Nedávný případ učitelky, která do školy při výuce o islámu přinesla ukázat nikáb a sklidila za to kritiku, rozpoutal debatu o tom, jak o těchto věcech mluvit s dětmi. Někteří učitelé o vyhrocených tématech, jako jsou například uprchlíci, raději nechtějí učit. Neexistují pro ně žádná oficiální doporučení, jak zpracovávat aktuální témata.
Z článku Markéty Hronové v iHNed.cz vybíráme:
Podle ní žáky vyhrocená témata zajímají, mají chuť o nich mluvit a vytvořit si na ně vlastní názor. Arabista Bronislav Ostřanský upozorňuje na to, že odpůrci islámu si důvod pro kritiku vždycky najdou, ale společnost by jejich tlaku neměla podléhat.
"To, že ministerstvo odepsalo program o muslimech na školách, byla chyba," připomíná osud programu Muslimové očima školáků.
Nový program se zatím nechystá. Ministryně školství Kateřina Valachová se ale postavila za kritizovanou učitelku z Trutnova. "Považuji za nešťastné vyvíjet tlak na pedagogy a podléhat panice v dnešní vyhrocené době," míní.
Témat, ve kterých učitelé tápou, je ale víc. Řeší se i sexuální výchova nebo výuka multikulturalismu. Před osmi lety, kdy byl ministrem školství Ondřej Liška (Strana zelených), nikdo o multikulturalismu nepochyboval. Dnes už pohled na něj není tak jednoznačný a kantoři si nejsou jisti, jak o něm učit.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
20 komentářů:
roztomilé,kvalifikovaný učitel neví jak má učit,dějepisář neví,co má dělat s islámem,matikář neví, jak má učit matematiku a všichni čekají, jaký pokyn přijde z ministerstva
Článek jsem nečetl, ale myslím, že většina učitelů ví, co si počít s islámem, stejně jako většina matikářů ví, co si počít s matikou.
" Řeší se i sexuální výchova nebo výuka multikulturalismu. Před osmi lety, kdy byl ministrem školství Ondřej Liška (Strana zelených), nikdo o multikulturalismu nepochyboval. Dnes už pohled na něj není tak jednoznačný a kantoři si nejsou jisti, jak o něm učit."
To je zkreslené, opět platí, že kantoři vědí, jak multikulturalismus učit, ale NELÍBÍ se a ideologizuje se to.
RVP ZŠ
-žák přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi;
kompetence občanské:
-žák respektuje přesvědčení druhých lidí, je schopen vcítit se do situace ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení...
Děcka víte vono to tam sice jé, ten multikuturálismus tam jako voni musej dat, kvuli tomu ÉÚ a Bruselu, ale ta realita je fakt jiná, víme. Nic není tak jednoduche. Tydlencti musulmáni sou fakt nesnášenlivý a vy děti si na ně dávejte majzla, maj podivuhodny nemoci nejlíp na ně upozorněte nějaký ty příslušníky. Valej se sem po miliónech, i pán prezident poudal že je to pry šecko orchestrovaný tím onym Obamou,aby nas Čechy jako zničili, ale nebojte děti on jim to naš pan president spolu s panom presidentom Putinem zhati. Jo a kolem těch romaku hlavně bacha na věci, pořádně zazipovat a voči na šťopkách, hlavně se držte těch svych.
Ten clanek byste si mozna pane Anonymni mohl precist... Je to sice takove splacani (zplacani ?) ruznych vet bez nejakeho zaveru, ale je tam i veta:
"Osobně používá například články z médií. Snaží se studentům ukázat, že se šíří i nepravdivé zprávy a jak vypadá manipulace."
----
To myslim da te Vami citovane o Liskovi pomerne absurdni rozmer (jo, za Lisky NIKDO nepochyboval, dneska ucitele nevi... asi proto, ze je prezidentem Zeman)
Neřeším Lišku, řeším multikulti a o tom měla a má většina reálně smýšlejících lidí poměrně jasno bez Lišků i Zemanů.
Bohužel nastupuje doba multikulturního a imigračního socialismu. A pokud se někomu na tom něco nelíbí, běda, dostane po kokose.
