O situaci v této konkrétní ZŠ jsem informovaná, hovořili jsme přímo s ředitelem školy. Stojí za svými pedagogy, situaci považuje za nešťastně interpretovanou a upozorňuje na to, že podobným způsobem se snaží vysvětlovat látku i v jiných tématech. Dle jeho názoru by učitelé neměli podléhat politickým a společenským tlakům, ale naopak plnit svoji základní povinnost, poskytovat žákům informace.
Vím, že zveřejnil na webových stránkách školy vysvětlení směrem k rodičům, nabídl jim dokonce osobní schůzky. Považuji za nešťastné vyvíjet tlak na pedagogy, podléhat panice v dnešní vyhrocené době.Věřím, že škola je o důvěře pedagogů, rodičů a dětí a chci poskytnout čas vedení školy právě na komunikaci tohoto druhu, kterou již zahájili. A zejména jde o důvěru rodičů jejich žáků, ostatní, kteří u toho nebyli, a nebyla jsem u toho ani já, ani ti, kteří vyjadřují obavy z celé republiky, přece nemohou mít dostatek informací.
Kateřina Valachová
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
49 komentářů:
Islámu by se měli žáci přece jen věnovat asi více. Měli by vědět, co je čeká a na jakou víru budou oni nebo jejich děti muset jednou konvertovat, pokud nebudou chtít být o hlavu kratší...
Domnívám se, že na té výuce nebylo nic špatně. Spíše naopak - pokud je pedagožka informovala otevřeně, museli si děti všimnout, jako jsou v arabských zemích popírána a potlačována práva žen. S uprchlíky to evidentně nemá do činění vůbec nic. A hlouposti od Anonymního přispěvatele nelze brát ani vážně.
Povíme si za 50 let a já budu ledva rád, když Vám zpětně budu moci dát za pravdu...
Vy si myslíte, že to "potlačování" práv a šáríju nechají uprchlíci "doma"? Opět bych se velmi rád mýlil, ani nevíte jak.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-neprehlizejme-rozpory-kolem-migrantu-fal-/p_zahranici.aspx?c=A151019_213256_p_zahranici_wag
http://neviditelnypes.lidovky.cz/australie-zkusenost-s-imigranty-d4q-/p_zahranici.aspx?c=A151019_181530_p_zahranici_wag
http://zpravy.idnes.cz/svycari-v-referendu-zakazali-stavbu-minaretu-v-zemi-fy9-/zahranicni.aspx?c=A091128_181224_zahranicni_ipl
http://informacenadlani.webnode.cz/products/muslimsti-imigranti-ve-svycarsku-chceme-zmenu-vlajky-/
(dá se dohledat i jinde)
Šlo o docela kvalitní zobrazení části života arabských žen. Doufám jen, že paní učitelka nekonvertovala k islámu. Dozajista svým žákům také vysvětlila podřadné postavení žen třeba v Saúdské Arábii, Pákistánu, Afganistanu,....Také určitě vysvětlila "vraždy ze cti", které se již dávno přelily z islámského světa do Německa, Francie,..Paní učitelka určitě pohovořila o vysoké natalitě muslimských žen, islámském právu šaria,.... A u současné migrace především z muslimských zemí vyjádřila záporný vztah k teroristům z IS v oblasti Iráku a Sýrie. V případě, že splnila tyto body, dosáhla její názorná výuka kvalitní rozměr a její výuka byla z hlediska RVP vyvážená. Bůh s námi pokud to tak nebylo.
Povíme si za 50 let
Padesát? Dávám nám deset, maximálně dvacet let.
Nechal jsem si rezervu :-)
Ještě k paní učitelce. Bude názorně předvádět tresty podle práva šaría - ukamenování, bičování nebo useknutí ruky? Asi se nepřijdu podívat.
