"Obor Speciální pedagogiky pro učitele na Masarykově univerzitě v Brně je jediný studijní obor, o kterém lze uvažovat jako o teoretické možnosti, která by vedla k našemu dostudování. Na studijním oddělení této fakulty mi však bylo sděleno, že se na tento obor nemohu přihlásit ke studiu, jelikož nemám vystudované bakalářské studium oboru Speciální pedagogiky. (...) Ostatní nabízené studijní obory na veřejných VŠ, které jste nám nabídla, mi po absolvování neumožní vykonávat svoji práci, nezajistí mi tedy požadovanou kvalifikaci, toto studium je mi tedy k ničemu. Žádná z těchto univerzit nemá totiž akreditovaný obor Speciální pedagogika - učitelství."
Vážená paní ministryně,
to, co jste nám, studentům UJAK oboru Speciální pedagogika - učitelství, nabídla dne 16. 10 . 2015 na stránkách MŠMT za možnost dostudování, je zcela NEREÁLNÉ.
1) Obor Speciální pedagogiky pro učitele na Masarykově univerzitě v Brně je jediný studijní obor, o kterém lze uvažovat jako o teoretické možnosti, která by vedla k našemu dostudování. Na studijním oddělení této fakulty mi však bylo sděleno, že se na tento obor nemohu přihlásit ke studiu, jelikož nemám vystudované bakalářské studium oboru Speciální pedagogiky ( v době mých studií na VŠ - Pedagogická fakulta UP Olomouc ještě neexistovaly bakalářská studia). Kdyby se však přihlásilo všech 526 studentů UJAK oboru Speciální pedagogika - učitelství na tento obor a byli by teoreticky přijati, pak akreditace tohoto studijního oboru končí 31.12. 2017 a zcela nepochybně by pro velký počet studentů nebyla prodloužena a byli bychom ve stejné situaci jako nyní.
2) Ostatní nabízené studijní obory na veřejných VŠ, které jste nám nabídla, mi po absolvování neumožní vykonávat svoji práci, nezajistí mi tedy požadovanou kvalifikaci, toto studium je mi tedy k ničemu. Žádná z těchto univerzit nemá totiž akreditovaný obor Speciální pedagogika - učitelství.
3) Obory Učitelství pro 1. stupeň ZŠ ze seznamu záměrně vynechávám, jelikož mi bylo na studijních odděleních příslušných fakult řečeno, že jde o zcela nové desetisemestrové studium a to určitě jako možnost dostudování pro nás, studenty 8 měsíců před státními závěrečnými zkouškami, jste nemyslela.
Prosím, naše paní ministryně, kde tedy mám POKRAČOVAT ve studiu, abych zde získala vzdělání, díky kterému bych byla kvalifikovaná jako učitelka na 1. stupni ZŠ ?
Ve sdělovacích prostředcích slyším, že se nenecháte studenty vydírat, ale ani já studentka s sebou nenechám vláčet!!!! MŠMT mě na UJAK svým písemným doporučením poslalo studovat, nyní mi nejste schopni nabídnout dostudování a posíláte mě studovat obory, které mi kvalifikaci nezajistí.
Vážená paní ministryně, upozorňuji Vás na skutečnost, že v celé této kauze stát selhal a ministerstvo školství také. My studenti UJAK zvažujeme podat hromadnou žalobu na stát o náhradu škody majetkové i nemajetkové.
A na závěr jedno osobní konstatování, říkala jste nám, jsem Vaše ministryně, věřte mi, slíbila jste pomoc při dostudování. A já osobně tuto pomoc postrádám. A hlavně postrádám ochotu řešit naši situaci, snahu nám pomoci, snahu jednat s námi studenty, vyslyšet naše názory, pomoci nám dostudovat na UJAK. Z Vašeho vyjádření ve sdělovacích prostředcích předpokládám, že plánovaná schůzka s Vámi dne 18.10. v 18 hodin na MŠMT je tedy zrušena nebo stále platí? Mám již zarezervovaný autobus, nevím, na čem jsem, zda nás, studenty chcete či nechcete přijmout, jak Vás prosíme?
Stále věřím, že nalezneme společnou řeč, která by byla opravdu REÁLNÁ a vedla k našemu dostudování.
