Pavlačová hádka, v níž o "pravdě" rozhoduje potlesk klaky, neodpovídá poslání veřejnoprávního média.
Česká média často velmi nepokrytě hájí zájmy svých majitelů, často prostě jen nasedají na davové trendy a psychózy, protože to přináší čtenost, návštěvnost a tedy potenciál k zisku z reklamy. Česká republika patří k zemím, které vynakládají nemalé prostředky na to, aby společnost měla přístup k pokud možno objektivním informacím a měla možnost utvořit si názor na témata přesahující denní obzor běžného člověka. Pořad Máte slovo, který ČT produkuje, takovou definici nenaplňuje. Pavlačová hádka na jakékoliv citlivé téma neumožňuje vytvořit si objektivní názor. Naopak často velmi účelově stvrzuje sdílenou demagogii čistě proto, že tento princip podporuje sledovanost. K čemu je to dobré?
Stejně jako Daniel Veselý mám svou osobní zkušenost z tohoto pořadu. Nesdílím jeho příliš intelektuální pojmenování pořadu jako "surrealistického šapitó". Podle mého jde o tupou pavlačovou hádku, v níž moderátorka s intelektuální výbavou domovnice záměrně směřuje ke konfliktu, v němž je možné použít jakoukoliv lež, manipulaci a demagogii, aniž by bylo možné takové prohřešky jakkoliv efektivně korigovat nebo vyvrátit.
Byl jsem do něj pozván jako tzv. hlavní host, což vám dává to privilegium, že máte mikroport a můžete tedy skákat do řeči těm, kdo stojí u diskusních pultů.
Byly mi předem poslány otázky, na něž chtěla produkce pořadu odpověď. Netuším proč, z odkazů na vědecké poznatky o inkluzi, případně na zahraniční zkušenosti moderátorka nepoužila při nastavení agendy pořadu vůbec nic, podle všeho je ani nečetla (pravda, některé byly v angličtině).
Pořad je koncipován tak, že na každé straně má být po třech diskutujících, kteří stojí ve vzájemné opozici. Stejný poměr by měl být zastoupen v publiku o cca 30 lidech.
Moderátorka těsně před začátkem pořadu bizarním způsobem, evokujícím komunikaci s s dítětem v předškolním věku, vyzývá publikum k tomu, aby tleskalo vždy, když bude s nějakým projevem svých názorových souputníků souhlasit. Je úplně jedno, jestli souputník řekne "eee" nebo zažvatlá nějakou jinou kravinu, z hlediska pořadu je každý zvukový projev důvodem k tomu odměnit hosta potleskem a dát tak najevo, že s ním souhlasíte.
Vzhledem k tomu, že publikum je záměrně sestaveno z názorových odpůrců, tendencí publika je posilovat emoční vliv na diváka čistě tím, že freneticky tleská bez ohledu na to, co právě spřízněnec prohlásil. Jde o těžkou mediální manipulaci, kterou moderátorka vysvětluje mediálně vesměs nízce gramotnému publiku tak, že oni zastupují "možná milion občanů této společnosti".
Po pořadu jsem se snažil paní moderátorce vysvětlit, že to, jakým způsobem vytváří názor na téma diskuse, je trestuhodně zatíženo jeho degradací na předmět přihlouplé hádky. Těžko říct, zda je moderátorka schopná porozumět kauzalitě ve vztahu mezi názorem a podmínkami, které jeho přijímání ovlivňují, nebo jestli jen hraje hloupou. Každopádně mě přesvědčovala, že ona žádný názor nevytváří, že ona nechává na divákovi, aby si názor vytvořil sám.
Když někdo tvrdí, že Země je placka, můžete mu ukázat globus, snímky z družic, argumentovat horizontem, západem slunce, rotací planety způsobující střídání dne a noci a dalšími argumenty, jež lze poměrně dobře doložit. Ani tak vám přesvědčený popírač nemusí věřit a o každém takovém argumentu může prohlásit, že jde o falzum. O těžší je přesvědčit někoho o tom, že nestačí mít tři a tři oponenty, aby vznikla objektivita. Notabene když moderátorka má tendenci dělat z pořadu vlastní exhibici a není schopná ani na elementární úrovni posoudit, co vlastně diskutující říkají a jestli je to pravda.