Pokud realita neodpovídá hlásané pravdě, je zaděláno na průser (uvědomuji si, že tento výrok lze použít proti tomu co píšu). Zkušenosti ze států, kde tento experiment zkusili, ovšem moc příkladů o bezproblémovém soužití nedávají.
Stejně tak zkušenosti českých obyvatel s Cikány jsou jiné, než nám podsouvají romské integrační spolky.
Jenže "ochránci" jejich práv tlačí na pilu vesele dál a nevnímají, co se děje kolem.
roztomilé,kvalifikovaný učitel neví jak má učit,dějepisář neví,co má dělat s islámem,matikář neví, jak má učit matematiku a všichni čekají, jaký pokyn přijde z ministerstva
Pěkné manipulace. Nejlepší je ta poslední, jak "všichni čekají". Naštěstí máme anonymní diskutéry, kterým je vše jasné.
Nepovolená slova? Začínáme být takoví vystrašení, říká spisovatel Ivan Kraus
http://www.lidovky.cz/korektnost-by-mel-mit-kazdy-v-sobe-rika-spisovatel-ivan-kraus-pum-/lide.aspx?c=A151105_222225_lide_ELE
ano manipulace,portál se jmenuje česká škola a jsou na něm zveřejňovány příspěvky z jiných médií,které dehonestují české učitele,jako třeba tento přihlouplý příspěvek,ukazující učitele,jako úplné trotly,co neví, co je islám,nebo jak odučit látku o islámu,judaismu,křesťanství,nad tím se zamyslete
Re: laimes28: Česká škola informuje kromě jiného i o článcích, které se týkají učitelů, ředitelů a ZŠ či SŠ. A pokud se objevují podobné manipulace, tak i o nich. Reakce učitelů pak šíříme na sociálních sítích i jinde. Je ale otázkou, co vlastně ukazují vaše anonymní příspěvky.
"Víte děti, já vám o tom multikulturalismu nemohu nic povědět. Mám to jiný názor než ervépé a ešvépé. Abych neučila v nesouladu s ešvépé, tak vám k tomu raději nic neřeknu. Udělejte si názor sami, nebo se zeptejte tatínka. Že tatínek čte po večerech Mein Kampf? Nevadí... Aspoň je informovaný."
Co to Tajný zase melete za blbosti?
Pokud si dobře vzpomínám, tak třeba já jsem o islámu nikdy nic neučil. A asi ani učit nebudu, protože jsem to v ešvépé prostě nenašel. Je mi to docela nepříjemné. Mám obavy, abych nakonec něco nezanedbal. Jak to tak poslední dobou sleduju...
Doufám, že učitelé také řeší jak s dětmi hovořit o pedofilních tendencích představitelů katolické církve a zvěrstvech denně páchaných ateisty.
"Pokud si dobře vzpomínám, tak třeba já jsem o islámu nikdy nic neučil. A asi ani učit nebudu, protože jsem to v ešvépé prostě nenašel."
Pane kolego Pytlíku, v ešvépé nenajdete nic, co jste si tam nenapsali. Ale RVP.ZV praví: žák porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Takže máte ešvépé asi blbě napsané.
Takže máte ešvépé asi blbě napsané.
Tak to, pane Sotoláři, nevím. Na jeho sepsání jsem se nepodílel. Záhy jsem pochopil, totiž, oč v této reformě běží. Nakonec se se mnou o naplňování jejích cílů nikdy nikdo nebavil. Nedávno tu byla inspekce... a taky nic. A tak prostě nevím.
Ale pro jistotu jsem do toho ervépé radši nahlédl. Je tam napsáno, že žák podle svých schopností namátkou třeba:
- vysvětlí blokové schéma počítače, druhy a význam základních komponent a periferních zařízení,
- vysvětlí pojem algoritmus, užije vhodný způsob zápisu algoritmu při řešení úlohy.
A tak nějak podobně. Ale o islámu nic. Nic, nic... nic.
http://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html
J8 to teda neřeším vůbec.
Okomentovat