Zamýšlená výuka informatiky je v souladu s výukou ostatních předmětů. „Povinná matematika od první třídy“ přece taky nikoho neděsí.
Z článku Dana Lessnera v LUPA.cz vybíráme:
Zamýšlená výuka informatiky je tady v souladu s výukou ostatních předmětů. „Povinná matematika od první třídy“ taky nikoho neděsí. Víme totiž, že cílem není populace matematiků. Neprobírá se komutativita, asociativita, důkaz indukcí, ale krokuje se a plní košíky jablky. Stejně tak „programování“ v první třídě může řešit úlohy jako „V jakém pořadí položit sýr, okurku atd., aby vznikl sendvič podle předlohy?“ nebo „Která je nejkratší cesta tímhle bludištěm?“ Prostě se hledají aktivity vhodné pro daný věk, které zároveň budují nějaké základní představy a dovednosti.
Na místě je teď ještě otázka, jak tedy školní programování vypadá, když ne jako Quicksort v céčku. Podívejte se na úlohy z Code.org, a další drobné námětyz codeweek.cz. Delší dobu si vyhrajete třeba se Scratchem (inspirovat se můžete nedávným pásmem webinářů). Nejmladší děti si mohou sáhnout i na hardware, např. při stavbě robotů s LEGO WeDo.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
"Ve skutečnosti je cílem učit děti přemýšlet, nikoliv vyvíjet software"
Už to tu bylo řečeno, ale zopakuji: ostatní předměty neučí přemýšlet? Jestliže chcete hájit zavádění programování, nekličkujte.
Strategie byla schválena 2014, většina učitelů informatiky je neaprobovaných. Co udělala vláda/MŠMT, aby mohla roku 2020 rozjet své plány? Kde školy najednou seženou aprobované učitele? Na každý problém našeho školství je stejná medicína: školení.
Proč ten další, myslím, Kontrolní chroust z plenéru? Tvůrce a správce RVP a zařízení pro DVPP, Národní ústav pro vzdělávání Praha, snad spí? Monitoring tisku má. Ťuk, ťuk. Crrrrrr. Whist! Co na to MŠMT, ČŠI a další péči řádného hospodáře, řádnému organizování prací a vzdělávací dotacím nadřízené a kontrolní instituce? S Crrr pozdravem Jiří Týř
Kde školy najednou seženou aprobované učitele?
Kdysi mi bylo řečeno, že na aprobaci se dnes už nehraje. Podstatná je pedagogická způsobilost.
Při této příležitosti si říkám, kam asi vyšuměl užitek z tolika absolvovaných kurzů v rámci SIPVZ. Tak mi to přijde, že těch šumících věcí bude podstatně víc. Třeba v dnešní slavnostní den ty naše bory po skalinách...
Učím od r. 1989, informatiku aprobovaně 10 let. Programování: kdysi Karel na PMDéčkách, Baltík, nyní robotická stavebnice.
Budu si hrát na programování třeba s prvňáky. Ale NE povinně se všemi. A Ne náhradou za jiný předmět. Zařadit do výuky čehokoliv logické úkoly - to ano (super je Bobřík informatiky), ale nechci to učit jako samostatný povinný předmět.
V první třídě? Tam se má dítě naučit číst psát, počítat. Jen základy a pořádně.
Programovat až tahdy, když na to bude duševně zralé!!!
To už opravdu všichni odborníci vymřeli?
Pro Jana P.
Děkuji za slovo praktika. Mám to také tak a rád učím děti myslet klidně od první třídy. Ať žije Bobřík informatiky!
Učit myslet se dá v čemkoli, na čemkoli, kdykoli, kdekoli...
Teď už stačí jen říci, co to je, to myslet.
Myslet dnes? To je jen muška zlatá, která...
Okomentovat