V pořadu, v němž jsem byl hostem, bylo tématem diskuse začleňování dětí se speciálními potřebami (tělesně, mentálně psychicky postižené, případně sociálně zanedbané) do hlavního vzdělávacího proudu. Zkráceně se tomu říká inkluze. Existuje prohlášení ze Salamanky, v němž se 92 představitelů vlád shoduje na tom, že inkluze je všeobecně prospěšný princip, namísto segregace "nenormálních" dětí do specializovaných ústavů, jak to dodnes činí ve velkém rozsahu ČR. Řada skutečně progresivních vzdělávacích systémů (Finsko, Norsko, Dánsko, Ontario, Nový Zéland) na něj odkazuje jako na dokument, který vytváří z inkluze objektivně uznaný pozitivní sociální vektor. Existuje celá řada studií, které princip inkluze podporují, existují bohaté zahraniční zkušenosti z uvedených zemí, kde s inkluzí začali často už před dvaceti lety.
Nic z toho v pořadu nepadlo. Místo toho jeden z oponentů tvrdil, že v zemích, kde je zavedena inkluze, je mnohem vyšší nezaměstnanost mentálně postižených, jiný zase, že inkluze znamená zdržování "normálních" dětí ve výuce a další, že v ČR nedochází k segregaci podle rasového klíče. První tvrzení padlo zcela bez odkazu na důvěryhodný zdroj a je podle všeho vymyšlené. Druhé tvrzení přímo odporuje empirii, neboť vysoce proinkluzivní Finsko rozhodně netrpí tím, že by děti se speciální potřebami zdržovaly ostatní. Naopak, děti ve Finsku dosahují mnohem lepších výsledků než děti v segregovaných školách v ČR. Třetí tvrzení odporuje rozsudku Evropského soudu pro lidská práva (zvaný D. H.) o tom, že ČR diskriminuje romské děti tím, že je zařazuje velmi často a zcela bezdůvodně do škol, kde jsou vzdělávány podle programu pro lehce mentálně postižené.
Nic z toho moderátorka nebyla schopna postřehnout, natož upozornit diváky, že jde o manipulace a nesmysly. Za každý z těchto výroků si mluvčí vysloužil potlesk klaky, které nemá ani potuchu o tom, jestli mluví pravdu, nebo ne a je jí to upřímně jedno. Smysl jí zcela uniká, hlavní je napětí a konflikt, které přitahují méně přemýšlivé. Otázka zní: kde v kodexu ČT je závazek k tomu, že televize má takové typy pořadů produkovat? Jaké poslání tím plní? Jak tím přispívá k diskusi o vybraných tématech?
Je absurdní, že tento typ pořadů naopak zcela zamlžuje skutečnost a s brutalitou bulvárního cynismu naopak podněcuje často zcela demagogické představy a předsudky. Paradoxně tedy tato společnost podporuje mediální prostředí, které jí samotné ve výsledku škodí. Tomu lze jen těžko porozumět.
Převzato z Britských listů
Bohumil Kartous: Máte slovo, tedy žvaňte a manipulujte
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
27 komentářů:
Někdy kolem roku 1972 se časopis Československá fotografie odvážil zveřejnit celostránkový rozhovor se světoznámým avšak tehdejším režimem příliš neuznávaným fotografem Josefem Sudkem.
Byly tam zajímavé odpovědi na otázky, které nás i dnes trápí:
Na otázku, co by vzkázal dnešní mládeži odpověděl J. Sudek stručně, zhruba takto "Když jsem byl mladej, tak jsem byl blbej. Naštěstí jsem své názory nevykřikoval moc nahlas. Kdybych to byl udělal, děsila by mne ozvěna těch slov dodnes."
Na otázku, jak se lze vnitřně vypořádat s arogancí představitelů tupé ideologie, poradil čtenářům přibližně těmito slovy "Na to mám docela jednoduchou techniku. Nehádám se s nimi. Představím si takového člověka ve špinavé noční košili a přitom se mi vnitřně uleví."
Mladík Kartous, myslím:
- Vykřikuje veřejně demagogické nesmysly, kterými nálepkuje, uráží a děsí mnoho lidí.
