Nedostatek úcty vůči pedagogům a až nekritické hájení dětí rodiči. Tak na to si nejčastěji učitelé stěžují. Při některých situacích mají co dělat, aby jim „neujela ruka“. Podle odborníků ale jen doplácí na změnu společenského trendu. Upozornil na to deník Právo s tím, že ostrá disciplína z 80. let ve výchově „už nefrčí“.
Z článku v Blesk.cz vybíráme:
Stížnosti na „dnešní mládež“ tady byly vždy. Jenže u současné generace už neplatí ostrá disciplína, která tady byla ještě v 80. letech. „Víc se s dětmi debatuje, víc nás zajímá, co chtějí. Když tento posun škola neakceptuje, dochází ke konfrontaci autoritativního a tolerantnějšího přístupu,“ řekl Právu speciální pedagog a psycholog David Čáp.(...)
Pedagogické fakulty se málo soustředí na psychologické vzdělání. Pedagogům pak chybí znalosti, jak se mají zachovat při konfliktu. Někteří rodiče v afektu k fyzickým trestům učitele nabádají. Stále častěji ale své děti až nekriticky hájí. „Naštvaný rodič není špatný, ale naopak dobrý rodič, který má zájem o své dítě. Existují postupy, jak ho zklidnit a přetáhnout na svoji stranu,“ míní Čáp.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
26 komentářů:
Učitelé jsou na nervy z neskutečných ftákovin, které jim s nesníženou intenzitou předkládá ministerstvo. A fšechny ty ftákoviny se kontrolují.A kdo dostává přes prsty? No ředitelé a učitelé. Když mlčí, zadělávají si na další hnojníček - inkluzi. Myslím teď především učitele základek.
Nevychované děti jsou už pak jen třešničkou na dortu. proč by měly být vychované, když experti přes školství píší knihy o tom, jak poslušnost je špatná (poslušnost prý není kázeň - no asi by pán měl vrátit maturitní vysvědčení). Když existují trollové neustále píšící o tom, že výchovou ztrácíme svobodu a mohla bych tu vypsat další blábolismy.
a jak budete zapracovávat do švp a rvp nové téma "prsa a koule" ?
Je to myslím do značné míry výsledek Antipedagogické kampaně pocházející z tzv neziskovek a soukromých škol. Školy jsou a myslím i budou založeny na Pedagogice a ne na Antipedagogice. J. Týř
laimes - blbě
pokud někdo přemýšlíte,jak splnit povinnou hodinu o islámu (máte li ředitele, co chce být trendy)dám tip,nepřemýšlel jsem dlouze a pustil dacanům fiĺm "hurá na paříž" takové pro žactvo tak akorát
Starší učitelé na to nejsou nastaveni. Byť jsou informováni a aktivně s tím souhlasí, tak ve skutečnosti tam děti zase peskují a chovají se k nim mocensky,
Tohle by mohl prohlásit snad jen naprostý pitomec, který nezná znění paragrafu 184 trestního zákoníku. To je už ale doopravdy na trestní oznámení. Protože jsem nově zařazen do šestého platového stupně, zahrnul mne ten diletant do množiny údajně nenastavených učitelů, což 'značnou měrou ohrožuje moji vážnost u spoluobčanů, narušuje moje rodinné vztahy a způsobuje mi další vážné újmy'.
na jedné z venkovských škol na Kyjovsku zavedli každé pondělí třídní hodiny, kde učitel sedí s žáky v kruhu a ti se zde mohou projevovat a říkat své postoje.
A tohle má být příklad dobré praxe? Jednou za týden a na povel? Moji žáci se mohou vyslovit k čemukoli a kdykoli. Pokud tak mnohdy nečiní, pak asi nemají důvod tak činit. Kolikrát z nich musím třeba jejich názor na odborný problém vyloženě páčit.
Zdá se, že si odborní konzultanti a odborníci na vzdělání pletou slušnost s poslušností, a vlastní provoz s provozní kázní. Vzhledem k tomu, že odpovídám za bezpečnost a zdraví svých žáků, vyhrazuji si, zdůrazňuji že vyhrazuji činit všechna zákonná opatření, abych dostál svým povinnostem. Kdejaký tlučhuba, který nikdy za nic neodpovídal, a kterého k tomu rozumný člověk ani nepustí, mi do toho nemá co kecat.
Vídám kolem sebe ty nešťastníky, kteří nejsou schopni zvládnout rozmary kolikrát ani ne tříletého caparta, a aby nebyli za truhlíky, povýšili svoji neschopnost na ideu.
Jde o rozdíl poslouchat protože musím a poslouchat protože chci.
To už si ale musí nastavit každý sám. Pokud tedy chce.
