Nabídku „Historických dílen“ tvoří témata zaměřená na média, jež vstupují do školní výuky o minulosti. V historických dílnách se účastníci budou zabývat jak velmi tradičními médii poznávání minulosti (muzeum, učebnice), tak dynamickými fenomény jakým je např. Wikipedie. Ústřední myšlenku dílen tvoří propojení akademického prostředí s praktickou školní výukou, historické dílny jsou akreditovány jako kurz dalšího vzdělávání MŠMT.
Aktuální historické dílny:
15. 10. Fotografie ve výuce (dějepisu) (Pedagogická fakulta UK)16. 10. Film ve výuce (dějepisu) (Filozofická fakulta UK)
21. 10. Libeň mnoha tváří (Libeň)
Všechny informace včetně přihlašovacího formuláře naleznete ZDE
Navštívit můžete také semináře přímo v budově Ústavu pro studium totalitních režimů. Na podzim 2015 je možné absolvovat dva semináře:
Navštívit můžete také semináře přímo v budově Ústavu pro studium totalitních režimů. Na podzim 2015 je možné absolvovat dva semináře:
12. listopadu od 14 do 18 hodin: Využití počítačových simulací v humanitních předmětech
Počítačové hry vnímá široká rodičovská i učitelská veřejnost jako neproduktivní, ba škodlivý způsob trávení volného času. Mohou však představovat efektivní vzdělávací nástroj. Digitální hry mohou podporovat žáky v tom, aby převzali zodpovědnost za své vzdělávání, vystavují je různým zkušenostem, které se navzájem liší, vzdělávací aktivity činí samozřejmějšími a přibližují je reálnému životu, podporují sociální kooperaci a využívají bohatě mediálních reprezentací. Seminář se zaměří na zpřístupnění příkladů dobré praxe z USA i z České republiky (Mission US, Evropa 2045, Československo 3889, aj.). Učitelé se seznámí nejenom s technologickými inovacemi, ale budou diskutovány dopady těchto inovací na výuku, testování, roli učitele atp. Prezentovány budou i konkrétní metodiky ve formě modelových hodin. Učitelé si budou moci „zahrát“ simulaci „Československo 3889“ a na vlastní kůži tak „okusit“ výuku pomocí digitálních simulací. Seminář je určen učitelům dějepisu, občanské výchovy, mediální výchovy, ale i sociální a osobnostní výchovy, etické výchovy či literatury.
20. listopadu od 9 do 15 hodin: Dějepis mezi historií a pamětí
Proč by se měla škola zabývat pamětí? Jaký je vztah mezi historií a pamětí? Seminář seznámí účastníky s různými přístupy ke vzpomínání a nabídne možnosti využití paměti ve výuce.
V případě zájmu o účast vyplňte prosím registrační formulář ZDE. Oba semináře jsou zdarma a jsou akreditované MŠMT v systému DVPP.
V případě zájmu o účast vyplňte prosím registrační formulář ZDE. Oba semináře jsou zdarma a jsou akreditované MŠMT v systému DVPP.
0 komentářů:
Okomentovat