bylo nebylo,před 50ti lety,v době hlubokého pedagogicko-didaktického temna,za retardované totality degenerující bez švp,rvp,ppp a bez technických digitálních vymožeností,kdy jedinou pomůckou byly papundeklové obrázky mistra Buriana,vešel jednoho dne do třídy náš dějepisář se zpěvem "kdož sú boží bojovníci",na hlavě přilbici,pásku přes oko a v ruce řemdich,kterým práskl a stůl a zařval něco jako :"sednout pacholci nezdární,budu dnes vyprávět příběh o slavné bitvě a kdo bude rušit dostane řemdichem po gebuli!"a vyprávěl o žižkovi,o korandovi,kondotiérovi pipovi i lišce ryšavé do příští hodiny musel každý vědět jaký je rozdíl mezi sochou václava a žižky,kde se která naléza, a že jednu děla myslbek a druhou kafky a za domácí úkol všichni naučit do příště první sloku "kdož sú boží bojovníci"
a vy jste biflovali a biflovali... a biflovali... nuda pruda
laimes28
V tomto přirovnání shledávám jistý společný prvek. Tím je názorné vyučování. Rozdíl je však v časech. Husité byli a už nejsou, špatně interpretovaný problém současného radikálního islámu je však ne zrovna podnětná věc při výuce dějepisu. Ostatně paní učitelka není dějepisec. Nikde jsem se skutečně nedozvěděl, jak ta druhá paní učitelka vysvětlovala problém současného islámu - vznik IS, vraždy ze cti, ukamenování, bičování těhotných.....A ta společná "modlitba" byla skutečně nevhodnou vsuvkou na konci hodiny.
Vysvětlovat kulturní rozdíly není jednoduché. Jak mi říkala paní učitelka v severoněmecké škole (v oblasti je dost přistěhovalců z arabského světa): Když hovořili o mnohoženství, přihlásil se malý Němec a povídá: "Můj táta má taky dvě manželky, ale jedna s námi nebydlí".
Když chcete učit o islámu - udělala to paní učitelka z Trutnova výborně. A děti ty informace potřebují víc, než si kdo myslí. Právě proto, že se teď něco důležitého děje.
Vl.Václavík
Já pouze poukazuji na vyvážený přístup. Nemám informace o dalším průběhu hodiny. Nelze to tedy plně hodnotit.
Možná by se osvědčily alespoň čtrnáctidenní výměnné pobyty s dětmi z muslimského světa.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/nemecko-procitani-ze-sna-08l-/p_zahranici.aspx?c=A151021_222943_p_zahranici_wag
Anonymní s Pytlem a Co, co kdybyste se šli třást strachy někam pod Parlamentní listy? Jo a v Tetě mají slevu na plenky pro dospělé.
http://ceskapozice.lidovky.cz/tomas-halik-desatero-argumentu-ke-strachu-z-islamu-f8i-/forum.aspx?c=A151014_161009_pozice-forum_kasa
" co kdybyste se šli třást strachy"
Toto je obvyklé oslovení oponenta. Pochází z řad tzv. "liberální levice". Následuje označení xenofobní rasista. Setkal jsem se i s lidmi, kteří již byli touto multikulturní skupinou označení za nacisty.
Obvyklým znakem poserů je, že obviňují jiné z podělanosti. Ten ubožák si asi opravdu neuvědomuje, jak absurdním příspěvkem se prezentoval. A nebo si nevidí do huby. Nebo obojí dohromady; každopádně až od zjevení TU jsem netušil, že takovýto eintopf se může vyskytnout v české škole.
Pane Soukale, já už se delší dobu příspěvkům tohoto exota vyhýbám, ale i tak jsem přesvědčená, mimo jiné i na základě rozporů v některých jeho tvrzeních, že se v žádné české škole nevyskytuje. Je to normální provokatér, jenom nevím, jestli placený, nebo amatér.
Tomáš Halík se nám zbláznil, považoval jsem ho za rozumného "věřícího člověka". S jeho sebevražedným "postojem" k islámu také řada lidí nesouhlasí.
Na druhou stranu - to fakt máte pocit, že "před branami" jsou miliony, kteří tu chtějí s námi sdílet inkluzi, červené trenýrky, chilská pera a přechylování ženských příjmení? Na druhou stranu - skoro všechno je lepší než Islámský stát a bombardování Aleppa.
evropa a my s ní jsme všichni v kolosálních ekonomických problémech,takže imigranti jsou mediálně vděčné téma a spousty lidí se tím zabaví....
no a školství to kopíruje ,plkáme o jedné učitelce,co provedla výchovně.vzdělávací taškařici, zatímco nevnímáme nudné problémy jako poloprázdné školy,které nemá nikdo odvahu zavřít,tisíce nezaměstnaných kantorů,anarchistická libovůle ředitelů,neaprobovanost,mizerná úroveň vzdělanosti-katastrofální matematika, mizerná čeština,sociálně zaostalí ,nemytí,hladoví žáci,blížící se financování podle počtu kantorů.....
Krtku,
před branami "Evropy" miliony jsou - to není pocit nebo myslíte, že v těch táborech nejsou miliony lidí, kteří když uvidí, jak je snadné přijít k lepšímu, tam zůstanou? Když je autobusem a vlakem dovezeme (EU) až do vysněného Německa?
