Místní akční skupina (MAS) požádala zastupitele města o půjčku na předfinancování projektu s názvem Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání (MAP), který evropskými dotacemi podpoří Ministerstvo školství v rámci Operačního programu VVV.
Z článku Barbory Jestřebské v Hranický.Deník.cz vybíráme:
Namísto rivality tak MAP napomůže spíše ke spolupráci mezi školami.
„Uvedu vám příklad. Když si nějaká škola na Hranicku bude chtít nadstandardně vybavit chemickou učebnu, ostatní školy s tím musí souhlasit a navíc budou moci tuto učebnu využívat. Naproti tomu v jiné škole vznikne fyzikální učebna, nebo dílna. Samozřejmě ne všechny investice budou nutně vyžadovat tuto domluvu. Pokud nějaká škola bude potřebovat třeba bezbariérový přístup, lze získat evropské peníze rovnou a to už na jaře příštího roku. Investice jsou ale jen jeden rozměr," vysvětluje dále František Kopecký s tím, že školy by měly v budoucnu také navzájem více poznat své metody výuky nebo odlišné přístupy třeba u poradenství k volbě povolání, pedagogové se budou dále vzdělávat a na Hranicko přijedou lektoři představit nové pedagogické postupy.
Školy se často potýkají také s chybějícími odborníky jako jsou psychologové nebo speciální pedagogové.
„Proto se díky MAPu bude moci třeba pět škol dohodnout, zaplatit a sdílet jednoho psychologa či poradce, který bude fungovat na všech školách a bude hrazen z dotací Evropské unie. Celý projekt tvorby MAP máme naplánovaný na rok a půl, odstartuje v lednu 2016," podotkl také manažer.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Mám pocit, že tady nějak jede vůz před koňama. Uzávěrka 1. kola výzev MAP byla
24. 11., o schváleném projektu ještě nemůže být ani řeči. Jenom, aby na Hranicku nebyli zklamaní.
Aniž bych tušil, že takový článek vznikne a dokonce se dostane na Českou školu, zkusím zareagovat, neboť jsem uveden jako člen přípravného týmu - jak správně kolegyně Adamová uvádí, prozatím nelze hovořit o žádném jiném týmu, neboť žádost byla teprve podána.
Nemám mandát upřesnit některé uváděné informace, nicméně bych chtěl čtenářům ČŠ doporučit, aby se ve svém regionu zajímali o to, zda u nich MAP vzniká a případně kdo jej připravuje.
Po delší době mám totiž pocit, že model MAP může konečně pomoci základním a mateřským školám, aby na regionální úrovni našli společnou řeč k významným vzdělávacím otázkám (a to především, když jsou peníze - ty evropské - až na prvním místě ;-) ).
Bude-li totiž žádost schválena, pak z mého pohledu prioritou č.1 je sestavení společných regionálních priorit a na to navazujících "místních akčních plánů".
Samozřejmě aktuálně se vše točí kolem "inkluze". Nezapomínejme však, že ještě do roku 2020 by se měly řešit i jiné strategické cíle. V mém případě jde primárně o smysluplnou implementaci "Strategie digitálního vzdělávání", včetně programování od první třídy" ;-) (to neberte vážně, to je jen malé rýpnutí, jak snadno podlehneme mediálnímu světu).
Okomentovat