Na setkání předsedů oblastních rad školských odborů se jeho účastníci v pátek 20. listopadu seznámili s navrhovaným systémem financování regionálního školství a s principy hodnocení kvality počátečního vzdělávání podle České školní inspekce.
Z článku Zlaty Šťástkové v ŠkolskéOdbory.cz vybíráme:
Nový systém financování bere v úvahu průměrný počet žáků ve třídě a průměrný počet odučených hodin. „Za největší rozpor ve financování učitelů považuji to, že si stát objedná určitou službu, žáci musí dostat určitý objem odučených hodin bez ohledu na to, kolik jich sedí ve třídě, ale přitom ji stát nezaplatí,“ konstatoval V. Pícl. Pro nový systém financování je podle něj určující rozsah vzdělání, rozsah požadované služby a z toho se odvodí, kolik zaměstnanců bude potřeba. Také bude potřeba stanovit rozsah služeb poskytovaných psychology a speciálními pedagogy, vytvořit standardy činností, ale i standardy personální. Připravuje se také návrh modelu normativního financování nepedagogické práce. Nový způsob financování bude podle V. Pícla připraven do konce tohoto roku. Pokud bude zákon schválen, ministerstvo školství vytvoří prováděcí vyhlášky tak, aby bylo vše hotové do konce roku 2016.
Přečtěte si: Současné financování nedokáže zohlednit realitu ve školách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
1) Hodnotí se vzdělávací výsledky žáků? Proboha jak?
2) Rovné příležitosti ke vzdělávání - pokud se bude hodnotit podle nyní prosazovaného pojetí, je možné, že školy budou pozitivně hodnoceny za to, že žáky poškozují.
Jinými slovy, bylo by lepší, kdyby MŠMT dlouho měřilo, až pak řezalo.
1. „Současný normativ na žáka nezohledňuje rozdíly mezi kraji, tedy zejména velikost škol."
2. "Každý krajský úřad má jinak nastavené normativy na žáka i normativy na nepedagogy. To je třeba odstranit,“ řekl Václav Pícl."
Nějak panu Píclovi nerozumím, protože jedním tvrzením popírá druhé. Ony totiž ty kraje mají různé normativy právě proto, aby zohlednili velikost škol.
Dále nesouhlasím s tvrzením pana Pícla, že nejvíce jsou biti učitelé na školách do 50 žáků, protože mají málo žáků ve třídách a tudíž málo peněz. Jedná se většinou o školy jen s prvním stupněm a každý prvostupňový kantor vám potvrdí, že učit 13 žáků a učit 30 žáků je setsakramentský rozdíl o opravách sešitů ani nemluvě. Nemluvím o malotřídkách, tam je situace samozřejmě jiná.
Nejvíce jsou jednoznačně biti učitelé na úplných malých základkách s jednou třídou v ročníku v malých obcích kolem 2000 obyvatel. Ve třídách mají 25 až 30 žáků, např. zeměpisář učí zeměpis ve všech ročnících a ne zeměpis ve čtyřech třídách jednoho ročníku a má tedy podstatně víc příprav, každý učitel na takovéto škole má řadu povinností bokem, dělá zároveň např. ICT koordinátora, třídního a má na starosti dva tři kabinety s pomůckami. Kdežto po velkých školách běhá řada kantorů bez povinností bokem, ale s větším osobním ohodnocením než přetížený kantor na malé škole. Doby, kdy byly stanoveny fixní příplatky za třídnictví, kabinet apod. jsou nenávratně pryč (rok 1986 - 120 Kč třídnictví, 90 Kč kabinet, 220 Kč celkem, nejsou bohužel výjimkou školy, kde mají v této směšné výši osobní ohodnocení v roce 2015, kdy je desetinásobný základní plat, za hodinu nápravného cvičení s dyslektiky pak učitelé pobírají úžasných 50 Kč za hodinu a to ještě kdoví jestli).
Okomentovat