Necelý milion letos v evropě přibyl. Nejsou u nás v ČR, ale v Německu, takže přímo nás problém zdánlivě nepálí, hasit si to budou zejména němci. Pořád platí, že když EU prosadí kvóty, bude to i náš problém a vzhledem k sousedství Německa, jsou i jeho problémy částečně naše.
Že ty miliony nechtějí sdílet přechylování, trenky a další, je víceméně také jasné, co je horší, nechtějí sdílet ani jiné hodnoty než "trenky" a dá se očekávat, že budou prosazovat velmi silně své hodnoty a islám.
Zkušenosti ze zemí, kde již imigranti ve větším měřítku žijí, naznačují, že JE to problém, viz. např. Austrálie - doporučuji přečíst.
Jak smýšlejí imigranti, kteří jsou v Německu už déle ukazuje dokument ZDF (nevím přesně), dá se s titulky dohledat třeba na Youtube, také doporučuji shlédnout.
Část "elit" projevuje neskutečnou neuvážlivost a naivitu (Merkelová a její pozvání, ale i další).
Tomáš Halík se nám zbláznil... a zbláznili se i všichni ti, kteří se odmítají bát uprchlíků, kteří tu nejsou a ani nechtějí být. Co takhle najít si koníčka, nebo se přidat k Soukalově ASČ nebo UPS. Pak budete mít co dělat a ve svém volném čase se nebudete muset klepat strachy z neexistujícího nebezpečí. Jediné nebezpečí, které Čechám a Moravě hrozí jsou tupí kantoři šířící ve třídách lži, strach a nenávist.
Nevím jestli jste myslel sebe, jako toho tupého nesmysly šířícího (asi jo), ale já žádné nesmysly ve třídě nešířím. Chápu, takovým humanitním individuím jako Vy, je ten Ohmův zákon dost odporný, ale budu ho šířit dál i proti vůli magorů.
Stran těch, co se nebojí - ztratili pud sebezáchovy, nebojí se jenom blázen. Máte tak troje růžový brýle a ještě dávku opiátu.
Jediné nebezpečí, které Čechám a Moravě hrozí jsou tupí kantoři šířící ve třídách lži, strach a nenávist.
To si rozhodně nemyslím. Lze souhlasit s tím, že "tupí kantoři šířící ve třídách lži, strach a nenávist" jsou nebezpeční. Jak praví klasik: "Kde blb, tam nebezpečno." V případě kantorů si ale nemyslím, že je to nebezpečí jediné a už vůbec ne největší, které hrozí Čechám a Moravě (i Slezsku, abychom jej neopomněli). Řekl bych, že takových zjevných i skrytých nebezpečí se najde mnohem víc. Třeba neustálé podceňování významu vzdělávání pro budoucnost země, například.
Jediné, co mne překvapuje, je míra sebekritičnosti, se kterou jste musel tato slova napsat, Tajný učiteli, ale tleskám Vám. :-)
To jste mi dal, ještě teď se všecek rozechvěn vzpamatovávám.
Rád působím lidem radost. :-)
Tedy alespoň doufám, že Vaše rozechvění bylo způsobeno radostí.
co kdybyste se šli třást strachy někam pod Parlamentní listy? Jo a v Tetě mají slevu na plenky pro dospělé.
Doposud jsem si pleny kupoval v místním obchodu zdravotními pomůckami. Ne, že bych se za svoje zdravotní problémy nějak styděl, a cítím se tam tak nějak jako mezi svými. A poradí tam s výběrem.
Nezvladatelný noční únik moči nebo úporné průjmy způsobené slinivkovou nedostatečností nejsou pravda nic příjemného, ale žít se s tím dá. Nakonec, nic jiného nezbude. To především pro ty, kteří by se obdobnými problémy měli nějak trápit. K životu to, zvláště pak ve vyšším věku, prostě patří.
Nepříjemné je spíš to, že například před do země zavlečenou tuberkulozou neochrání ani plena, ani monsiňor Halík. V každém případě je ale lepší se čas od času posrat, než být celoživotní blbeček.
pytlík: pro dnešní mladé ( do 30 let) je každý nad 50 nadbytečný gerhont ,který zbytečně bere důchod a využívá zadara požitků zdravotnictví,kterého musí živit a pro které,když nejsou schopni doplazit se na nejbližší násep a vyhlížet pendolíno,by bylo třeba zavést euthanásii,
nicméně dnešní uměůle vyvolaná a uměle pěstovaná " imigrační šou" má odlákat pozornost od nezaměstnanosti,chaosu,krize,neschopnosti a diletantstí,mnohem větším probléme než pár černoušků budou rozpory mezi zaměstnanými a nezaměstnanými,mezi starými a mladými,mezi velkoměstem a venkovem apod.
