Když v dubnu přišel její syn ze školy s tím, že při hodině matematiky dostal facku od ředitele školy, až mu spadly brýle, a neslyší na ucho, na nic nečekala, vypravila se s ním k lékaři a na ředitele si okamžitě stěžovala. Ředitel Základní školy Glowackého v Praze-Bohnicích se okamžitě přiznal. Dostal pokutu, omluvil se a za rok chce skončit ve funkci. Třebaže se na jeho stranu postavili ostatní kantoři, část žáků i rodičů dětí. Matka žáka teď poprvé exkluzivně pro MF DNES promluvila: je přesvědčena, že ředitel to s fackou přehnal, synovi plně věří a odmítá, že by byl problémový a zkoušel nervy učitelů. „Syn rozhodně nelhal,“ je jedna z odpovědí ženy, která říká, že fyzické tresty žáků jsou nepřijatelné a stížností chce předejít tomu, aby se staly další podobné případy.
Z článku Václava Janouše v MF DNES vybíráme:
Matka, kterou MF DNES vypátrala a která pak souhlasila s rozhovorem jen pod podmínkou anonymity, je přesvědčena, že její syn není žádný raubíř či nezvladatelný žák, třebaže měl v pololetí dvojku z mravů a předtím důtky třídního učitele i ředitele. I přesně půl roku po incidentu je pořádně rozhořčená a říká, že ten, kdo selhal, je škola. „Škola mu měla být oporou a vytvářet bezpečné prostředí pro vzdělávání a též být příkladem pro kvalitní mezilidské vztahy. To se bohužel evidentně neděje,“ komentuje poprvé kauzu. Ten, kdo byl sprostý a použil při incidentu vulgarity, byl podle ní ředitel Miroslav Koranda, který odešel řešit agresivní chování jiného žáka – autisty – do školní jídelny. Po návratu do třídy jejího syna podle ní napomenul žáky, že se „chovají jako banda hovad“. „Můj syn odvětil: Ne, vážně? Čímž reagoval na vulgární poznámku pana učitele. Poté ho pan ředitel udeřil,“ tak popisuje matka incident.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Barnevernet.
Nejen norská sociálka, ale postupující multikultura. Jasně, žáci a studenti se jednoduše nemlátí, ale nemělo by zapadnout od J.A. Komenského:"Kde nepomůže větička, tam pomůže větvička".
Matce se ten její názor vrátí i s úroky. O tom nemusíme mít pochyb.
Dvojka z chování se NEDÁVÁ žákovi, který je bezproblémový. Obzvláště v dnešní době.
Souhlasím s názorem, že matka možná jednou sama sklidí ovoce své výchovy. Bohužel spolu s ní i celá naše společnost.
(Přál bych si moc, abych se v tomto případě spletl.)
Slovo "větička" nepoužíval Komenský, ale Klaus. Takže to o té větvi je nejspíš nesmysl.
To Unknown: Není, ale Klaus to, jakožto i mnoho jiného, špatně citoval: Podle něj (J. A. Komenský) se i dítě musí vést k povinnostem a kázni. Zavrhoval kruté tělesné tresty, které byly v jeho době při výchově na denním pořádku. Kladl naopak důraz na domluvu. Pokud ovšem ani ta nepomůže, lze dítě „rukou plesknouti neb metličkou přepleštiti“ (Komenský, Informatorium školy mateřské).
Vychovávat neznamená trestat.
Netrestat znamená nevychovávat.
Okomentovat