- Navíc se přitom chová agresivně a arogantně, jako kdyby měl nějakou ideologickou autoritu nad všemi ostatními.
Myslím, že by si pan Kartous měl vyprat noční košili, vykloktat syrové vejce a své úpěnlivé pění přeladit do k lidem vlídnějších tónin.
Jiří Týř
Repetitio mater studiorum
Namyšlená přezíravost faktů, mentorský a přitom urážlivý tón demagogicky účelových názorů pana B. Kartouse je myslím už delší dobu evidentní. Je to myslím viditelné i v tomhle článku. Myslí si snad B.Kartous, že k lidem mluví z nějakého obláčku nebo kazatelny? Nevím, zda má vůbec smysl pouštět se do rozboru té nedochucené a připálené bramboračky navařené z komponent jevů uvedených v první tučně psané větě. Jiří Týř
To Kartouz spadl z Měsíce teprve před tím pořadem a nevěděl do čeho jde?
A to, že se na něčem shoduje "92 vlád"? Takových jako máme my?
To je vtipálek
Petr Třešňák: Sezení zabíjí. Tak proč děti ve školách vlastně nestojí?
Současnému školství se vytýká kde co. Způsob výuky matematiky, důraz na biflování, drsné přijímací zkoušky, státní maturity, nezdravé obědy. Jedna pochybnost ovšem v úvahách o školství takřka nikdy nezaznívá, ačkoli je pro budoucnost našich potomků neméně důležitá. Totiž: proč vlastně děti ve školách sedí?
O škodlivosti nadměrného sezení dnes mezi lékaři a vědci panuje shoda – sedavý životní styl považuje Světová zdravotní organizace za čtvrtý nejvážnější faktor vedoucí k předčasným úmrtím. Nedostatek pohybu podle jejích odhadů zabije na planetě 3,2 milionu lidí ročně...
Kdyžtak na zem
Když zadáme do Googlu frázi „stání ve školách“, je jasné, že tahle idea v Česku zatím nezdomácněla – na monitoru se objeví zprávy o volných parkovacích místech před budovami. Na Západě se ale v tomhle smyslu čile experimentuje a výsledky jsou docela pozitivní.
Stání u pracovního stolu ve firmách je už dnes celkem běžný fenomén, jehož výhody jsou dobře zmapované. Kdo si v práci upraví stůl (například nastavením o velkou krabici) nebo si pořídí speciálně zvýšený, tomu se obvykle zlepší krevní oběh, spálí více kalorií, je méně unavený a nemocný, lépe se soustředí. Právě kvůli nižším absencím a větší produktivitě dnes firmy ze Silicon Valley stání svých zaměstnanců podporují.
U dětí to před pár lety jako první zkusila základní škola Vallecito v Kalifornii. Z aktivity rodičů Julliet a Kelly Starrettových tu nejprve vznikla jedna experimentální třída a za chvíli už chtěli speciální stoly na stání i další učitelé a žáci. Stání je zdravější a pomáhá v boji s nadváhou, protože při něm dítě podle výzkumů spaluje v průměru o 17% kalorií víc (obézní děti dokonce o třetinu).
Zkušenosti navíc ukázaly, že svědčí dětem s poruchami pozornosti, protože ve stoje mohou přirozeněji přešlapovat a vrtět se, čímž vybijí přebytek energie a lépe se soustředí na výuku. A kdo je unavený, může si ve Vallecito jednoduše sednout na podlahu. Jiné experimentující školy to řeší několika stoly na sezení ve třídě, takže děti mohou polohu střídat.
Manžele Starrettovi pak založili neziskovku StandUpKids a začali svou misi šířit napříč Amerikou. O vyučování „na stojáka“ dnes mluví jako o zásadním léku na epidemii obezity...
Zastánci v tomhle poznatku vidí revoluční příležitost. Kdyby se podařilo mladou generaci odchovat ve stoje, pravděpodobně by pak ve firmách a úřadech stála mnohem radostněji než dnešní zaměstnanci, pro něž je vertikální poloha přeci jen někdy náročná. Zdraví lidstva by se tak zásadně zlepšilo.
Pozn. redakce: Tento článek byl napsán ve stoje a nemusí být zcela objektivní.
