Ve čtvrtek jsem se jako divák zúčastnila pořadu Máte Slovo. Bohužel v samotném pořadu, ani po tom, nebylo dost prostoru na vyjádření všeho, co inkluze znamená.
Ve čtvrtek jsem se jako divák zúčastnila pořadu Máte Slovo. Bohužel v samotném pořadu, ani po tom, nebylo dost prostoru na vyjádření všeho, co inkluze znamená, co přinese a jaké budou důsledky. Víc než dobro dětí se řešili kantoři a asistenti.
Každý člověk je jiný. Každý má jiné nadání, jiné schopnosti, jiné limity. Totéž platí i o dětech.
Lidství spočívá v tom, že budeme respektovat člověka takového, jaký je. S jeho nadáním, jeho slabinami, prostě budeme respektovat jeho hranice.
Inkluze tyto hranice setře. A to tak, že těm, co mají tzv. laťku hodně vysoko, ji sníží na úroveň těch, co ji mají níž. Těm, co mají laťku hodně nízko, se budou snažit ji zvýšit. Že to nebude fungovat, to je snad každému jasné. To dítě nadané bude znuděné, frustrované, nemohouc rozvíjet svou osobnost. Dítě nenadané, spíše podprůměrné bude terčem posměchu a šikany, což opět povede k frustraci. Tak vznikne armáda mladých lidí frustrovaných, bez ambicí, bez možnosti jít svou cestou.
Sluníčka, dobroserové, kavárníci, ti všichni křičí po rozmanitosti, multikulturalismu. Ale právě podporou inkluze se snaží tuto rozmanitost vymazat. Jejich pohnutky totiž nepramení z lásky k rozmanitým lidem, ale z lásky k penězovodům, na které jsou tito napojeni.
Ano, nejde o děti. Jde o peníze. A to v první řadě. Na druhém místě je právě vytvoření oné neodporující, snad ani samostatně nemyslící, armády poddaných.
V pořadu mi bylo odporováno, že jako matka postiženého dítěte mám volbu školy. Zda speciální, či základní. Ale jakou volbu má většina? Tou většinou myslím zdravé děti a jejich rodiče. Když budu ona šíleně ambiciozní matka nehledící na dobro dítěte, na jeho psychickou pohodu, a mermocí jej budu chtít dát do základní školy, aniž by na to dítě mělo předpoklady, jakou možnost volby má zbylých cca 25 žáků ze třídy základní školy? To už od dětství budeme učit děti tomu, že většina se musí podřídit menšině? No, ono se to už děje.
Inkluze je opět jen nástroj na parazitování neziskovek pro integraci, tentokrát ve školách. Díky ilegálům již máme nespočet neziskovek pro začleňování imigrantů, tak proč si nenamastit kapsu na dětech. Cílem těchto neziskovek není samotné začleňování, ale jen předstírání. Protože kdyby skutečně začleňovali, tak by po pár letech musely skončit a přišly by o příjem. Což není v jejich zájmu.
Ministerstvo školství již potichu, nenápadně speciální a praktické školy ruší. Tvrdí sice že ne, ale lžou. Snižují těmto školám rozpočty, omezují dostupnost peněz, a to tak, že ředitelé, aby vůbec udrželi školy v chodu a poskytli svým žákům kvalitní výuku, řeší, kde sehnat sponzory, kde eventuálně ušetřit apod. A kdo to odnáší, Kantoři speciální pedagogiky, děti. Takto ministerstvo vyvíjí tlak na to, aby to speciální pedagogové vzdali a přijali inkluzi. Naštěstí máme spoustu kantorů, kterým záleží na dětech ať už postižených, či zdravých a tlaku zatím odolávají. Jen se ptám jak dlouho?
Ale pojďme se věnovat dětem. Jak budou děti s mozkovými dysfunkcemi, poruchami vnímat ten šok? Děti s různým mentálním handicapem jsou na změny hodně citlivé. Nebude to tak jednoduché, jak si páni úředníci, potažmo celé ministerstvo od stolu myslí.
