ČŠI reagovala na výsledky šetření TALIS 2013 a připravila ucelený program vzdělávání pro ředitele základních škol a jejich zástupce v tematikách pedagogického leadershipu. Vzdělávací program, zaměřený na otázky rozvoje sebe sama a druhých, na mentorské dovednosti vedoucích pracovníků, na vedení a řízení změny a na příklady dobré praxe, byl koncipován jako pilotní ověření jeho obsahu i organizace. Na základě podrobné evaluace tohoto pilotního ověření vznikla publikace, která popisuje průběh a zkušenosti s realizací programu a obsahuje také některé náměty pro další realizátory.
Ke stažení: TALIS 2013 - Vzdělávací lídr (872kB PDF)
TALIS 2013: Vzdělávací lídr - zkušenosti s realizací vzdělávacího programu pro vedoucí pracovníky ZŠ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Tohle je nekdo schopny precist? A neco mu to prinasi?
------------
Kdysi se vyskytoval na Slovacku nejaky pan Henryk Lahola, ktery se stal pro sve webove stranky, postoje a styl svych traktatu tercem pozornosti (nebo spis posmechu) casti internetove komunity... Nekteri mu vytvorili i falesne stranky, kde byl i nastroj na generovani textu, ktery se tvaril jakoby ho napsal Lahola (i kdyz spis bych rekl, ze proste generator nahodnych cisel vybral neco z predvytvorene mnoziny textu). Ten nastroj se tam jmenoval Laholator.
Maji na MSMT a CSI nejaky "projektator", ktery tvori takoveto vystupy? Nebo to pisi zivi lide? Proc to nedaji precist treba svym detem?
http://laholator.starenka.net/
Velká Kurikulární a Inspekční revoluce v českém školství
České vzdělávací projektové čerpadlo jede. Kam se s ním české školství veze? J. Týř
Je všeobecně známo, že současné nastavení funkčního studia pro ředitele škol se poměrně málo orientuje na řízení pedagogického procesu.
Á-ha. Je všeobecně známo... A jak to bylo dřív? Buď se za ty roky nic nezměnilo, a nebo se orientovat přestalo. Takže vesměs samouci? Jen jestli tam není zakopáno jádro pudla. A na co se tedy to funkční studium orientuje? Na udržení se ve funkci?
No tak nevím, náš "pedagogický lídr" nevytáhne většinou paty z ředitelny, ne že by měl až tak moc práce, ale ona ho výuka nijak zvlášť nezajímá. Vyleze jen, když se škola prezentuje na dni otevřených dveří a při pořádném průšvihu, aby podřízené a děcka seřval. Jestli je ředitel mj. placen i za hospitace a vedení pedagogického procesu, tak nevím za co ten náš tuto část svého platu vlastně pobírá.
Eva Adamová nejspíš nebude, paní Adamová, vaše pravé jméno, že?
Pedagogické lídry vyloženě miluju. Živě se o ně zajímám. V Himalájích je takový lídr znám jako yetti, ve střední Číně jako jeren a na Kavkaze je to kaptar. Poslední ve volné přírodě na území nynější České republiky žíjící lídr byl zastřelen hajným Bedřichem Proutkem 9. července 1927 v brdských lesích asi pět kilometrů severovýchodně od Dolejšího Padrťského rybníka. Vedrem, únavou a starorežnou zpitomělý Proutek si jej údajně spletl s provokativně panáčkujícím zubrem.
1. Krásná terminologie! Lídr - leadership. Proč ne hezky česky: Vůdce.
2. Naše školy mají prý ve srovnání se zahraničím mimořádnou samostatnost a ředitelé tím víc úkolů - třeba v právní oblasti. Nemohla by pro ně fungovat nějaká podpora v této oblasti?
3. Kousek jsem přečetl. Brzy na začátku je třeba:
"Práce učitele totiž není podmnožinou práce ředitele, jde o dvě specifické profese,...".
Zní to vznešeně a je to blbost. Má takovouhle úroveň i školení? No potěš pámbu!
Proč je to blbost?
Každý ředitel stále trochu učí - část jeho povinností je tedy práce učitele, část = podmnožina. Podmínkou nástupu do řediteské funkce jsou odučená léta. Zřejmě proto, že část těchto zkušenoistí je považována za potřebnou pro výkon funkce. Onen "leadership" v učení je právě založen na tom, že ředitel je zkušeným učitelem - nebo na tom školení, mentorování, koučování?
Práce učitele totiž není podmnožinou práce ředitele...
Proč je to blbost? To by snad páni čeští školští inspektoři, propánakrále, měli vědět: Voják padlý nebo omdlelý v důsledku hlouposti generála přeci taky není podmnožinou generála. Naštěstí pro toho generála, že? Nebo snad ne? Co na to, probůh, ten král?
Takovýchto cizími slovy opentlených a shora servírovaných blábolů lze, bohužel, najít v českém školství mnohem a mnohem víc. Nejen v projektových výstupech ČŠI. J. Týř
je zkušeným učitelem
Původně jsem si myslel, že by měl být velmi dobrým učitelem. Leč, o standardu kvality práce učitele se už nějak nemluví, či co. Znám celou řadu zkušených učitelů, kteří zkušeně proplouvají všemi úskalími výchovně vzdělávacího procesu. Moc si to nerozházet s žáky, ani jejich rodiči, natož pak s ředitelstvím školy... zkušeně se vetřít do přízně. Klientelismus, protekce, kamarádíčkování. To se hodí v každé době.
Námět k zamyšlení nejen pro ČŠI:
Víte, jak se anglicky řekne Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic?
Christopher The Bastard from After Spoons and Without Satellites.
Jiří Týř
To Pytlík.
Náš pedagogický lídr má problém odpovědět na e-mail, neví, kde je ve vyhledávači adresní řádek, a na Českou školu nechodí. Jsem úplně v klidu.
Jsem úplně v klidu.
Já nevím, paní Adamová. Co když na to má informačně nadané lidi, tedy informátory.
Paní Evo Adamová, on to vždycky tomu lídrovi někdo donese. To si pište. To já jen proto, aby mu potom nepraskla cévka v kebuli. Svého času jsem zažil i lídry, kteří nás hnali do práce i v sobotu. Proto si takového človíčka važte a pěstujte si ho jako květinku. To proto, aby jste nenarazili na skutečného v.ola nebo krá.vu. Blbost některých lidí totiž nemá hranice.
No faktem je, že je v ředitelně zrovinka nový koberec ...
Okomentovat