Koncem minulého měsíce hostila Praha konferenci s názvem Tvořivost jako součást nadání - Sítě pro podporu nadání. Konference se po teoretické i praktické stránce věnovala problematice rozvoje tvořivého myšlení (nejen) u nadaných dětí předškolního věku, žáků základních a středních škol. Konferenci pořádal Národní institut pro další vzdělávání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, přesněji řečeno jeho Talentcentrum.
Z rozhovoru Miroslava Žáka s Evou Vondrákovou v Pražský.Deník.cz vybíráme:
Současná ministryně školství se přiklání k tomu nabídnout podporu nadaným v rámci inkluzivního vzdělávání, tedy
v běžných školách spolu
s ostatními žáky a studenty. Je možné něco takového u nás uskutečnit? Jestliže ano, za jakých předpokladů?
Doporučila bych inspirovat se na začátku zmíněným příkladem britské vlády – zmapovat, kde a jak to ve světě funguje a neomezit se jen na pár příkladů. Můžeme se samozřejmě poučit
i u nás – ale opět by se měly brát v úvahu všechny okolnosti. I tady existují či existovaly příklady dobré praxe. Všechny, o kterých vím, ale fungují za „neběžných podmínek“. Ti, kdo byli či jsou
v inkluzivním vzdělávání úspěšní, mají například výrazně menší počet žáků ve třídě, dobrou spolupráci kvalitní asistentky s učitelkou nebo lepší vybavení díky finanční podpoře a velmi dobrý vztah k dětem. Chcete-li jednoduchý
a praktický návod tady
a teď, pak bychom měli nastavit podmínky tak, aby chtěli a mohli učit jen ti nejlepší. A to není jen o penězích, ale o způsobu řízení. Předpokládala bych, že učitelé jsou dospělí, svéprávní, vzdělaní, zodpovědní, motivovaní a nepostrádají rozum ani cit. Takže podle toho, jak kvalitní osobnosti chceme
z dětí vychovat, bychom pro ně měli mít učitele. Pokud takoví jsou, mělo by se s nimi také tak jednat.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
http://usti.idnes.cz/vyuka-matematiky-profesor-ujep-jan-melichar-fm4-/usti-zpravy.aspx?c=A151118_2206222_usti-zpravy_alh
aby mohli a chtěli učit jen ti nejlepší
A už se tedy ví, kteří to jsou?
Hele, třeba já bych učil, až bych brečel. Nejspíš se ale asi nevejdu.
Mám pořád takovou utkvělou představu, totiž, že by se učit měli i, a možná především, žáci.
Matematika se musí i vysedět, říká profesor
Občas říkávám, že informatika, myšleno vyučovací předmět, prochází rukama. Kdo pracuje jen dominantní rukou tak, že ji stále přesouvá z myši na klávesnici a zpět, nepracuje celou hlavou. Ale o to nejde.
Když dítě udělá chybu, neměl bych mu vynadat. Měl bych být celý šťastný a rozebrat s ním, proč ji udělal. Víckrát ji už neudělá.
Nejsem si až tak jist úplně se vším. Trošku to jde mimo moji logiku. Kdo neudělá chybu, tak už teď nejspíš pracuje správně. Což ovšem nevylučuje, že ji neudělá už nikdy. Ale nejspíš to nebude nevědomostí.
A s tím štěstím, jakkoli je to asi myšleno v drobné nadsázce, byc byl spíše uměřený. Aby to nedopadlo tak, že čtyři chyby... výborně, jen jedna chyba... sotva dostatečně.
Jste pro povinnou maturitu z matematiky?
Osobně bych byl pro, ale nelíbí se mi provedení Cermatu.
Společná, státem garantovaná a povinná část maturitní zkoušky by měla jít celá mimo Cermat. Tedy nejen z matematiky.
Kde ty nejlepší najdete? A jak?
Co s těmi průměrnými?
Okomentovat