Ministryně školství Kateřina Valachová převrtala změny připravované svým předchůdcem Marcelem Chládkem. O svých představách reforem se ale zapomněla bavit s odbornou veřejností.
Z komentáře Petra Honzejka v iHNed.cz vybíráme:
Poměrně záhy se bohužel projevily limity Kateřiny Valachové. Jako právnička s vytříbeným analytickým myšlením má sice smysl pro detail, ale uniká jí kontext, v němž se pohybuje. Tím kontextem jsou živí lidé ve školství, otrávení neustálou nejistotou. Valachová se zatím nestala skutečnou političkou: nepochopila, že součástí kvalifikace politika je uvědomit si, kdy je potřeba pokračovat v započatém omylu, protože všechno jiné nadělá víc škody než užitku.
Překvapuje ale, že to neřeší premiér Bohuslav Sobotka. ČSSD nyní vypadá jako strana, která nemá promyšlenou školskou politiku. Chládek sem, Valachová tam, vagony plné dobrých úmyslů, ale z pohledu mnohých učitelů se dál vesele drandí do horoucích pekel. Takhle se voliči mezi učiteli nevychovávají. A pokud ano, tak pro nějakou úplně jinou stranu.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
O kousíček dříve čteme, že ministryně mění Chládkovy návrhy a že je to špatně - tak jak to je?
Tato mladá sympatická paní magistra nepříliš znalá poměrů v našem školství by si měla dopřát více času,aby do jeho tajů pronikla a nepodléhat tlakům různých nezodpovědných experimentátorů na jeho reformování.
Někdy i zdánlivě dílčí zásah do systému může vyvolat velké systémové problémy, které později budou obtížně řešitelné.
Ten komentář je myslím vcelku dobrý. Zapomíná se v něm ale, myslím, na jednu velmi důležitou věc. Mezi schopnou paní ministryní a panem premiérem je myslím dost nevýkonný sbor jejích poradců. J. Týř
Paní ministryně převzala rezort uprostřed volebního období, vystupuje za stejnou stranu, musí tedy v mnoha bodech pokračovat v započaté politice a má v mnohém jen dílčí možnosti korekcí.A na důkladné seznamování s rezortem za těchto okolností také nedostala čas. (Státní maturita z M, přij. zk na SŠ, karierní řád, integrace)
Domnívám se že zejména dětem s mentálním postižením je úplně jedno, která politická strana ty nesmyslné změny v jejich vzdělávání realizuje.
Jinak si myslím, že pokud bych nedostala čas se něco naučit, tak to asi nebudu dělat.
Domnívám se, že pokud by došlo ke stavu, za kterého by evidentně hrozilo poškození veřejného zájmu tím, že MŠMT ČR nevzalo řádně v úvahu úředním postupem podané důvodné připomínky a podněty, je tu možnost podat, po důkladném zvážení, odborné a právní konzultaci se školskými odbory a zástupci zřizovatelů škol, nadřízenému orgánu a nezávislému kontrolnímu orgánu (Úřad vlády ČR a NKÚ) Stížnost nebo / a Podnět k prošetření, zda postup MŠMT ČR (včetně pořadí priorit a efektivnosti jednotlivých kroků) odpovídá zásadám péče řádného hospodáře při přípravě a uskutečňování výchovně vzdělávací koncepce v ČR. Jiří Týř
Okomentovat