Vy Pytliku samozřejmě víte, jak byla rada se slevou míněna, nicméně váš smysl pro absurdno (a sebelítost) opět vyhrál. Pokud jste vyššího věku, omlouvám se za nechtěné ublížení.
"Jediné nebezpečí, které Čechám a Moravě hrozí jsou tupí kantoři šířící ve třídách lži, strach a nenávist."
Velmi se divím Tajný, že ještě učíte. Máte pravdu. Z Vás jde skutečně strach a nenávist.
Jan Šibík:
"Natočil jsem jenom to, co jsem za týden svého pobytu viděl. Viděl jsem, jak se ve velkém plýtvá s jídlem, jak se pálí karimatky, stany, deky. Jak uprchlíci udělali neuvěřitelný nepořádek podél cesty i na místech, kde nocovali."
"Po zveřejnění videa jsem dostal velké množství negativních reakcí. Byly agresivní a vulgární. Vyhrožovaly mi, že když video nestáhnu, pocítím následky.
Nejvíc mě překvapilo, že mi psali lidé se sociálním cítěním, kteří chtějí uprchlíkům často pomáhat - toho si cením, ale jsou zřejmě slepí k negativním věcem, které někteří uprchlíci dělají."
Tady se bohužel "nesmí" o některých věcech hovořit. Platí to pro uprchlíky, pro cikány, pro školství...
Dobroserové by špatné informace nejraději zakázali a uzákonili by jen informace správné. Stáváme se svědky přerodu v kapitalistický socialismus s jedinou vládnoucí stranou - dobroserů.
Pro blbečky (aby v tom něco tajného nenašli, co tam není) ještě uvedu, že nemám nic proti Janu Šibíkovi, pouze uvádím jeho zkušenost, co si zažil, když na "něco" upozornil, přičemž on sám je duše uprchlíkům pomáhající.
Ještě před pár dny jsem netušil, v jakém informačním a právním vakuu se dá ocitnout v pupku civilizovaného světa. Transparentní státní správa, informační éra, humanistická Evropa, natož přehnaně humanistická Evropa: to všechno je pro mě po Röszke bullshit, fráze bez významu. Zatímco Jean-Claude Juncker v evropském parlamentu korektně promlouval národním vládám do duše, v Röszke se rodily děti v kukuřičném poli. Viděl jsem tam to, o čem jsem četl v knihách a co jsem si nikdy nedokázal představit, natož tak blízko: chaos a lhostejnost šestačtyřicátého roku. Přinejlepším.
Zdroj: http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/304058-v-roszke-byl-k-videni-chaos-sestactyricateho#comment_241843
Mimochodem anonymní, váš způsob oslovování zde diskutujících je důkazem toho, co lze najít nehluboko pod slupkou masky mnohých "učitelů", jmenovitě primitivní hospodské buranství.
Většina místního osazenstva nehledá tajemství jako Vy, takže to oslovení se týká malé části diskutujících, kterou jste prakticky Vy sám. Lepšího specialisty na myšlenkové úniky zde není...
Roztrpčen se cítíte oprávněně, oslovení našlo svého posluchače. Ostatní diskutující by ani nenapadlo, že se jich to nějak týká.
Konkrétní příklad mého "hledání tajemství" by nebyl? Žádné obavy, necítím se nijak roztrpčen. Na nevyprovokované urážky jsem tak nějak, po počátečním překvapení ze zdejší úrovně vyjadřování tzv. učitelů, zvyklý. Pokud se rozhodnete oslovit mne, můžete použít můj nick, aby se předešlo nedopatření, že byste snad sprosté nadávky typu magor, blbeček, posera, pokrytec, ubožák apod, používal vy a vaši mentální souputníci k oslovení lidí, které neznáte. Ostatně, i bez vašich invektiv je, z diskuzí s "učiteli" na různých školeních, snadno pozorovatelná skutečnost, že pod tenkou vnější slupkou statusu pedagoga a vš vzdělaného "profesionála" se mnohdy skrývá něco velice nekultivovaného.
"z diskuzí s "učiteli" na různých školeních, snadno pozorovatelná skutečnost, že pod tenkou vnější slupkou statusu pedagoga a vš vzdělaného "profesionála" se mnohdy skrývá něco velice nekultivovaného."
