Novela školského zákona má kritiky, stížnosti míří také na nedostatek informací.
Z článku Kááry Mrázové v Plzeňský.Deník.cz vybíráme:
Hupač negativně hodnotí především to, že ministerstvo školství zatím neposkytlo ke změně potřebné informace. „Vlastně nevíme k novele, která by měla platit už příští rok v září, nic bližšího," uzavřel ředitel.
Na stejnou neinformovanost si stěžovalo i vedení Odborné školy, ZŠ a MŠ Zbůch. Proto se dotazovalo na veřejné diskuzi ministryně školství Valachové, jež slíbila, že bude o záležitosti lépe komunikovat. „Dva roky jsme ladili vzdělávací program, s nímž umíme pracovat a který dětem vyhovuje. Ten se teď zruší a za velkých porodních bolestí vzniká školská novela. Vynaloží se naprosto zbytečné úsilí," podotkla ředitelka Milena Peteříková.
Přečtěte si: Postižené děti na ZŠ jít nechtějí
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
A koho to zajima?!?! Kdopak se chopi techto deti a pomuze jim vyhrat spor ve Strasburku?Odpovezte si sami.......
Postižené děti na ZŠ nechtějí, jejich rodiče to také nechtějí, základní školy je také nechtějí, takže kdo u nás to inkluzivní vzdělávání vlastně chce?
kdo u nás to inkluzivní vzdělávání vlastně chce?
Vesměs ti, kterých se to zase až tak moc netýká.
Inkluze levého okraje Gaussovy křivky doprovázená exkluzí a chřadnutím jejího pravého okraje je výbušný nesmysl.
Na lepší péči o talenty na ZŠ peníze, zdá se, zatím nejsou. Pokud nebudou peníze i na lepší péči o talenty a průměrné žáky, povede inkluze levého okraje Gaussovy křivky do ZŠ nutně ke zhoršení podmínek a úrovně vzdělávání. Učitelé a ředitelé to vědí (slyš např. ředitele P. Němečka a poslance v 1. bloku konference 19.11.2015):
Ředitelé škol chtějí tzv. rozumnou inkluzi. Poukazují přitom na Gaussovu křivku. Konstatují, že tzv. statečnost není moudrost. Myslím, že to, jak se dnes chystá ne dost finančně zajištěná inkluze, není statečnost, ale špatná koncepce. Proti příliš vlivným neziskovkám protestují už i někteří poslanci.
MŠMT a ty vlivné neziskovky to fakticky ignorují tím, že a tvrdí, že kvalita vzdělávání výše uvedeným postupem neklesne. Zřizovatelé škol k tomu, myslím, dost trapně mlčí. Není to projev jakési tzv. systémové podjatosti zřizovatelů?
Je tohle řádná péče o vzdělávání v Česku? Kde to vlastně jsme? Jsem zvědav, co na to řekne OECD a EU. Myslím, že řeknou, abychom v Česku hodně rychle dali těch 6 % z HDP na vzdělávání a začali vzdělávání v Česku lépe organizovat.
Doufám, že se paní ministryni podaří to ve vládě včas vysvětlit.
J. Týř
Okomentovat