Zástupcům ředitelů škol se nelíbí, že ministryně Valachová mění domluvené změny ve školství a neprobírá to s nimi. Kritizují změny v přijímacích zkouškách na střední školy či v novém systému placení učitelů. Kateřina Valachová se hájí, že s nimi komunikuje v rámci tripartit a osobní schůzky s každým nejdou zvládnout.
Z článku Markéty Hronové v iHNed.cz vybíráme:
Valachová přitom není z opoziční strany, školství tedy dál vede sociální demokracie, přesto se řada Chládkem plánovaných věcí výrazně mění. "Ve školství chybí stabilní prostředí. Dohody se nedodržují, o změnách se dozvídáme pozdě," ohrazuje se Jiří Kuhn, předseda Asociace ředitelů gymnázií. Řada dalších organizací, které zastupují ředitele mateřských, základních či různých typů středních škol, si stěžuje na to, že s nimi ministryně osobně nekomunikuje.
Ta má na spolupráci jiný pohled. "Nemyslím si, že bych se školskými asociacemi mluvila nedostatečně. Probíhají pravidelná jednání velké i školské tripartity, kde jsou tyto organizace zastoupeny," hájí se Valachová. Jenže zástupci škol byli z minulosti zvyklí řešit svoje záležitosti přímo s ministrem. "Sjednat si schůzku s paní ministryní Valachovou je téměř nemožné. Dříve jsme jednali přímo s ministrem, teď nás odkazují na náměstky," nelíbí se Jiřímu Zajíčkovi z Unie školských asociací.(...)
"Snažím se mluvit se všemi organizacemi, ale bohužel není v mých silách sejít se s každým osobně," připomíná Valachová, že diskutuje s řediteli škol při svých cestách po krajích. Zástupcům asociací ale přijde nefér, že jednotliví ředitelé mají stejné či větší slovo než jejich organizace mluvící za desítky škol.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Na náměstky ministryně školství je delegována pravomoc i zodpovědnost za danou oblast
Paní ministryně školství tu, myslím, není od toho, aby řešila jednotlivé nářky. Od toho má náměstky atd. Věcně příslušní zodpovědní pracovníci nechť se, myslím, řádně a včas zodpovídají za to, jak své úkoly na základě své pravomoci a zodpovědnosti plní. Pozice náměstků a státního tajemníka MŠMT je stabilizována služebním zákonem. Náměstci paní ministryně tedy , myslím, mají podmínky pro řádnou práci. Nechť tedy především oni v rámci své působnosti jednotlivé problémy řeší. J. Týř
a se s vámi nemá co bavit,zařiďte si profesní komoru jako doktoři nebo advokáti a pak se uvidí
Chtějí snad ředitelé tvrdit, že spolu s nimi vymyslel Chládek skvělý kaierní řád a nová ministryně ho zlikvidovala?
kariérní neboli postupový neboli vertikální systém je ve školství nesmysl,jelikož jsou zze pouze tři pozice :učitelská,zástupcovská, ředitelská ,proto je kariérní řád budován horizontálně(viz vzpomínané finsko),tento systém slouží k zabezpečení plné aprobovanosti,všichni víme,jak je to dnes složité vzhledem k malému počtu žáků (nemluvím o praze a stř.kr.)ta kže kariérní řád spočívá v tom,že učitel jedné aprobace fyzika učí na jedné škole 6 h fyziky,jestli se chce uživit musí na jiné škole si sehnat další fyziku (finský učitel odučí 30 hodin na třech školách,pěkný záhul vážení kolegové) a kariérní řád spočívá v tom že si sám,na své náklady,ve svém čase dostuduje dálkově chemii a sexuální výchovu a nemusí se honit,je na jedné škole kde učí své předměty,kdo se uchází u místní šk. rady na post ředitele tak je bc. učitel a ing, ekonomie,nebo bc. marketingu apod. o tom je na západě kariéra ve školství...
Okomentovat