A co zdravé, zvídavé děti? Jak budou vnímat, že se zpomalí výuka? Že ve třídě budou rušivé elementy v podobě žáka vyžadujícího speciální přístup, v podobě asistenta, asistentů?
Jak budou samotné děti vnímat spravedlivost známkování? Na toto jsou děti velmi citlivé a jsou taky soutěživé.
Ano, máme možnost i slovního hodnocení. Nicméně z praxe vím, že slovní hodnocení není to pravé ořechové. Je sice slovně popsáno, co dítě zvládlo či ne, ale vlastně to nahrazuje spíše nedostatečnou. Logicky, kdyby to dítě látku, či předmět zvládalo, nemuselo by se hodnotit slovně, ale dostalo by jedničku, či dvojku. Takto bude zas jen izolováno od dětí ve třídě, které dostaly hodnocení známkou. Takže opět krok blíže k frustraci, izolovanosti dítěte v kolektivu lidí, jež mu nerozumí. Dítě dostane jedničku, či dvojku a má radost. Dostane-li slovní hodnocení, nerozumí tomu. Neví zda je dobré nebo ne.
Vyšší zájmy rušit zavedené, osvědčené praktiky je destrukční pro celou společnost. Zrušením speciálních škol, se sníží kvalita výuky, vymizí rozmanitost a pestrost národa. Pak už jen bude chybět nařízení, že všichni musí studovat jeden jediný obor. Třeba tolik zbytečné genderová studia. Neškodný obor bez hodnot a výsledků.
Setřeme ještě i národnost díky multikulturalismu tak dokonale, že přijdeme jako národ o svou jedinečnost, svou kulturu, svou historii. Už nebude v naší krásné zemi rozmanitost Čechů, Moraváků, Slezanů....... bude jen směsice lidí různých evropských i neevropských národností, kteří nebudou ani vědět co je to národní hrdost, vlastní kultura, vlastní historie.
Budeme se podřizovat menšinám tak dlouho, až z lidství nezbude zhola nic.
P.S: Pro všechny ty inkluzivní přijímače a dobrosery: Neodmítám integraci handicapovaných do základních škol, nicméně toto se musí dělat individuálně a pouze dobrovolně. Dobrovolně všech stran. Tedy handicapovaných, ale i zdravých. Ne nařízením, kdy zdraví musí toto přijmout jako fakt bez možnosti vyjádření. Ne plošně bez rozdílu a možnosti volby.
Vím, že na tento dodatek nebudete brát zřetel, protože se vám nehodí do krámu při argumentaci :-)
Převzato s laskavým souhlasem autorky z jejího blogu na iDNES.cz.
Bohumila Patáková: Inkluze, aneb sociální inženýrství v praxi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
17 komentářů:
K postřehu autorky není co dodat, inkluze v této formě je špatná cesta pro život dětí . Snad ale dobrá cesta - do pekel...
Lépe bych to říct neuměl:
"Neodmítám integraci handicapovaných do základních škol, nicméně toto se musí dělat individuálně a pouze dobrovolně. Dobrovolně všech stran. Tedy handicapovaných, ale i zdravých. Ne nařízením, kdy zdraví musí toto přijmout jako fakt bez možnosti vyjádření. Ne plošně bez rozdílu a možnosti volby."
Ministerstvo bude argumentovat, že volba existuje a bude existovat.
Ano,to soudruzi říkali taky:VOLBY JSOU SVOBODNÉ,VOLIT NEMUSÍTE.
všichni víme, co tím mysleli.
Rušit se nebude, jenom:
1/poradny nebudou děti navrhovat (děje se už dnes)
2/proces navrhování se bude schválně donekonečna protahovat (děje se už dnes)
3/podmínky pro existenci praktických škol budou likvidační (děje se už dnes)
4/podmínky pro existenci dalších speciálních škol budou likvidační
Až se celý inkluzní proces zvrhne do chaosu, nastoupí experti na vzdělání (to jsou ti, co neučí a všemu rozumí) a za velké peníze budou psát články a nabízet placená řešení. Myslím, že už teď si mnou ruce.
