Výzva 57: za koho kopou projektoví manažeři výzvy a jak se výběrka manipulují?

pátek 2. října 2015 ·

V rámci Výzvy 57 jsou školy bombardovány spamy nejrůznějších dodavatelů e-learningových systémů často obsahující zavádějící informace. Bohužel tyto zavádějící informace projektoví manažeři výzvy někdy potvrzují. Řada vypsaných výběrových řízení na dodávku systémů je pak psaná jakoby přes kopírák a nalezli jsme i výběrové řízení, kde byl jako kontakt uveden zaměstnanec firmy dodávající požadovaný produkt.


Nejprve na školy došlý spam:

Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,

za poslední čtyři týdny jsme od vás dostávali spoustu dotazů ohledně výzvy č. 57. Ze všech jsme vybrali 3 nejfrekventovanější, se kterými jste si nevěděli rady a kterým je potřeba věnovat obzvláště velkou pozornost.

1) CHYBĚJÍCÍ KOMPLETNÍ METODIKA KE KAŽDÉ HODINĚ S UČITELEM

Kompletní metodika není manuál nebo postup, jak e-learningové kurzy používat a jak s nimi pracovat v hodině. Kompletní metodikou ke všem kurzům jsou přípravy na jednotlivé hodiny, které povedou s žáky vaši učitelé. Učitelé by neměli vytvářet nové přípravy. Kompletní přípravu na 45 minut výuky má zajistit právě dodavatel.

Výzva tento požadavek zmiňuje na str. 29, třetí odrážka. Pro ujasnění výkladu slovního spojení “kompletní metodika ke všem využívaným kurzům” přikládáme dokument “Metodiky výuky anglického jazyka na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe”, který podpořilo MŠMT v rámci OPVK a který jasně vymezuje, co má kompletní metodika pro výuky jazyků obsahovat.

Dokument ke stažení ZDE:
http://uloz.to/xk6pbDxC/bilanova-metodika-vyuky-anglickeho-jazyka-na-2-stupni-zs-a-ss-pdf

Závěr: Metodické přípravy pro každou hodinu včetně návodů a postupů, jak pracovat se systémem, musí být dle výzvy součástí dodavatelských služeb.

2) ŘÍZENÁ INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ

Výzva str. 30, bod C, dle kterého je třeba, aby systém postupně odemykal další látku studentovi na základě jeho aktuálních výsledků. Tento postup je nutný pro kontinualitu studia a monitoruje dosažené výsledky. Jedná se o požadovaný metodický postup, proto doporučujeme, abyste se informovali u dodavatele, zda jejich systém požadavek splňuje.

Závěr: Dbejte na to, aby dodavatel dodržel, že bude nová látka opravdu zamčená, pokud student nesplní předchozí látku s minimální úspěšností.

3) POVINNOST DODAT KURZY PRO VŠECHNY TŘI JAZYKY VE VÝZVĚ, NIKOLI POUZE PRO JEDEN

Výzva str. 29, třetí odstavec: “.. je podpora zejména mluvení a schopnosti interakce v anglickém/německém/francouzském jazyce”. Zde vnímáme riziko odlišného výkladu autora textu výzvy vs. výkladu kontrolní skupiny.

Dle výzvy lomítko mezi slovy totiž nemusí zastupovat slovo “nebo”, ale lze ho vyložit jako slovo “zároveň”. Věříme, že toto není záměr autora výzvy. Jedná se spíše o slovíčkaření, ale podle našich zkušeností z praxe může vést k nepochopení podmínek výzvy a k zaplacení penále či vrácení dotace.

Závěr: Ačkoli není požadavek výzvy zcela jednoznačný, doporučujeme vybrat dodavatele, který disponuje více jazyky, abyste se vyhnuli případným potížím.

Na závěr ještě jednu obecnou radu - odpovědnost za své rozhodnutí nesete vy, ne dodavatel, ne váš poradce či jiné autority. Je potřeba pracovat s vědomím, že kontrolní skupina nezohledňuje to, co vám kdo slíbil nebo telefonicky či emailem potvrdil, kontrolní skupina bere v potaz pouze přesný výklad textu výzvy.

Nenechte se tedy odbýt žádným dodavatel, poradcem ani konzultantem a pošlete svým preferovaným dodavatelům stručný dotaz, jak splňují tyto tři body, ušetříte tak případné potíže při kontrole projektu.

