Inkluze je bezesporu téma, které hýbe světem českého vzdělávání. O svůj pohled a svá stanoviska se s námi podělily naše kolegyně Jana Navrátilová a Eva Zichová.
Učitelské profesní sdružení: Dialog o inkluzi - pohled speciálního pedagoga
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
než začneme debatovat,ujasněme si do je to inkluze:v jednom ročníku,jedné školy jsou následující třídy: A/nadaní (16 žáků,více hodin,více učiva,vyšší tempo) B/průměrní žáci(30 žáků,pouze jeden cizí jazyk,průměrné tempo) C/průměrní žáci D/průmerní žáci E/podprůměrní,bez poruch,sociálně zanedbalí F/postižené,hendikepovaní (malý počet žáků,k nim učitelé asistenci aspol) G.cizinci (učí se především místní místní jazyk)
a teď jak to funguje:když se cizinec naučí jazyk tak podle svých chopnodtí příští šk. postoupí z G do E,C a klidně nakonec skončí v A,žá z A zleniví,začne s ním cloumat poberta stěhuje se do B a klidně taky skončí, jestli se dá na fet, v D,žáci hendikepovaní nikam nepřecházejí jedou pořád po svém,ale jsou některé předměty,třeba hudebka nebo výtvarky kdy jsou postižení tedy F společně s B nebo G
neboli inkluze je složitý,organizačně náročný systém ale na západě funguje naprosto normálně
humbuk učitelské veřejnosti je zbytečný,jelikož z deseti škol základek v okresním městě budou takto plně inkluzivní max. dvě a jedna bude částečně inkluzivní,bude mít třeba jenom tu malou třídu cizinců,dalších sedm škol o nějaké inkluzi ani nebude vědět
Dopady inkluze budou zcela určitě nerovnoměrné a některé školy možná o inkluzi vědět nebudou, ale umenšují se tím problémy těch škol, které dopady pocítí? Umenšují se tím problémy těch žáků, na které mohou důsledky inkluze dopadnout?
Na nesmyslném příkladu tříd A–G si neujasníme nic. Naopak.
ten příklad jest realitou v německu, eu to na nás požaduje,takže inkluze bude,s tím se musíte smířit,a jestli nechcete přijmout unkluzi jak již jinde funguje,no tak představte vlastní českou variantu....
a jaké problémy bude mít inkluzivní škola?ředitelé se mezi sebou poperou být inkluzivní školou a brát "inkluzivní" dotace,a jaké problémy budou mít žáci v inkluzivní škole?
"...dalších sedm škol o nějaké inkluzi ani nebude vědět".
Nepovažuji za tak důležité, kolik škol bude či nebude o inkluzi vědět, za podstatné považuji to, že o ní budou vědět všichni žáci s mentálním postižením, kterých se citelně dotkne.
Z které spolkové země Německa pochází uvedený příklad inkluze??
Vas argument-EU to pozaduje,je trapny.Co takhle- vsechny staty eu budou povinne slavitMikulase,ve vsech statech eu se bude povinne jist vepro knedlo,ve vsech statech unie ......Sjednotme se ve vsem treba i v poctu chozeni na wc.Tady je vyborny system pece o postizene.Jedini kdo si stezovali(a jeste na popud vyzirku advokatu) byli Romove.Neslysela jsem o stiznostech ostatnich postizenych, vy jo?Ti co inkluzi chteji,tak ji maji uz ted.Sami Msmt se chlubi velkymi cisly.Tak stacilo cilene dat penize skolam prijimajicim postizene a ne bourat uceleny a propracovany system. A jestli si laime prostudujete ostatni zeme, tak v kazde je to trochu jinak.
