Metodické centrum pro předškolní vzdělávání vzniklo v rámci projektu Školka hrou, který realizuje nezisková organizace EDULAB. Ta poskytuje mateřským školám nejen tištěné a elektronické publikace, ale především metodickou podporu ve formě praktických školení, workshopů, metodických dnů a odborných konferencí. K efektivnímu využití moderních informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti pak EDULAB nabízí mateřským školám metodickou příručku Školka hrou.
Hlavní činností metodického centra v Mateřské škole Sbíhavá budou semináře a poskytování metodické pomoci ostatním mateřským školám v regionu. „Vznik metodického centra je unikátní myšlenkou, která přináší pedagogům mateřských škol možnost profesně se rozvíjet, získávat přehled o nových možnostech pro svou práci, a to vše na základě sdílení pozitivních zkušeností především v praktické podobě. Naši lektoři v něm budou předávat ostatním kolegům zkušenosti z vlastní praxe a také ověřovat nové metody a postupy,“ konstatovala Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci neziskové organizace EDULAB.
„Jsme na startovací čáře tohoto projektu, který bereme jako výzvu. Nejen, že je to další z možností jak získat nové poznatky pro práci s dětmi, ale hlavně, je to úžasná příležitost, podělit se o námi získané zkušenosti, se svými kolegyněmi. Vnímám to jako přínos nejen pro nás dospělé, ale hlavně pro děti, kterým můžeme ještě více zpříjemnit pobyt v mateřské škole,“ uvedla Helena Petříčková, ředitelka MŠ Sbíhavá a učitelka Šárka Rummelová dodala: „S interaktivní tabulí s dětmi pracuji a ráda se nechám inspirovat dalšími možnostmi práce s moderními technologiemi, které čerpám také z metodické příručky Školka hrou. Oceňuji na ní propojenost témat s materiály na www.ekabinet.cz. Je to kniha plná inspirací a nápadů.“
Metodická centra pro předškolní vzdělávání vznikla na vybraných pilotních mateřských školách v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Pardubicích, Ústí nad Labem a Hustopečích. V centrech budou představovány trendy moderního předškolního vzdělávání a možnosti efektivního využití informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti.
0 komentářů:
Okomentovat