Až se celý inkluzní proces zvrhne do chaosu, nastoupí experti na vzdělání (to jsou ti, co neučí a všemu rozumí) a za velké peníze budou psát články a nabízet placená řešení. Myslím, že už teď si mnou ruce.
.... děje se už dnes.
Ten článek je pravdivý a moudrý, autorka dobře ví, o čem píše.
Nehledě na to, že pokud se tento experiment podaří spustit, jakože už asi nezbývá nic jiného, bude to katastrofa pro školská poradenská zařízení, Českou školní inspekci a pro učitele.
Pro školská poradenská zařízení proto, že se jim nahrne tolik práce, že jim nezbude nic jiného, než to brát kus od kusu (žádné dítě - prostě šanon, kterého se chci co nejrychleji zbavit...)
Pro Českou školní inspekci to bude znamenat, že bude zaplavena stížnostmi naštvaných rodičů, a to jak dětí zdravých, tak dětí zdravotně postižených. Takže činnost České školní inspekce se změní z poradenské a kontrolní na vyšetřovací, a dostane se do stavu dnešní justice, která je zavalena neuzavřenými kauzami.
Pro učitele to bude otročí a sisyfovská práce, protože budou hozeni do vody a plavej, nebo se utop... Pokud to nezvládneš, jsi neschopný a musíš se víc připravovat a učit. Všude to zvládají, takže neschopný jsi Ty učiteli jeden. A konečně se sebou začni něco dělat, protože my chceme výsledky, a to exkluzivní, abychom se mohli v Bruselu pochlubit, jak nám to společné vzdělávání vzkvétá.
Chce se mi křičet Brusel, Brusel jako ve filmu "Proč?". Tam to v Bruselu skončilo katastrofou, a mnohem větší katastrofou skončí také tento Brusel A mně nezbývá, než se zeptat "Proč?"
Proč ? To se ptám i já, a to každý den, kdykoliv si přečtu, jak je inkluzivní šílenství bezohledně prosazováno proti všem: proti učitelům, rodičům, ale hlavně proti dětem.
Pouze snad nepříliš početná, ale o to hlučenější skupina profesionálních inkluzistů a jejich příznivců na MŠMT tlačí na pilu, jako kdyby šlo o život.
O život zatím nikomu nejde, ale jde o úroveň vzdělanosti celé naší populace. Začne to na základních školách, kde se nepostižené děti budou muset přizpůsobovat postiženým v tempu i obsahu výuky a kde postižené děti ani při velké snaze nekvalifikovaných asistentů nepochopí prakticky nic, co by jim umožňovalo další návaznost učiva a vytvářelo ucelený (byť zjednodušený) systém znalostí upotřebitelných v životě. Bude to pokračovat na středních školách, které budou dostávat stále hůře připravené žáky a promítne se to i do práce vysokých škol, které tyto žáky budou muset přijímat ke studiu.
Uvědomuje si vůbec někdo ze samozvaných expertů, že dítě s lehkým mentálním postižením má o třetinu nebo dokonce o celou polovinu sníženou úroveň rozumových schopností než jeho průměrní vrstevníci? Že dítě na dolní hranici lehké mentální retardace je v době svého nástupu do povinné školní docházky mentálně tříleté? A že se rozdíl mezi ním a jeho spolužáky bude vývojem prohlubovat?
Pane řediteli, díky za Vaše moudré vystoupení v v televizním pořadu paní Jílkové.
Iva Švarcová
Moc děkuji paní kolegyně, bohužel už je to jenom pro dobré svědomí, že jsme na problém upozorňovali dopředu. To co píšete, ví každý speciální pedagog, bohužel v džungli samozvaných odborníků panuje ideologie vědeckého komunismu. Oni se tak i chovají, když si promítnu lidi, se kterými jsem jednal z neziskovek, z ministerstva i svého času z vlády, je to stejný styl výmazu mozků a destrukce logiky jako svého času vystoupení Milouše Jakeše, Jenomže on byl sám jako kůl v plotě a tady je tisíce kůlů, které plot staví. Takže teď už jenom pán Bůh s námi....
