V rámci kampaně se uskuteční v Evropě tisíce rozličných akcí, které poskytnou zájemcům bez ohledu na věk nebo úroveň předchozích zkušeností příležitost vyzkoušet si stavět roboty, automaticky zpracovávat data z webu, programovat svoje první hry či mobilní aplikace.
„Způsob, jakým pracujeme, komunikujeme, ale i jak myslíme, se pod vlivem rychle se vyvíjejících technologií zásadně mění. Chceme-li se na těchto změnách podílet, a ne se jim pouze přizpůsobovat, nestačí umět technologie jen využívat. Vítám proto aktivity, které se v rámci týdne programování konají a které přispívají k digitální gramotnosti našich žáků,“ říká ke kampani ministryně školství Kateřina Valachová.
Jak se zapojit?
Ke kampani se může přidat kdokoliv, kdo během podzimu 2015 uspořádá a zaregistruje konkrétní akci na podporu programování a informatiky. Jako podporu zapojení školám a dalším organizacím sestavili ambasadoři Týdne programování seznam zdrojů a nástrojů pro úvodní seznámení s programováním a informatikou. Aktivity pokrývají různou úroveň náročnosti i různá témata, mnohé lze uplatnit i bez předchozích znalostí a náročné přípravy.Pro učitele, kteří by rádi výuku programování sami vyzkoušeli a potřebují více informací, se 12. 10. odpoledne uskuteční pásmo webinářů. Nejjednodušší je zkusit si zvlášť připravenou mimosoutěžní sadu úloh z Bobříka informatiky tradiční mezinárodní soutěž rozvíjející informatické myšlení, letos se koná 9. – 13. listopadu). Nebývale snadné je programování pro začátečníky.
Strategie digitálního vzdělávání a Rok průmyslu a technického vzdělávání
Podle zjištění Evropské komise bude v Evropě v nejbližších letech chybět na 900 000 ICT profesionálů, dovednosti související s informatikou se přitom stávají nenahraditelné v každém oboru. Česká republika má velký potenciál pro růst v oblasti informačních technologií, úkolem vzdělávacího systému je tento potenciál podpořit od počátku školní výuky. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 reaguje na změny ve společnosti související s rozvojem digitálních technologií a jejich využíváním. Její priority jsou, kromě otevřeného vzdělávání, rozvoj digitálních kompetencí a rozvoj informatického myšlení žáků, tedy uplatňování principů informatiky a digitálních technologií při řešení nejrůznějších problémů – tak, jak to dělají informatici.V České republice pomáhá kampaň organizovat Jednota školských informatiků společně s Národním centrem bezpečnějšího internetu. Právě porozumění principům fungování digitálních technologií totiž zásadně zvyšuje bezpečnost jejich používání.
0 komentářů:
Okomentovat