Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo novelizaci směrnice, kterou se stanoví zásady pro rozpis financí ze státního rozpočtu školám a školským zařízením. Nově umožní krajským úřadům navýšit objem povinné rezervy až na 3,1 %. Tyto peníze tak můžou krajské úřady použít na případné dofinancování asistentů pedagoga.
Připravenou novelou směrnice ministerstvo školství reaguje na novelizovaný školský zákon, který přinese od 1. září 2016 změny v oblasti společného vzdělávání. Jde především o nově zavedená podpůrná opatření. V roce 2016 se v této souvislosti očekává zvýšení výdajů škol a školských zařízení na tato opatření, MŠMT proto umožní krajským úřadům lépe reagovat na jejich zavádění v praxi již od začátku roku 2016. Novelizovaná směrnice nabízí krajům možnost navýšení povinné rezervy z původních 2,5 % na 3,1 %.
Novela také zpřesňuje priority, které mají být z rezervy krajských úřadů financovány přednostně. Jedná se především o financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, pro které ještě není uvedeno příslušné podpůrné opatření podle novelizovaného školského zákona a tato problematika není u nich dostatečně řešena příplatkem k normativu. Dále jde o žáky, kterým bude přiznáno příslušné podpůrné opatření v průběhu roku 2016 a o žáky s hlubokým mentálním postižením.
Finance z navýšené rezervy mohou krajské úřady dále použít například na financování dopadů změn ve školském rejstříku, které budou prováděny v průběhu roku 2016, na vzdělávání žáků ve vybraných třídách osmiletých nebo šestiletých gymnázií s výukou některých předmětů v cizím jazyce, kteří můžou u maturit skládat společnou i profilovou část i v jazyce národností menšiny (kromě zkoušky z Českého jazyka a literatury) nebo na vzdělávání žáků základních škol s rozšířenou výukou některých předmětů.
MŠMT umožní krajům vyčlenit více peněz na asistenty pedagoga
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Navýšit rezervu? Zajímalo by mne, z čeho bude to navýšení.
Postižené děti potřebují, aby je učili vysoce kvalifikovaní speciální pedagogové. Nepotřebují mít školy plné laiků, kteří je budou jenom hlídat, protože odborně vzdělávat je nemohou a nejsou k tomu kompetentní.
Přesně tak. Běžní učitelé nemají vzdělání ani schopnosti k takové práci. Získání tohoto vzdělání není záležitost jednoho kurzu, kde si nějaký teoretik namastí kapsu (jak to dnes zhusta bývá). Je to otázka několika let studia a praxe. Kancelářských teoretiků je fůra, ale praktiků je jako šafránu.
Stačí jak dopadla reforma školství s ŠVP. Všichni si amatérsky napsali co budou a jak učit a teď děti z dolní poloviny inteligenčního a sociálního spektra jsou zoufale zanedbané(protože rodiče nejsou schopni napravit chyby školy). Bez základních znalostí, pracovních návyků a se značným sebevědomím mají jasnou budoucnost pod mostem a na sociálních dávkách.
(protože rodiče nejsou schopni napravit chyby školy)
Prosím?
Původně jsem si myslel, že Vaše "A nemohou za to jen čeští učitelé." ze štěpné Bělá-Jezové diskuse ponechám bez povšimnutí jako řekněme nedopatření. Vypadá to ale, že vstupujete do diskuse přinejmenším nepřipraven. Viz "...jak dopadla reforma školství s ŠVP. Všichni si amatérsky napsali co budou a jak učit". Průměrně jeden nesmysl na každá tři slova. Slušný výkon.
Okomentovat