Elementární kázeň osvobozuje. Hovadství je všude dost.
mmrná sláva vážení,doba prchá vpřed,musíme naše školství přizpůsobit moderní době,uvolněme náš vzdělávací systém z totalitního 20. století,netřeba aby nutně všichni uměli číst a psát,k čemu to,stejně je v evropě práce pouze pro 30% lidí,povinná školní docházka stačí pouze pět let,základ,pak pokud nebude žák respektovat pravidla,nebude muset do školy chodit,stejně tak jest potřeba vnést tržní prvky i do státního školství,za hodiny navíc při nezvládání učiva,za opakování ročníku apod, platby,spoluúčast soukromých firem na středním školství ,my dodáme teorii(promítneme na digitabuli jak vypadá pilník a co se s ním dělá,ale samotný pilník a materiál dodá sponzor),všechno jde,když se chce...
Pane Tajný.Pokuste se přečíst si pár základních tezí z vývojové psychologie. Do určité doby se dítěti opravdu musí dávat mantinely. Malé dítě si prostě své limity najít neumí. A nikdo vám neřekne, kdy přesně dojde k tomu zlomu, že dítě už samo do sebe mantinely chápe. Určitě to je někdy až kolem 10 roku. Pokud rodiče vedou dítě totálně liberálním způsobem, tudíž ho vlastně nevychovávají, vyrůstá z dítěte nešťastný jedinec, který si neví rady se svým světen i světem okolo sebe.Takový malý deprivantík.
v usa jsou psychouši na 2. místě za právníky,nemít svého psychologa a nechodit si k němu jednou týdně lehnout na pohovku,člověk jako by společensky neexistoval,sice nemají tak velké palmáre jako právníci, ale své pacoše si udržují již od dětského věku...
Kázeň je něco podstatně jiného než pouhá poslušnost.
Když je dítě malé a nezná ještě normy správného chování, musí poslouchat, co mu dospělí říkají a co na něm požadují. Jak už začne rozum brát a správému chování přivykat, je čas v něm začít pěstovat kázeň.
Je to vlastně docela jednoduché: poslušnost je, když dítě poslouchá druhé, kázeň je, když dovede poslechnout samo sebe a jedná správně i bez vnějšího dohledu.
Ten proces je dost dlouhý a složitý a na jeho konci by měla být autonomní morálka, která člověka činí svobodným.
Ale k tomu se mnoho lidí nedopracuje za celý svůj život, zvláště, když v dětsví nemusí nikoho poslouchat a neosvojí si ani elementární normy slušného chování.
Takový člověk je nakonec nešťastný, protože celý život naráží a často ani neví proč.
Už jsem to tady psal. Nebo něco v tom duchu.
Sedněte si na jaře na lavičku a dívejte se kolem sebe. Děti, které důvěřují svým rodičům, že je to tak, jak je řečeno, jsou normálně v klidu. Rodič jim řekne, že je třeba udělat tohle, a nebo naopak, že tohle nejde, a je to. Pak jsou děti, které se neustále vztekají, že něco tak, nebo že jinak, a rodiče jsou bezbraní. Sami neurotičtí, pěstují si doma malá neuroťátka.
Ano. Sebekázeň osvobozuje, nekázeň zotročuje.
Ať si každý rozhodne o svojí budoucí profesi nebo o partnerovi, jak se mu uráčí, ale uklízet po sobě nádobí a mýt si nohy musí bez diskuse. Jinak bude zle. Žádné domácí násilí... normálně pár přes držku.
Furt se točíme kolem dokola. Snad jste zažili kolegu, který vleze do třídy a po chvilce je hluk a nekázeň. On pak křičí, vyhrožuje, rozdává tresty, poškoly, poznámky, dělá čárky na tabuli, tvoří seznamy černých a červených puntíků, načež děti mírně ztichnou a "vypadají" jako že se soustředí, ovšem simultánně pod lavicí provozují alternativní realitu. Jiná učitelka přijde, začne cosi kutit a všichni zmlknou, protože chtějí vědět co se děje a co z toho vyleze. I děti, "kterým rodiče vše dovolí", zmlknou a dávají pozor.
Furt se točíme dokola. Jde o to, kdo je schopen roztočit celé kolo toaletního papíru a prokopnout dveře na záchodě, když se nikdo nedívá. Vnitřně ukázněný a přiměřeně sebevědomý člověk asi ne.
Škola bez kázně je něco jako mlýn bez vody (Komenský). (Sebe)Kázeň jednotlivce je výsledek jeho vnitřního pochopení, že je potřebné a užitečné respektovat a dodržovat určitá pravidla a chápat řád věcí. Škola a její Pedagogové jsou autoritou, která má být vlídným, podnětným a důsledným průvodcem žáků k tomuto pochopení přes znalost konkrétních věcí.
