Zrušení schůzky, pořádání trucseminářů, přetahovaná o ministra zdravotnictví. Ve vládě se vyostřuje konflikt ministryň Kateřiny Valachové a Michaely Marksové (obě ČSSD). Jde o děti z dětských domovů a o miliardy korun.
Z článku Tomáše Menschika a Pavla Cechla v Týden.cz vybíráme:
Valachová dnes tvrdí, že Marksová podcenila situaci a memorandum dostatečně neprodiskutovala s odborníky, například s Asociací krajů ČR. "Proto byl z mé strany odložen podpis," uvedla Valachová.
Vypadá to, že se ministryně neshodnou na ničem. Ani na tom, jak dlouho se diskutovalo. Zatímco Valachová si stěžuje, že reforma ústavní péče není projednána s kraji, z ministerstva práce naopak zaznívá, že se o změnách diskutuje zhruba 12 let a s regiony jedná úřad intenzivně už od jara.
Není to ojedinělá situace, kdy si obě ministerstva dělají naschvály. Koncem listopadu například obě pořádají vlastní konferenci týkající se dětských domovů. Na tom by nebylo celkem nic divného. "Shodou" okolností se však obě konají v týž den. Na akci pořádané ministerstvem sociálních věcí vystoupí zastánci reformy, na akci pořádané školstvím dostanou prostor především odpůrci.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Ministerstva si dělají naschvály a doplácejí na to děti.
To stanovisko krajů je myslím důležité. Znamenalo by to i změnu v krajích, kde dnes jsou dětské domovy v gesci krajských odborů školství. Dětské domovy mají spojení se školou až do dosažení plnoletosti svých svěřenců a mají významnou výchovnou funkci. Spolupráce a kontinuita mezi DD a školou je tedy důležitá. Logicky tedy, myslím, patří spíš pod MŠMT než jinam. Myslím, že tu jde také o peníze z EU dotací. Opatrnost paní ministryně Valachové proto celkem chápu.
Něco podobného se, myslím, možná stalo, když ministryně Buzková souhlasila s gescí za další vzdělávání dospělých ve prospěch MPSV (např. tzv. rekvalifikace). MPSV pro ty účely má dnes tzv. Fond dalšího vzdělávání, kterému se myslím povedlo získat poměrně velkou autonomii, nezávislost na MPSV. Takovou nezávislost (vč. ochrany tzv. know-how), myslím, letos pod hrozbou stávky chtěla i ASZ, která je nástrojem Úřadu vlády ČR.
V DV dospělých došlo myslím k mnoha nesrovnalostem. MPSV například někdy vypisovalo podmínky pro DV tak, že SŠ na ně nemohly dosáhnout (nemohly např. prokázat obrat z minulého období v dané věci). Projektu se pak někdy chopila mocná neziskovka, která dostala ty velké dotační peníze, nechala si ty vzdělávací programy levně odučit v SŠ a její zisk byl velký. SŠ mají, bohužel, v DV mnohdy smůlu a sbírají často jen drobky, o které ziskovky a neziskovky nestojí. Jsou to myslím dost zajímavé zkušenosti i pro tzv. inkluzi a DVPP. Nebo ne?
J. Týř
Oceňuji, pane Týři, že při psaní příspěvků nejen myslíte, ale především, že tuto skutečnost pravidelně oznamujete. V těch třech odstavcích je to, myslím, osmkrát.
Blooma už revidovali, tak teď je na řadě Descartes. 'Přispívám, tedy jsem.'
Myslím, že myslet se, myslím má a myslím taky, že ten, kdo myslím mnohdy jen od boku něco plácá, se někdy myslím chytá třeba slova myslím, aby myslím měl, co říci - to si tedy opravdu myslím, myslím. Tady to myslím máte v jedné větě myslím devětkrát a ve dvou dvanáctkrát, myslím :)))
Okomentovat