Velmi ráda bych věděla, jak to skutečně jinde funguje. Žila jsem v Belgii, kde dcera chodila do školy a žádné inkluze jsem si tam nevšimla. Nechci se cítit jako nepřející, pokud je skutečně možné učit tak, abych zvládala ve třídě různě znevýhodněné žáky, chtěla bych o tom vědět a učit se metodám, které toto dovolují. Bohužel už dnes se cítím málo schopná, když ani různé dys nedokáži plně "integrovat", stále pokulhávají za ostatními....
1. Připojuji se k paní Švarcové. Ve všem a vždy.
2. Jenom úplný, ale doopravdý úplný pitomec by prahnul po zrušení takové školy, jako je třeba škola v Lidické ulici v Brně. Rád bych ještě připodotknul, že fakultní škola.
Pardon, nechci být vlezlý, ale jaká je, pane Breii, Vaše národnost? Zaregistroval jsem něco jako drobný přízvuk...
3. Nepropadejte beznaději, paní Kalabistová. Mně se kolikrát do procesu zkompetentňování nedaří integrovat ani děti a mládež bez jakékoli diagnozy.
Omlouvám se, paní Kalabisová, za nechtěné zkomolení příjmení.
Teď jsem si dopročetl ten článek v Učitelských novinách z roku 2012. To je tedy síla. Slušná manitulace. Obvinit lidi, kteří se odmítají podílet na té rasistické sčítací prasárně ze zbabělosti. Kam ta poklonkovací posedlost může až dojít, to člověk doopravdy stojí s hubou dokořán. Rezignují na elementární slušnost. Za kus žvance by prodali i vlastní babičku. Natož pak cizí...
Miluji film Les Choristes a pan ředitel Brei jako by právě opouštěl své milované žáky. Možná Vás chápu, pane řediteli. Učil jsem a učím na základní škole hraniční případy a moc bych jim přál Vaší péči a lásku.
Znám i pocity, kdy srážka s blbcem v pásmu průměru až nadprůměru dokáže otrávit nejen jeden den. Jejich moronský strach o pozice a moc ničí vše, co je lidské. Empatie je pro ně nepochopitelná slabost a inkluze náboženství.
Dítě bych neuhodil, ale bojím se, že nějakého školitele, hlasatele nových zítřků bych mohl. Slibuji, že se udržím a nastavím druhou-dolní tvář. Komenský s námi!
úžasný článek, mluví mě ze srdce. Systém potřebuje ovce a ne samostatně myslící bytosti. Nesmíme dát sebe, ani naše děti a začíná to vypadat, že nestačí bojovat jen slovy.Paní ministryni bych šoupla alespoň na půl roku do speciální školy, aby o tom něco věděla, možná se zblázní a dá normálním lidem pokoj.
Jelikož odmítám podílet se na "rasistické sčítací "prasárně", jak to výstižně nazval Nico Pytlík, ať už ji organizuje kdokoliv, uvádím v rámci sčítání lidu národnost moravskou a eskymáckou :-)
Já uvádím národnost českou, stejně jako naprosto převažující většina Romů.
Děkuji.
Kdysi jsem si striktně logicky dovodil, že problém národní menšiny přestane existovat, stane-li se z ní, když ne většina, tak alespoň stejnina. Po posledním sčítání lidu je však řejmé, že jsem uvedením svojí národnosti v souladu s definicí mšmt věci moc nepomohl, neboť jsou nás na okrese pořád jen necelé čtyři desítky.
Nakonec to ale, jak vyšlo najevo v Obrnicích, nejspíš nefunguje. Jsou případy, pravda, kdy i logika selhává, prostěěě.
Okomentovat