Jsme vám stále k dispozici.
S pozdravem

Monika Fidrová
Administrativní a projektové řízení

+420 603 426 925

monika.fidrova@sogoodlanguages.com

Ze zákona se jedná o obchodní sdělení. Pokud naše emaily dostávat nechcete, prosím odhlašte se.
Tento email byl odeslán na adresu xxxxxx.
Odesilatelem je Monika Fidrová, monika.fidrova@sogoodlanguages.com


Na dotaz, týkající se tvrzení v tomto spamu, dostala škola od projektového manažera tuto nepříliš logickou odpověď ve stylu Chytré Horákyně:

  1. Závěr platí.
  2. Není to zcela striktně nutné, je třeba se dohodnout s dodavatelem, co které škole vyhovuje.
  3. Škola si vybere dodavatele, který zajišťuje jazyk nebo jazyky, které požaduje. Není nutné, aby dodavatel zajišťoval všechny jmenované jazyky, pokud škola všechny neupotřebí.
A teď se podívejme ještě na výše zmíněné podivné výběrové řízení:


A zde je web kontaktní osoby:


Škola snad naštěstí výběrové řízení zrušila...

3 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
2. října 2015 v 11:54  

Zábavně a efektivně by se dalo v našich školách učit, kdyby školy byly alespoň průměrně rozpočtově financované. Příprava, realizace a administrování různých projektů žádná velká zábava není a k udržitelné efektivní výuce mnohdy ani nevede. Dokonce to někdy takovou výuku i oslabuje: Projekty mnohdy vyžadují neúměrnou energii od projektového týmu i od těch, kdo jim pak v tom projektu musejí dělat tzv. projektové křoví. I ve školách platí zákon zachování energie. Běžnou školní práci, kterou dobře placení projektově zainteresovaní lidé neudělají, musí často udělat ti, kdo z projektu mnoho nemají...

Eva Adamová řekl(a)...
2. října 2015 v 15:20  

Souhlas. Napsala jsem a administrovala pro naši školu čtyři projekty. A mám toho plné zuby. Buzerace svrchu a bohužel mnohdy i neochota kolegů zespodu mi do nového programového období ňák vzala chuť. Kolegyně, která administrovala šablony a teď má na starosti výzvu 56 a 57, je na tom podobně či snad ještě hůř jako já. Já jsem si alespoň vyžrala blbiny, které jsem si sama do projektů vymyslela, ale ona vyžírá blbiny, které vymysleli tvůrci šablon, které v metodických příručkách nebyly dostatečně vysvětleny a které se upřesňují za pochodu. Přičemž na každou další "upřesňující" informaci např. ke čtenářským dílnám už jsou kantoři alergičtí.

A co říci k výzvám 51, 56 a 57? Výzva 51 se v kontextu 56 a 57 ještě docela povedla, snad to bylo i tím, že na její realizaci bylo relativně dost času. Výzva 56 je ještě jakž takž rozumná, pokud se týče čtenářských dílen, výjezdy na zahraniční kurzy a stínování se začínají postupem času jevit jako nerealizovatelné, a to už jenom z hlediska kapacit cestovních kanceláří. Výzva 57 je už vyložený paskvil. Hlavně ten blended learning to je fakt něco. Kdo do toho šel, bude jen těžko stíhat uskutečnit výběrové řízení a jakous takous realizaci do konce kalendářního roku. Nehledě tedy na to, že o prázdninách se daly na internetu najít v podstatě jen dvě firmy, které požadavky na výukové kurzy jakž takž splňovaly, teď jich tam najdete kvanta. On se dá slušný internetový kurz se všemi požadavky MŠMT vytvořit za měsíc? To bych tedy chtěla vidět jeho úroveň. Školy teď s odpuštěním nakoupí neodzkoušené "kočky v měše" a vyhodí za ně spousty peněz.
A když si člověk přečte, jaké inkluzivní šablony se šijí na rok 2016, jdou na něho mrákoty.

Unknown řekl(a)...
5. října 2015 v 19:58  

Jak donutime MSMT, aby verejne vyhodnotilo prinosy a vysledky vyzev 51, 56 a 57? Kdo zastavi nesmyslne cerpani z OP VVV?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.