Ministryně školství Kateřina Valachová prohlašuje, že víc než dosud už pro studenty speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského udělat nemůže. Ministerstvo původně učitelům, kteří potřebovali diplom, tuto školu doporučovalo, ta pak ale přišla o akreditaci. Studenti plánují na příští sobotu další demonstraci před ministerstvem.
Z článku Markéty Hronové v iHNed.cz vybíráme:
Pro mnoho učitelů to byl šok, když bývalý ministr školství Marcel Chládek před dvěma lety oznámil, že všichni budou muset mít vysokoškolský diplom z oboru, který učí. Zákon o kvalifikaci pedagogů už ale platil od roku 2005, a učitelé měli 10 let na doplnění vzdělání. Přesto to mnozí neudělali. Povinné vzdělání odpustilo ministerstvo učitelům před důchodem či rodilým mluvčím vyučujícím cizí jazyky. Když se na ně obrátili učitelé v těžké životní situaci, na které se výjimka nevztahovala, neváhalo ministerstvo poradit − běžte studovat na Univerzitu Jana Amose Komenského, která obor speciální pedagogiky zaměřený na učitelství nabízela.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Asi bylo lepší, kdyby se místo demonstrování věnovali přípravě na přijímací zkoušky.
A proč by měli přijímací zkoušky podstupovat učitelé, kteří mají za sebou čtyři roky studia? Výhrady vůči UJAK by mohly být vzneseny ke každé druhé veřejné vysoké škole, to ví každý, který tu situaci trochu zná. Vždyť např. na UJAKU přednášeli ti samí lidé, kteří vyučují třeba na Karlovce.
Je možné, že ministerstvo školství "přihrávalo" studenty soukromé škole?
Studenty, kteří mají za sebou několik roků studia a 4 roky platili školné, bylo třeba nechat po dohodě s akreditační komisí za určitých podmínek dostudovat.
Asi nejschůdnější řešení by v této situaci bylo zrušit 1.ročníky, studentům vrátit školné a nové už nepřijímat.
Kdo ponese za tuto situaci odpovědnost?
Jenže on šéfko UJAKu nabral kvanta studentů do 1. ročníku v době, kdy po něm akreditační komise už poněkolikáté požadovala doplnění materiálů k žádosti o novou akreditaci a kdy mu muselo být nad slunce jasnější, že podmínky akreditace zejména vzhledem k počtu přijatých studentů, který několikanásobně převyšoval počet přijatých studentů v minulých letech, není schopen splnit.
"Vždyť např. na UJAKU přednášeli ti samí lidé, kteří vyučují třeba na Karlovce."
Tito zoufalci však vzhledem k úrovni studentů UJAKu museli značně slevit ze svých nároků a např. zkouška z geometrie sestávala z učiva 2. stupně ZŠ. A i tak s ní měla řada studentů velký problém.
Já si myslím, že žádný vysokoškolský učitel není takový zoufalec, aby se musel nechat přimět k neúměrnímu snižování požadavků na studenty. Je to nespravedlivé vůči těm steudentům, na které jsou kladeny nároky mnohem vyšší. Certifikáty nakonec dostanou stejné.
Okomentovat