Společnost Gartner publikovala seznam deseti strategických technologických trendů pro rok 2016, na čele jsou fenomény související s internetem věcí, uživatelským zážitkem a 3D tiskem. Analytici představí trendy podrobněji na konferenci Symposium/ITxpo 2015 8.-12. listopadu v Barceloně.
Analytici společnosti Gartner vybrali deset hlavních technologických trendů, které budou hrát v roce 2016 strategickou roli. Strategické technologické trendy jsou ty, které mají potenciál zásadně ovlivnit podniky a organizace, koncové (firemní) uživatele IT, mohou vyžadovat významné investice, případně hrozí, že je společnosti podcení a opomenou se jim věnovat. Jedná se o technologie, které mají dopad zejména na dlouhodobé plány, programy a iniciativy.
„Deset hlavních strategických technologických trendů bude formovat příležitosti v oblasti digitálního byznysu až do roku 2020,“ vysvětluje David Cearley, viceprezident společnosti Gartner. „První tři trendy souvisejí s prolínáním fyzických a virtuálních světů a vznikem takzvané digitální sítě (digital mesh). Zatímco dnes se firmy soustředí zejména na digitální byznys, začínají se objevovat první příklady algoritmického byznysu. Algoritmy, společně se vztahy a propojeními, budou určovat budoucnost byznysu. Ve světě algoritmického obchodu se v pozadí děje mnoho věcí, do nichž lidé nejsou přímo zapojeni. Umožňují to především chytré stroje, s nimiž souvisí další tři trendy. A konečně poslední skupinou jsou trendy, které odrážejí novou realitu IT – nové architekturní a platformní trendy potřebné pro podporu digitálního a algoritmického byznysu.“
10 strategických technologických trendů pro rok 2016
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Pokročilé strojové učení
Trošku jsem se bál, aby se na to učení nepozapomnělo.
Vzpomínám si, jak jsme v druhé polovině sedmdesátých let seděli na katedře u terminálů našeho výukového systému. Na obrazovce se promítaly informace a testy z mikrofilmu. Mohli jsme tím vším listovat a tak nějak všelijak. Už tenkrát mi bylo jasné, že je vše na dobré cestě a vzdělanost lidstva už jenom poroste.
Ambientní Antipedagogika nebo Pedagogika? Lidé a Politici, rozhodnete se, co vlastně chcete?
Ambient(ní) média | - MediaGuru
www.mediaguru.cz/medialni-slovnik/ambient-ni-media/
V mediálním žargonu znamená nestandardní, netradiční nebo ad-hoc média, která jsou a působí mimo domovy cílové skupiny (out-of-home). Dokáží velmi dobře přilákat pozornost, vzbudit zvědavost, vzbudit buzz okolo značky.
Příklad: Nuselský most obalený na červeno, reklama vytištěná na účtu v supermarketu nebo na zadní straně vstupenek do kina, reklama umístěná na madlech nákupních vozíků nebo promítání obrazů na zdi a velké projekční plochy.
Antipedagogové všem mediálně tvrdě servírují svoji demagogickou ambientní Antipedagogiku. Dají si ten (ne)výchovný maglajs česká veřejnost, její Pedagogové a MŠMT líbit? Pomohou zřizovatelé veřejných škol, Vláda ČR a Parlament ČR paní ministryni udělat v MŠMT a ve školství pořádek?
Jiří Týř
PDFkové nerozkliknutelné NEWSLETTERY MŚMT O EVROPSKÝCH ZÁLEŽITOSTECH si doufám jejich redakce nevetkne ve vytištěné podobě za klobouk, aby byly lépe vidět. Zdá se mi podle nich, že infomační gramotnost autorů a provozovatelů webu MŠMT není moc velká. Nějaký jsem si stáhl, ale těmi ostatními se mi nechce neefektivně zaplevelovat počítač. J. Týř
Ach ta desatera. Zajímalo by mě, jestli je vševědi lepí postupně ber kde ber, nebo se k nim proškrtávají od kopy nápadů postupně přes tucet až k desetiboji. A propos, stojí-li někdo v čele, pozná se to podle toho, že se dívá stejným směrem, jako ti za ním, vidí odtud dál, jde příkladem a ukazuje cestu. Pořádek je právě ono společné směřování. Nic z toho paní Valachová nečiní. Její pojetí čím dál víc prozrazuje poslání, s nímž byla do školství lidskoprávně shůry seslána. Přišla do školství uklidit. Někdo tomu říká pořádek.
Hezký článek, ale těžce jednostranný. Jako by nic jiného než ICT neexistovalo. Že by jiné technologie nebyly nebo autoři nic jiného neznají?
Okomentovat