S pozdravem Iveta Kišová
Otevřený dopis Ivety Kišové ministryni školství Kateřině Valachové ve věci studia na Univerzitě Jana Amose Komenského
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Je to neuvěřitelné, ale zřejmě je to tak.
Jediná vysoká škola, která otevírala obor speciální pedagogika- učitelství, byla UJAK, proto měli tolik zájemců.
Ostatní vysoké školy s pedagogickým zaměřením zřejmě již při tvorbě akreditací předjímaly, že vystudovaní speciální pedagogové již nikdy učit nebudou a žáky se zdravotním postižením budou vyučovat pouze učitelé bez speciálně pedagogické kvalifikace.
Absolventi oboru speciální pedagogika, kteří nebudou mít žádné vlastní pedagogické zkušenosti, jim k tomu budou radit.
Pokud je to viz výše, jde myslím o dost závažný projev nekoncepčnosti MŠMT hraničí s poškozování veřejného zájmu a poslání MŠMT. Inkluze má být zajišťována nedostatečně kvalifikovanými asistenty, přiživovat se na ní mají různí kibicové a VŠ studium speciální pedagogiky takhle vázne? Rozladění studujícich kolegů chápu. Doufám a věřím, že paní ministryně udělá v možnostech VŠ studia speciální pedagogiky pořádek. Týř
Kde všude lze na VŠ studovat speciální pedagogiku? Je kapacita těchto možností dostatečná potřebám péče o děti s LMP a potřebám zaváděné inkluze? J. Týř
Pakliže MŠMT v minulosti studium na UJAK skutečně doporučovalo, jedná
se jednoznačně o jeho selhání. O situaci v bídném zajištění při výuce studijního oboru, který následně ztratil akreditaci, MŠMT mohlo a mělo vědět.
Pakliže MŠMT prosazuje inkluzi a současně se nezabývá dostatečnými kapacitami vysokých škol pro potřebné specializační studium, je to nepochopitelné a nezodpovědné.
Nemohu si ovšem odpustit také otázku, jak je možné, že pedagogové veřejných vysokých škol vyučovali na UJAK, když přitom jejich vlastní školy takové studium nenabízely, ačkoliv o poptávce po tomto druhu studia všichni velmi dobře věděli?
Jen tak na okraj. Nedostudovaných studentů UJAKu v jednom ročníku je 760. Počet škol alespoň s jednou speciální nebo praktickou třídou je dle údajů MŠMT 400. Většina těchto škol (mimo velká města) má maximálně 4 třídy a k tomu odpovídající počet speciálních pedagogů, tedy maximálně pět i s ředitelem. Na každou takovouto školu připadají průměrně skoro 2 nedostudovaní z UJAKu? Je nad slunce jasnější, že se zde nejedná o nedostatečnou kapacitu oboru speciální pedagogika na VŠ. Na UJAKu si vzdělávání doplňovali učitelé 1. stupně běžných škol, proto jim také VŠ nyní nabízejí možnost dostudovat právě v tomto oboru, což pro ně bude samozřejmě vzhledem ke struktuře oboru a vzhledem k tomu, že požadavky na veřejných školách jsou o několik levelů někde jinde než na UJAKu, obtížnější. Proto se brání návrhu ministryně zuby nechty.
Navíc, nezlobte se na mne, argument, že se mnohdy jedná o zkušené učitele s třicetiletou praxí je poněkud scestný. Nejedná se spíše o učitele, kteří dokázali 30 let "zkušeně" proplouvat bez vzdělání naším školstvím? Na naší škole si vzdělání dálkově doplňovala třetina sboru, většina z těchto kantorek dostudovávala s malými dětmi za obrovského úsilí celé rodiny. Kupodivu si cestu k potřebnému vzdělání našly, přestože je to od nás do univeritních měst 150 km a víc.
Eva Adamová
"požadavky na veřejných školách jsou o několik levelů někde jinde než na UJAKu" - o tom vůbec není pochyb.
A nejen na UJAK. Najde se spousta soukromých vysokých škol z různých oblastí, kde to platí taky. UJAK není žádnou bílou vránou.
Okomentovat