Prezentace MŠMT ke společnému vzdělávání

pátek 30. října 2015 ·

MŠMT zveřejňuje prezentace ke společnému vzdělávání, které byly představeny na informačně vzdělávacím semináři ve středu 21. října na MŠMT. Seminář zorganizoval Řídící výbor Inkluze pod vedením náměstka člena vlády Stanislava Štecha.

Ke stažení











8 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
30. října 2015 v 7:15  

Tohle je superprůser našeho školství. Ideologické kecy, s ničím si nezadající s kecy komunistických funkcionářů.
Zákon hovoří o MOŽNOSTI vzdělávání - MŠMT hovoří o MUSU ve vzdělávání. Jak se nám hezky "vykládáají" zákony. Doufám, že brzy už začnou žaloby na český stát za diskriminaci zdravotně postižených ze strany rodičů. Už se proslýchá ledacos. Míra nas.....nosti těch lidí už přetéká.

Eva Adamová řekl(a)...
30. října 2015 v 10:51  

Souhlas.
Jsou to naprosté bláboly, kde jedna věc popírá druhou. Nejvíce mne však zaujala věta: "Zajištění takových podmínek, aby žáci na výstupu ze vzdělání měli porovnatelné výsledky." No tak ty podmínky zajistíme raz dva, narveme do třicetihlavé třídy 10 LMP, dyslektiků apod., což nový zákon umožňuje, a protože se v té třídě nebude dát vůbec pracovat a nenaučí se nic ani ti lepší, budeme mít srovnatelné výsledky na výstupu jedna báseň. Zajímalo by mne, kde se ti popírači Gaussovy křivky rozložení inteligence na MŠMT vzali. Mám však obavy, že nás tento boj proti přírodě vyjde dost draho.

Zajímavá je rovněž prezentace úprav RVP. Úpravy se prozatím týkají jen 1. stupně, kde ubrali dvě hodiny ČJ a šoupli je do disponibilních hodin ovšem s dovětkem: "Školy nemusí měnit hodinové dotace vyučovacích předmětů, jen případně změní popis čerpání dvou hodin, které byly přesunuty ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura do disponibilní časové dotace." Vlk se prostě nažere a koza zůstane celá. Sranda je, že nám samo MŠMT radí, jak to udělat.
Další změna se týká výstupů matematiky po 1. období tzn. na konci třetí třídy. Uvádějí, že pro žáky s podpůrnými opatřeními neplatí počítání do 1000, ale "čte, píše a používá číslice v oboru do 20, numerace do 100" Jestliže se vám to nějak nepozdává, tak zachovejte klid, chyba není ve vašem přijímači.
Jistě dovedu si představit, že na 1. stupni to bude v páté třídě tak, že některá děcka nebudou pod sebou sčítat čísla do milionu, ale jen do 100, že nebudou násobit a dělit velká čísla, ale budou se rovněž pohybovat v oboru do 100. Jenže, co se pak bude dít s těmito dětmi na 2. stupni? Tam už nejde jen prostou numeraci, která je samozřejmě nutným základem, ale učivo se posunuje k obtížnějším věcem každým týdnem a nepůjde to takto snadno jako na 1. stupni obejít. Nebo se budeme tvářit, že krácení zlomků je srovnatelným výstupem s krácením lomených výrazů?

Jana Karvaiová řekl(a)...
30. října 2015 v 18:47  

Ode dneška připomínkuju nový RVP ZV.Je celý a stejně blbý jako vyhláška.Dala jsem na FB - skuppina speciální pedagogové.

Unknown řekl(a)...
30. října 2015 v 19:15  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Nicka Pytlik řekl(a)...
30. října 2015 v 21:11  

A jak inkluze na středních školách? Vůbec se o ní nemluví.
Trvám na rovných podmínkách pro všechny.

Unknown řekl(a)...
30. října 2015 v 21:38  

Pane Pytliku, nebojte se, taky bude, jen co se podaří některé inkludované žáky protlačit přijímacím řízením.
Pro každý případ si nastudujte znakový jazyk, Braillovo písmo a zopakujte si sčítání s přechodem přes desítku.

Nicka Pytlik řekl(a)...
30. října 2015 v 23:34  

Znakový jazyk se mi líbí pro svoji pantomimičnost. Před lety jsem dva měsíce žil na Medenici se smečkou sedmi setrů pana architekta Goetze. Tedy, bylo to vlastně šest fen. Jediný pes Largo byl hluchý. Zajímavá zkušenost se spoustou humorných situací.
S Braillovým písmem jsem se setkal poprvé, když mne v Táboře pan Dohnal laskavě prováděl nástrahami hry na akordeon. Zaujalo mne, jak četl svoje zápisky a notový part. Hlavně ten psací stroj, to byla věc. Léta jsem si myslel, že se mu říká brejlové, jako že podle brýlí.
No, a o problému s přechodem přes desítku při sčítání, lépe možná s přenosem do vyššího řádu poziční soustavy jsem tu nedávno psal. To by se děly věci, kdybych se ten přenos pokusil aplikovat i na dvojkovou soustavu. Nespíš bych byl peskován pro nepřiměřenou náročnost. Takže žádné aritmetické operace. Zůstáváme 'jen' u problematiky kódování a množství informace. Normálka nadrtit. Standard podle Feřteka. Dalo by se říci, že jsem připraven.
Letos ale zadám vpravdě smrtící otázku. Kolik znaků brajova písma lze zakódovat v šestibodovém systému.

Unknown řekl(a)...
31. října 2015 v 11:07  

Pane Pytliku, číst braillský notopis je podle mých zkušeností výkon, který vidící člověk nezvládne.
To je také důvod, proč je tolik integrovaných žáků se zrakovým postižením ochuzeno o hudební vzdělání, které na speciálních školách bylo samozřejmostí a hodně pomáhalo těmto lidem v profesním uplatnění i v zájmových aktivitách.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.