Plánovaná úprava rámcových vzdělávacích programů, podle nichž si školy připravují vlastní studijní plány, nemá za cíl návrat k centrálním osnovám. Ujistila o tom v debatě na Primě ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní se ministerstvo nesnaží požadavky na znalosti zpřísnit, ale využít výsledků dobré praxe v některých školách.
Z článku jim v Právo/Novinky.cz vybíráme:
„Je třeba zpřesnit rámcový vzdělávací program z hlediska toho, co je třeba učit, a jak je to třeba učit. To neznamená rezignaci na posilování dětí v kompetencích, ale je to zcela přirozená odborná debata, která bude probíhat celý školní rok, a na konci se dopustíme určitých parametrických úprav,“ ujistila.
Změny by měly reflektovat praxi škol, které se zavedením rámcových vzdělávacích programů vypořádaly nejlépe. I podle České školní inspekce totiž dosahují školy, které se ke kurikulární reformě postavily aktivně a vytvářejí své školní vzdělávací programy kreativně, lepších výsledků.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Jak poznáte, že školy dosahují lepších výsledků? Přijímačky neexistují a závěrečné zkoušky se také srovnávat nedají.
"Změny by měly reflektovat praxi škol, které se zavedením rámcových vzdělávacích programů vypořádaly nejlépe."
Před časem bylo konstatováno, že maturanti dnes umí z matematiky tolik, jako uměli žáci ZŠ někdy před 20 lety. Není tedy spíš vzorem škola před zavedením RVP?
Zlaté osnovy! Tolik volnosti a svobody při tvorbě tématických plánů jsem od té doby nezažil. Dvacet procent aktualizace podle vlastního uvážení, neprodlenně a v pohodě.
Zlaté osnovy, zlaté časy...
A to jsme si u nového oboru mohli vlastní osnovy i sami vymyslet. Úplně stačilo tam zabudovat nějaké dva, tři armádní prvky. Což jsme bez problémů pokryli přivezením několi ADT 3600 z VÚ 5396. A dneska? Než se do novinky zakomponuje blůmová taksomka, vyklíčené kompetence a zařezaná témata, projde jí datum spotřeby čtyřikrát.
Jak si paní ministryně představuje "dobré školy"?
Každý z rodičů i každý žák si je může představovat jinak. Rovněž školní inspekce může mít svoje představy a právo na svůj názor má i zřizovatel.
Dobrá škola je ta, která si stále pamatuje původní smysl svojí existence.
To jest pohlídat děti v době, kdy většina rodičů vydělává na daně státu.
A stát, ať to stojí, co to stojí.
RVP a SVP je omyl,chyba. Kurikum a classroom management je spravne. Kdo to pani ministryni vysvetli?
Okomentovat