Tak u Tajného si můžeme být jisti - ten se zde prezentuje ve vší nahotě, takovou mírou zloby a myšlenkové sprostoty, že slušní učitelé jen nevěřícně kroutí hlavou.
Pane Soukale, buďte konkrétní, jinak to vyznívá jako další nafoukaná deklarace v kombinaci s pozoruhodným nedostatkem sebereflexe, jelikož nevybíravými invektivami typu ubožák a posera jste zde nešetřil právě vy a vám podobní. Kde je tedy k vidění má údajná zloba a myšlenková sprostota? Podle sebe soudím tebe?
V každém druhém příspěvku.
Buďte konkrétní prosím.
Vezměte si některý Váš přispěvek, označte si jej jako první a pak počítejte:
první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, první, druhý, ...
Tajný, to nemohu sloužit. Mnohokrát jste zde demonstroval neschopnost reflektovat názory těch, které jste napadal, takže by šlo z mé strany o zcela zbytečné úsilí. A nelíbí-li se vám expresivní vyjádření na vaši adresu, zkuste popřemýšlet o tom, jak byste reagoval na člověka, který není schopen se pod svá ostrá vyjádření podepsat. Takže, abyste měl sbírku kompletní, jste zbabělý provokatér, v tomto ohledu ještě o třídu horší než parťák, k němuž jste se na tomto fóru neomylně přihlásil - ten své pod své výpady, jakkoli nestydaté, nestydí podepsat.
Z článku Zvláštní genius loci praktické třídy Č. R.
"Nicméně zpět do třídy ČR. Děti ve třídě ČR jsou dlouhodobě vnímány jako hůře vzdělavatelné. Zlaté pedagogické pravidlo totiž říká, že nedojde-li k přenosu mezi vzdělávaným a vzdělavatelem, vina je zpravidla na straně vzdělávaného. Aneb učitel má patent na pravdu, byť by takový patentměl razítko se lvem a hvězdou. Tehdy totiž ještě vzdělánímělo skutečnou hodnotu a věci se nazývaly pravými jmény. K čemu nějaké dysfunkce či ADHD, když si lze vystačit s lapidárním termínem blbec. Kde jinde než v zemi učitele národů by měla kvést progresivní pedagogika, chtělo by se s hrdostí zvolat.
Dnes je přece každému, kdo byl obdařen výhradně selským rozumem, jasné, že nastupující generace prudce zhlouply. Jak je to možné, sice neumíme vysvětlit, ale nám moudrým je radno věřit, historie přece ukazuje, že jsme vždy stáli na straně pravdy. Obsah studia je tomuto předpokladu velmi přísně přizpůsobován: stejně jako v minulosti, i v tomto roce se vyučovalo převážně frontální metodou, při níž jsou děti jednoduše instruovány v tom, co si mají zapamatovat. Hodnoceny jsou následně za to, jak zdařilou reprodukci předvedou. Samozřejmě že normální děti by mohly poznávat, nikoliv přijímat instrukce, mohly by se častěji pouštět do samostatných úkolů, mohly by řešit zadání společně, mohly by tvořit, hledat vlastní cesty a učinit tak školní vzdělávání mnohem pestřejší, zajímavější, poutavější. Tak jako to mají žáci ve třídě F. I. N., premianti Evropy. Jenže takový luxus je vyhrazen pouze elitě. Budoucnost v montovnách nepředpokládá více než disciplínu, poslušnost nutnou k plnění jednoduchých úkonů a zvládání jednoduchých instrukcí. Vynalézavost je vnímána jako kontraproduktivní. Přiznejme si, stejně na to ti blbci nemají, tak proč se namáhat."
Odkud ten tón a obsah znám? Nezaskočil si na stránky ČŠ v roli Tajného Učitele zadiskutovat Bob Kartous?
Dojmologie. Buďte konkrétní prosím.
V každém případě je ale lepší se čas od času posrat, než být celoživotní blbeček.
Opravuji se.
Je lepší se posírat téměř denně, než neporozumět smyslu čteného textu ani zbla.
Tajný, vy věříte alkoholikovi jménem Jean-Claude Juncker? Mrkněte na německé www stránky. Ten pán je ostuda a ne lídr.
Jsem rovněž pro pravidelnou každodenní stolici. Občasnost prý může vést k invazivní rakovině (tlustého střeva pochopitelně), která může zpočátku jen tajně avšak potom stále agresivněji metastázovat do celého pupku a těla člověka. :)))
Okomentovat