Kdo to zpochybňuje, je, myslím, hlupák nebo demagog (Antipedagog). Pan Feřtek je, myslím, hlupák a demagog, když celé veřejnosti, školám a Pedagogům podsouvá nesmysly typu "ŠKOLA JE POSLEDNÍ MÍSTO, KDE JEŠTĚ POTKÁME VŠECHNY BEZ ROZDÍLU - Škola má (především) sociálně integrovat a vychovávat, když faktické informace přeci dostanou děti odjinud", "Školy vychovávají děti ke slepé poslušnosti", "Školní třída je nejhorší místo pro učení" atd. Jsem názoru, že kdyby pan Feřtek nerespektoval a zpochybňoval dopravní předpisy tak, jak nerespektuje a zpochybňuje zásady zdravého rozumu, pedagogické zásady a rozumem i zákonem dané postavení škol, přišel by velmi brzy o řidičák.
Zajímavé myslím je, že další, myslím, antipedagogický blábol páně Feřteka vyšel v Respektu:))
J. Týř
Viz http://www.respekt.cz/spolecnost/skola-je-posledni-misto-kde-potkame-vsechny-lidi-bez-rozdilu
Konečně. Mám recept z první ruky. Přijdu do třídy a začnu něco kutit.
Odpoledne jdu do antikvariátu a seženu si "Urob si sám", snad to bude stačit.
Co si sežene češtinářka, nevím. Naštěstí neučím češtinu. Možná si vezme tlustou knížku a tu si bude pod učitelskou katedrou číst. Je fakt, že jí ta hodina uběhne rychleji.
Začala věková diskriminace zkušených Pedagogů a feminizace ve školství nevadí?
Starší pedagogové nejsou nastavení na debatu s žákem
Na jakou debatu by měli být starší pedagogové tzv. nastavováni? Mladých a středně věkovýchch pedagogů se ta debata o (sebe)kázni a respektování rozumného řádu věcí netýká? Začala snad po diskriminaci genderové i věková diskriminace Pedagogů?
Objektivně existující feminizace ve školství Antipedagogům nevadí? Mají nebo nemají žáci ZŠ a SŠ právo být vychováváni zkušenými Pedagogy a také mužským vzorem? Je anebo není podíl mužů mezi učiteli v ZŠ a SŠ genderisty proklamovaných 40 %?
Dostaneme od MŠMT a Bruselu odpověď na tyto otázky?. K těmto i dalším dosud nezodpovězeným otázkám si dovoluji s plnou vážností poznamenat, že hlavním poradcem paní ministryně Valachové je genderový specialista bez pedagogické praxe v regionálním školství.
J. Týř
Paní eurokomisařka pro spravedlnost V. Jourová by, myslím, při řešení výše uvedených problémů mohla a měla paní ministryni Valachové pomáhat efektivněji, než dosud. J. Týř
Pro odlehčení: Kdo nečte Blesk, ví o problémech Pedagogů s Antipedagogikou Kulový ..... :))))
Pane Týři,
četl jste knížku Čtyři dohody? Autorem je Don Miguel Ruiz a má podtitul Praktický průvodce osobní svobodou. Kniha moudrosti starých Toltéků. Vyd. Pragma Hodkovičky, 2001.
Jsou tam zajímavé myšlenky, např. " Děti jsou ochočovány stejným způsobem jako pes, kočka, nebo kterékoliv jiné zvíře. Abychom psa něco naučili, trestáme ho a odměňujeme. Své děti, které tolik milujeme, cvičíme stejným způsobem, jako domestikovaná zvířata (s. 19).
Ta knížka je praktickou učebnicí antipedagogiky. Je napsaná velmi přesvědčivě, představitelé personalistických teorií, k jejichž krajním konceptům patří i antipedgogika, dovedou být neobyčejně přesvědčiví.
Téměř nikdy neužívají pojmy výchova a vzdělávání,ale pracují s takovými termíny jako je ochočování, manipulace, dril a pod. Podle toho se dají snadno rozpoznat.
Tu knížku jsem nečetl a ani se k tomu nechystám. Dík za tu její anotaci. Je myslím poučná pro všechny. J. Týř
No já jsem si teď vzpomněla na vyprávění paní romské asistentky. Ta mně líčila, jak se podařilo přimět své romy ke kázni. Po mnoha lidských a klidných domluvách je seřvala pomocí spousty sprostých slov. A ejhle, prý ji od té doby začali respektovat.Docela jsem se spolu nasmáli.Pak mi vyprávěla, jak natáčeli Bastardy, docela jak když vypráví Donutil
Ta slova je třeba znát v romštině, nebo by to stačilo česky?
Pokud děti absolvují předškolní rok v mateřské škole, měla by stačit čeština. Proto také ta povinnost.
Okomentovat