Viz http://www.ucitelske-listy.cz/2015/11/petr-tresnak-sezeni-zabiji-tak-proc.html
B. Kartous, T. Feřtek a další experti: Učit se myslet bolí! Škola má děti hlavně socializovat! Informace si děti mohou vygůglit! Tak proč tedy ve školách nesmíchat všechny děti dohromady a péči speciálních pedagogů nenahradit polovzdělanými asistenty? Běžní učitelé s mizerným platem to pak přeci s podporou neziskovek, poraden a školicích týmů v takových třídách zvládnou!
J. Týř
Chudák ovčáček Kartous, tak dlouho mele dohromady rozumné věci a nesmysly, až se to od sebe oddělit nedá. Podstata tohoto článku - pořad M. Jílkové je k ničemu - se ztratila.
"Podstata tohoto článku - pořad M. Jílkové je k ničemu - se ztratila."
Jenže to snad každý ví a měl to vědět, než tam vlezl.
Nektere clanky mne bavi cist zejmena jen proto, jak moc jsou smesne hloupe... Tento je tak moc hloupy, ze jsem radeji skoncil ve tretim odstavci. Konkretne u obratu: "v níž moderátorka s intelektuální výbavou domovnice..."
To mi prijde (v debate o inkluzi) tak "husty", ze ani radsi nebudu psat jak...
----------
Jen teda nechapu, jestli v okoli B. Kartouse jsou vsichni tak nejak stejne ideologicky kovani, ze ty nesmysly a rozpory nevidi a nevysvetli mu, jak je to smesne. A nebo jestli je ta prace tak dobre placena, ze v ni clovek pokracuje i kdyz to vi...
B. K.:
"Třetí tvrzení odporuje rozsudku Evropského soudu pro lidská práva (zvaný D. H.) o tom, že ČR diskriminuje romské děti tím, že je zařazuje velmi často a zcela bezdůvodně do škol, kde jsou vzdělávány podle programu pro lehce mentálně postižené."
Jan Hus:
"... Neboť kdyby mi papež nařídil pískat na píšťalku, stavět věže, šít nebo tkát šaty a nadívat jitrnice, zdali by neměl můj rozum soudit, že mi papež nařídil hloupost? Ano, kdyby mi to nařídil i se souhlasem všech našich doktorů, rozum by přesto musel usoudit, že jejich výrok je hloupý." (O církvi)
Kdyby žvanil a manipulátor zvládl i něco jiného než žvanit a manipulovat, věděl by, že tvrzení o "zcela bezdůvodném zařazování" je lživé. A musel by si lámat hlavu nad tím, jak do svých schemat vkloubit konstatování - Z TEXTŮ PODPÍRAJÍCÍCH DNEŠNÍ INKLUZI - že pro přinejmenším část zanedbaných romských dětí je pobyt v takovéto škole prospěšnější.
Celkově B. Kartous moc myšlenek nepředkládá a hlavně - podobně jako T. Feřtek - zamlčuje z debaty o inkluzi to nejvíce podstatné. Je skutečně neuvěřitelné, jak mravně ubozí lidé dnes mohou výrazně ovlivňovat pohled veřejnosti na školství.
Článek pana Kartouse je zcela v duchu Britských listů. Intelektuální bulvár.
Potěšilo mne, že pan Kartous hned v nadpise zveřejnil své krédo.
za rakouska se muselo občas i klečet v koutě,za první republiky stát v koutě ,až totalitní socialismus přinutil všechny celé hodiny sědět a kdo hodně zlobil, tak seděl i několik let
Pokusím se pana Kartouze zastat, i když začnu tím negativním, tedy základními chybami, které ve své "polemice udělal".
1. Jen ubožák používá k tomu, aby přesvědčil ostatní o své pravdě, metodu ponižování diskutujících. Tento princip "nemáš li argument, napadni člověka" je už z principu špatný a patří spíše politikům (Zeman). Takže pokud autor tvrdí, že má moderátorka "intelektuální výbavu domovnice", může mít sice pravdu, ale tím znehodnocuje svoje vlastní argumenty.