argument eu není trapný,eu to požaduje a my to musíme nějak !!! realizovat,možnosti jsou dvě,převzít z nějaké jiné země (německo,finsko to je fuk) nebo si sami vymýšlet a zkoušet a realizovat něco podobného,já jsem logicky pro vyzkoušené a fungující,jedno je jisté,ten systém co byl a je u nás již nebude,protože na něj nebudeme dostávat peníze,již to chápete?takže s vámi ssuhlasím,že v každé zemi je to trošku jinak,já to viděl zcela náhodou v brémách už cca 10 před 10ti lety,ale zvláštní školy tak jako je máme dnes mít prostě nemůžeme,to všechno jste si měli rozmyslet než jsme vstoupili do eu,teď musíme být ve všem tak jak v eu,jenom ve své vlastní variantě,a tu si můžeme podle pravidel ,mantinelů vymyslet sami nebo převzít.líp už to vysvětlit nedovedu
déle si uvědomte,že již nežijeme v socialismu,ale v kapitalismu a vše,co se v něm dělá,souvisí s kapitálem,,náklady,penězi i zde jest hlavním cílem snížit náklady,neboli polopatě:ušetří se na budovách,učitelech,vybavení pomůckách atd.
Neušetří se nic. Co je dražší? Vybavená specální nebo praktikcá škola, nebo všechny potřebné pomůcky rozstrkané do jednotlivých škol? Polopatě: plánovaná inkluze bude daleko dražší a v tom je jedno z jejích velkých rizik. Až vyčerpáme OP VVV, budou další peníze? MŠMT se tváří, že ano, ale věřm mu: kariérní řád také odpískalo kvůli nedostatku peněz.
Různé země mají různé vzdělávací systémy. Dokonce i každá ze spolkových zemí Německa má poněkud odlišný vzdělávací systém. Zabývá se tím obor zvaný srovnávací pedagogika.
Proč zrovna nás by měla EU nutit nebo na nás požadovat, abychom převzali vzdělávací systém té či oné země?
Právě ten náš systém speciálního vzdělávání byl až posud fungující, vyzkoušený a osvědčený.
Pokud by se mělo v této zemi začít šetřit, snad by se nemuselo začínat u postižených dětí.
z.s.-já se osobně domnívám,že současný náš systém je pro ty žáky lepší,ale musíme přece brát realitu jaká je a tahle země již není finančně samostatná a nemůže si dělat co chce,jestli se ušetří jest otázka,normálně by se mělo,avšak u nás ,však to znáte,co vše se rozkutálí,ale proti tomu nic nezmůžete,a kariérní řád je v instituci jako je školství nesmyl,úplně by postačoval tzv. standard,o tom se také jednu dobu mluvilo,jenže pak mnozí zjistili,co to obnáší a dneska je ticho po pěšině,schválně si představte,kolik lidí na vaší škole by splňovalo např finský standard:ovládat angličtinu na profesní úrovni,tedy nejen se domluvit,"helou,helou jak vám melou",ale odučit ten svůj dějepis nebo fyziku v angličtině,nebo it základy (základní tabulky,grafy,nějakou tu základní grafiku a e-learning)....
cat.-netvrdím,že musíme něco kopírovat,můžemm matlat vlastní,tomu cizímu podobné a že se bude šetřit na postižených je smutné ale je to tak.
My nepotřebujeme matlat nic cizímu podobného, my máme svůj vlastní vzdělávací systém, který nám mnoho zahraničních kolegů závidí, vážený pane matlale.
A pokud jde o vzdělávání postižených dětí:
"Kvalita společnosti se může měřit podle způsobu, jak se stará o své nejzranitelnější a nejzávislejší členy. Společnost, která se o ně stará nedostatečně, je pochybená."
Adrian D. Ward.
Nejde o to, že speciální školství je levnější a inkluze bude dražší. Jde o to dostat do systému více soukromých škol a už se daří. Základní školství bude skoro zprivatizováno a ten zbytek bude vypadat jak v Bronxu.I když jsem četla, žže už ten Bronx je na tom velmi dobře. Takže laimes - fakt kapitalismus.
Okomentovat