Posluchači dvou zrušených pedagogických oborů na UJAKu si stěžují na ministryni Kateřinu Valachovou, která podle nich předkládá veřejnosti absurdní informace a nedodržuje slib svých předchůdců ve funkci. „Mlčky se zde přihlíží k tomu, jak paní ministryně veřejně lže, a to nás nutí domýšlet si různé scénáře, proč to tak asi je, proč jsou tyto špinavosti zametány pod koberec,“ píší rozzlobení studenti šéfce resortu v otevřeném dopise.
Z článku Šárky Kabátové v Lidovky.cz vybíráme:
„Pokusím se osvětlit tuto nabídku: žádný z nabízených studijních oborů (až na Pedagogickou fakultu MU v Brně), nám nezajistí potřebnou kvalifikaci speciálního pedagoga - učitele, abychom mohli dále pokračovat ve svém působení učitelů na našich školách. Jde o příbuzné, ale neučitelské obory nebo učitelské pro jiný stupeň škol,“ stěžuje si i za ostatní posluchače studentka Šárka Paletářová. Mezi jejími kolegy-studenty jsou prý z velké části už praktikující učitelé, leckdy i s třicetiletou praxí, kteří si potřebují doplnit potřebnou kvalifikaci či absolventi jiných škol.
„Opravdu se vám zdá normální, aby absolventi VŠ, kteří za sebou mají ve větší části již absolvována pětiletá studia na veřejných vysokých školách opakovaně studovali dalších pět let jenom proto, že chtějí dále vykonávat svoji práci - vzdělávat žáky s různým typem postižení? Upozorňuji, že se jedná o praktikující pedagogy, žádné studentíky bez praxe,“ pokračovala dále ve stížnosti nepřímo adresované ministryni. Tu viní z toho, že prý nedodržuje slib svých předchůdci ve funkci, tedy že budou moci dostudovat ještě na své alma mater.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Nepovažuji za slušné říkat o ministryni školství, že lže, ani v případě, že s ní autorky zásadně nesouhlasí.
Situaci této soukromé školy paní ministryně nezavinila a zdá se, že není v její kompetenci ji vyřešit.
Kdo říká něco, co není pravda, lže a lže a lže. Ať je to ministryně, Zeman nebo Babiš.
Kdo říká něco, co není pravda, ten se buď mýlí, nebo lže ze své vůle, nebo byl ke lži donucen vnějšími okolnostmi. Zejména tu třetí možnost považuji v mnoha případech za pravděpodobnou. J. Týř
Slíbila-li ministryně studentům možnost dostudovat školu jinde, tito se asi domnívali, že to nebude, z nadsázkou, na vysoké hornické.
Nosím v paměti pěkný citát: Říkejte pravdu, vždy jen pravdu, nic jiného než pravdu, ale nikdy ne celou pravdu. Už jen nemohu vzpomenout, čí ten citát je :D ...
Pravda je velmi složitý pojem a jejím majitelem není nikdo.
Pravda je dána převažujícím počtem hlasů.
Jo a pan tajný nám bezděčně prozradil svoji politickou orientaci. :-)
Uf, to jsem si dal.
To spíš svoji politickou neorientaci.
To N.P.: bohužel se to začíná jevit tak, ze mate pravdu. Když se odhlasují, ze 2+2=5, tak to tak nejspíš bude. Ale ze s tím přijdete zrovna vy, to jsem nečekal.
Ale ze s tím přijdete zrovna vy, to jsem nečekal.
Teď nevím, pane Pešate, jestli jsem Vás nadchl nebo zklamal.
Takže po připomenutí ten příběh, jak se mne kdysi jakýsi vedoucí pracovník pokusil veřejně znectít způsobem nevybíravým a sobě vlastním. Při nějaké příležitosti jsem se pak poptal vedoucího zřizovatelského úředníka, jestli je takové jednání oprávněné. Sdělil mi, že není, ale že se to špatně prokazuje. Doupřesníl jsem, že to bylo na pedagogické radě, a že svědků bylo dost. Na to on, že když to deset lidí dosvědčí, tak proti tomu může dosvědčit jiných deset, že to tak nebylo. Prý tvrzení proti tvrzení.
No paráda. Že by to v krajním případě mohlo znamenat, že polovina na děti a mládež působících pedagogických pracovníků školy jsou lháři, už neřešil. A ani to, že bych se při přehlasování případně mohl dopustit trestného činu pomluvy.
Kritériem pravdy je váha hlasů.
S tou pravdou je to opravdu velmi složité, ale i tak si myslím, že než napsat že někdo ( dáma a navíc ministryně školství) veřejně lže, by bylo kulturnější napsat něco v tom smyslu, že paní ministryně nesplnila slib, který dala studetům a ptát se proč ten slib nemohl být splněn.
dáma a navíc ministryně školství
Ta dáma je v tom příběhu rozhodující. O to by bylo horší, kdyby doopravdy lhala.
Už se o tom někde hlasovalo?
Pane kolego,
mohli bychom hlasovat tady, ale nejdřív by se muselo zjistit, jak to doopravdy bylo.
mohli bychom hlasovat tady - PRO návrh,
ale nejdřív by se muselo zjistit - PROTI návrhu,
jak to doopravdy bylo - nehlasuji, odešel jsem ze sálu...
Okomentovat