2. Pan Kartouz své názory opírá o "empirii" vycházející z výzkumu, mluví o vědeckých poznatcích, ano, má naprostou pravdu. Ale vědecké poznatky získané např. experimentálním výzkumem srovnávání experimentální skupiny (s ikludovaným dítětem) a běžné třídy jednoduše nemusí korespondovat se zkušeností ostatních učitelů v ČR. A už v žádném případě se nelze opírat o výsledky experimentů v zemích, které jsou v inkluzi 20 let před námi, mají zavedený systém asistentů, podpory, metodických materiálů a hlavně financí. Protože my jednoduše tento systém nemáme - vzniká, peníze se jen slibují a sliby jsou chyby. A to vede ke znechucení. Tak ano - pozitivní zkušenosti existují - ale jen tam, kde jsou na to prostředky a kapacita.
3. Pan Kartouz kritizuje pořad České televize Máte slovo, jenže... všichni, kdo ten pořad sledují, vědí, že náplní pořadu není věcná diskuse opřená o argumenty, ale jednoduše dryáčnické překřikování. Stačí vzpomenout na Máte slovo s Babišem, na díly o islámu a burkách atd. Proto nemá smysl se rozčilovat, jak Jílková pořad vede, protože to jednoduše všichni vědí. Věcné diskuse hledejte na ČT24 nebo ČT2, ne na ČT1 ve čtvrtek večer...
4. V dnešní polemice pan Kartouz upozorňuje na existenci celé řady studií, které princip inkluze podporují... ale po celou dobu jeho prezentace pozitiv jsem nezachytil ani jeden odkaz na studii, která by snad psala o negativech inkluze. Přitom tyto studie existují také, namátkou http://www.disabilityscoop.com/2012/11/01/study-inclusion-may-not-best/16777/ nebo třeba zde: http://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1866&context=doctoral (popisuje jak pozitivní, tak negativní přijímání inkluze učiteli...). I tato absence informací z obou stran barikády vede pak k příliš polarizované diskusi, jako kdyby snad inkluze neměla žádná negativa.
5. Autor příliš často operuje s termíny lež, manipulace a demagogie, přitom diskutující se opírali pouze o své vlastní zkušenosti - Klaus popisoval inkluzi z pohledu své školy a predikoval, kam inkluze povede, náměstek MŠMT vysvětloval, jaké plány MŠMT má, lidé z davu sdělovali jen své zkušenosti či názory - nevidím jaksi prostor pro lež, manipulaci a demagogii. Tyto termíny patří politikům, nikoli učitelům, sociálním pracovníkům či ředitelům škol.
Omlouvám se za tento možná příliš obsáhlý důvod, ale pokusím se rychle posunout do finále. Myšlenka inkluze není vůbec špatná, má svůj smysl a opodstatnění. Ale je spojena se čtyřmi problémy:
a) pokud inkluze způsobí likvidaci jiného typu specializovaných škol
(praktických), je to chyba, protože nikdo nedokáže aktuálně garantovat, že integrované/inkludované dítě dostane stejnou-srovnatelnou péči, jako mělo právě v této škole,
b) na inkluzi nejsou jisté peníze (sliby ministerstva beru s úsměvem, stejně jako v případě zvyšování platů pedagogů),
c) inkluze potřebuje čas, není to záležitost, která by měla proběhnout ze dne na den,
d) je otázka, jak moc je inkluze prioritní záležitost a zdali by nebylo vhodné spíše peníze alokovat do věcí, na které se tu dvacet let kašle, např. platy učitelů. A tady musím souhlasit s Václavem Klausem... podpora učitele by měla být prioritou.
Omlouvám se za příliš dlouhý komentář, ale snad byl k věci.
S posledním odstavcem příspěvku pana Kamila Kopeckého souhlasím.
Pokusím se pana Kartouze zastat
Hezky jste se jej, pane Kopecký, zastal.
Ubožák nemá v debatě o práci s dětmi co pohledávat. Natož pak, aby s dětmi sám pracoval.
Jestliže domněle správnou ideu lze uskutečnit škodlivým způsobem, pak je ta idea nebezpečná z podstaty.
Viz 'Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb'.
Děkuji za odkaz na.... celou řadu studií.... pane Kartouzi, snažil jsem se něco přečíst o školství ve Ghaně, s prominutím jsem se zase vrátil sem:
https://www.academia.edu/18073340/Determinanty_inkluzivn%C3%ADho_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_d%C4%9Bt%C3%AD_s_ADHD
je to tedy bohužel v češtině a v Salamance to asi nečetli, ale zkuste to, budete možná přesvědčivější při argumentování s oponenty.
Chudák ovčáček Kartous, tak dlouho mele dohromady rozumné věci a nesmysly, až se to od sebe oddělit nedá... A čeští učitelé se ne a ne stát ovcemi. I když už MŠMT na mnohé ty multi-kulti antipedagogocké hypotéze naskočilo. J. Týř
Bohumil Kartous: Máte slovo, tedy žvaňte a manipulujte
Jako když nepravomocně odsouzený Rath z korupce nařkl ve sněmovně leckoho.
To byl tedy KOTEL
Proč pan Kartous diskutuje O České škole a ne V České škole?
Protože pan Kartous je odborník na vzdělávání.
A tady diskutují JEN učitelé.
Panem Kartousem moderovaného eduinského Kulatého stolu se zúčastnil i pan náměstek Fidrmuc. To je myslím dostatečná kvalifikace k tomu, aby mohl pan Kartous přijít diskutovat i do České školy. J. Týř
Kartousův obraz světa je připálená multi-kulti placka.
Stále přemýšlím, jak může mít pan Karous tu drzost podsouvat tak demagogicky druhým, že jejich obraz světa je placatý a jednostranný. A předstírat u toho, že on zná globus.
Pane Kartousi, kolik je na Zemi světadílů? Kolik kde žije lidí? Které části světa jsou v rozvoji a které v hospodářském i morálním úpadku ze zlodějen, jejichž důsledky všichni neseme?
Myslíte, opravdu vážně, že antikoncepční multi-kulti politika objektivně vedoucí k oslabení úlohy rodiny, školy, k populačnímu poklesu a degradaci skutečné etiky a kultury života vyjádřené např. křesťanským Desaterem může tento svůj zásadní a hrubý nedostatek vykompenzovat z multi-kulti kazatelny, za kterou se haraší ekonomicko-politickými hrozbami a zbraněmi?
Pokud to vážně myslíte, jste si vědom, k čemu všemu to může vést?
J. Týř
PS: Jsem zvědav, jestli máte tu špetku odvahy a cti na výše uvedené otázky odpovědět.
Tomáš Feřtek, pane Týři, zásadně odpovídá jen na to, nač chce a co se mu hodí. Ondyno stvořil článek, v němž zveřejnil sken jedné stránky autorsky chráněné příručky, aniž by si vyžádal souhlas autorek. Byl na to upozorněn v diskusi pod textem, obrátila se na něj i jedna spoluautorka knihy, ale on se s odpovědí, nedej Bože s omluvou, nenamáhal. Pojmy odpovědnost a morálka jsou mu tedy evidentně cizí.
O to víc mě udivuje, že MŠMT Antikoncepčním multi-kulti Antipedagogům zjevně naslouchá jako partnerům a nechává se jimi ovlivnit. K tomu viz i program Konference Škola pro budoucnost - Budoucnost pro školu:
V bloku 3 Podpora profesního rozvoje učitelů vedeném vedoucím poradcem ministryně školství jsou uvedeni 3 panelisté:
Miroslav Hřebecký (Eduin)
Hana Stýblová (Asociace ředitelů ZŠ ČR)
Jiří Zajíček (Unie školských asociací CZESHA)
Není tam zástupce NÚV (zodpovídá za RVP a DVPP) ani NIDV (tvoří tzv. Kariérní systém).
První blok nevede náměstek ministryně pro vzdělávání. Personální obsazení té konference považuji za značně pochybné. Je to, myslím, spíš jakási nereprezentativní sešlost mající propagovat stávající, myslím, antikoncepčně multi-lulti antipedagogické pojetí tzv. společného vzdělávání v Česku, než účelně připravená konference, která by měla vyřešit objektivně existující hrubé nesrovnalosti v této věci.
J. Týř
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/konference-msmt-skola-pro-budoucnost.html
http://www.msmt.cz/uploads/konference.pdf
Pozvánka ve článku (první odkaz - Eduin tam není) nesouhlasí s pozvánkou na stránkách MŠMT (druhý odkaz - zde Eduin ve 3. bloku je)
Okomentovat