V další nové platové tabulce by se, myslím, mohlo všem učitelům přidat ještě cca 5 tisíc Kč měsíčně s účinností od nástupu takzvané inkluze, tedy od 1. září 2016. Včera Sněmovna schválila návrh rozpočtu. Definitivní schválení bude v prosinci. Do té doby je ještě možné žádat o spravedlivější plat pro učitele zajištěný už v rozpočtu pro příští rok.
Zasadit by se o to mohli nejen členové vlády. Pomoci mohou učitelské profesní organizace, odbory, zastupitelé, zřizovatelé škol, politické strany a jejich členové Parlamentu. Snadné to není. Je to téměř jako vázat písek do otýpek. Kdyby se to alespoň zčásti povedlo, bylo by ve školách lépe.
Jiří Týř: Malé platy učitelů jsou vážný problém
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
31 komentářů:
"V další nové platové tabulce by se, myslím, mohlo všem učitelům přidat ještě cca 5 tisíc Kč měsíčně s účinností od nástupu takzvané inkluze, tedy od 1. září 2016,"
To se Vám v noci na dnešek zdálo? Takový hezký sen jsem už dlouho neměla, mně se zdají samé blbiny.
A mně se zase zdá, že se stávajícími platy se jim na to "společné vzdělávání" spousta učitelů na základkách vyse.. Viděl jsem tu vyhlášku a to je zase tolik papírování, že čtyřicetihodinová týdenní pracovní doba bude málo.
Kdybychom měli aspoň paušál na tužky...
"přidat ještě cca 5 tisíc"
Myslíte kolegyně těch 5 000,- Kč na antidepresiva a soukromého psychiatra? Na inkluzi nejméně 10 tisíc.
kolega týř zapomněl posoudit celou záležitost dialekticky,nepoložil si otázku : "co udělá zvýšení platů s financováním na učitele?"nebudeme naopak požadovati dobrovolně snížení platů ?
Jestli někomu přidat na platu, pak především učitelům na základních školách. Aby už konečně a po zásluze měli příjem vyšší než učitelé středoškolští. Nevidím jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být. A plný úvazek maximálně dvacet hodin. Čtyři hodiny denně na zmagoření úplně stačí.
CatCatherine25
Tento proces je již v plném proudu. Rodiče zase byli o něco rychlejší. Soukromá ZŠ v okresním městě vždy brala 15-16 žáků na třídu a ročník. Letos se tam počet přijatých "vybraných" žáků zvýšil na 32. Školné stouplo z 1500 na 2200 měsíčně. Je naprosto jasné, které děti se na tuto školu dostanou. ZŠ se tak stanou "novými" praktickými školami.
Nico Pytlíku
Plně chápu Vaši ironii, ale není na místě.
Plně chápu Vaši ironii, ale není na místě.
Jakkoli nemám, pane Moudrý, potřebu uvádět sám sebe na pravou míru, učiním výjimku.
O ironii nemůže být řeči. Pokusím se citovat z příspěvků několika minulých let.
'Čím nižší stupeň školy, tím vyšší pedagogické vzdělání učitele, a tím vyšší i jeho plat.'
Ani nevím, co bych k tomu dodal.
Mladí versus staří, základoškolští versus středoškolští... a nakonec je to stejné jako v Podkoním a žákovi (to je ten pro T. Feřteka nestravitelný titul v seznamu autorů a děl) - všem stejná bída.
Ale abych byl spravedlivý: Narazil jsem tu a tam na učitele - proč se stali učiteli, to okolí Tajili -, kteří by měli naopak platit bolestné všem, kteří byli vystaveni jejich péči. Podobně jako někteří experti.
V mém pojetí ale není žádné protivenství. Pouze bere v úvahu, že práce učitele na základní škole je bezpochyby dřina. Vždycky byla, a dnes tím spíš.
Na běžné základní škole oproti víceletému gymnáziu jistě. Nebylo by ale lepší vyrovnat to podmínkami? Například p. ministryně plánuje maximálně 17 dětí ve třídě se ČTYŘMI žáky vyžadujícími speciální péči. Tvrdím, že běžná ZŠ by NIKDY neměla mít více než DVACETIhlavé třídy; a v uváděném případě by ČTYŘI S PÉČÍ měly znamenat maximálně DESET-DVANÁCT. Pomiňme teď, že některé představy o inkluzi jsou čisté fantasmagorie či spíše čisté magorie.
Na základní škole jsem učil bez několika měsíců téměř 20 let. Z druhého stupně ZŠ jsme někdy suplovali i na prvním stupni. Docela to s těmi malými dětmi šlo. Přesto jsem jednou řekl něco jako "Jsem rád, že učím na druhém stupni. Z toho prvního stupně by mě asi po několika létech nesli nohama napřed. Být na tolik předmětů celý den s jednou třídou je dřina. Přitom rozdíl mezi první a pátou třídou je ohromný". I na střední škole jsem pak viděl, že jednou ze složitějších věcí je dát dohromady třídu v prvním ročníku. Rozdíly mezi dětmi byly velké. Na některých bylo vidět, jak rozvolněná je práce v některých ZŠ. Práci s prvními ročníky jsem proto někdy začínal slovy "Milé děti, budova, ve které se právě nacházíte se jmenuje škola. Škola je ..." Souhlasím s kolegou Pytlíkem, že dřina je na ZŠ i SŠ.
A mimo to bych učitele na základní škole přestěhoval do třinácté platové třídy.
Vnímám je všechny jako nepřetržité výchovné poradce. Bez ironie, pochopitelně.
dřina je na ZŠ i SŠ
Na střední škole je to pohoděnka. Moje příprava na výuku spočívá v promýšlení smysluplné redukce učiva, které mám v přípravách z předminulých let, abych udržel ještě přijatelnou hladinu klasifikace.
Návrh na zvýšení všech učitelských platů na důstojnější úroveň
V možnosti, že by se mohlo všem učitelům přidat ještě cca 5 tisíc Kč měsíčně s účinností od nástupu takzvané inkluze, tedy od 1. září 2016, nevidím nic nelogického a neproveditelného. Jde, myslím, o celkem důvodný námět či návrh na racionální opatření odpovídající současné situaci v českých školách. O opatření odpovídající i všeobecně deklarované a nikým viditelně nezpochybňované potřebě a nutnosti podpořit dobré vzdělávání v Česku jako nezbytnou podmínku jeho budoucí prosperity .
Kdo něco chce, má si o to umět říci a najít poctivou pomocnou ruku. A dát přitom jasnou záruku, že to, co dostane, nevyletí oknem ven, nebo že to nespadne do černé díry.
Proto jsem k tomu návrhu připsal ty, kteří by se, spolu s učiteli, řediteli škol a MŠMT, mohli a měli přičinit k jeho uskutečnění.
Jiří Týř
Inkluze se podle mého názoru žádnými penězi vyřešit nedá.
I kdyby učitelé, zejména na 2. stupni ZŠ, dostavali 50 tis. měsíčně + osobní ohodnocení, žáky s mentální retardací takové předměty, jako je matematika, chemie, fyzika, ale i cizí jazyk, na úrovni RVP nenaučí.
A teď si představte čilého subalterního ministerského úředníka, který poté, co 1. 9. 2016 zavládne inkluzivní ráj, začne na miniterský pokyn intenzivně uvádět v život kariérní řád, který by mohl třeba platit od 1. 9. 2017. To pak bude teprve legrace k popukání...
23. října 2015 8:20
Učím část úvazku na ZŠ a současně na SŠ. Současná ZŠ, kde se bude učit jen podle RVP ZV nemá šanci. Učitelé ani žáci to prostě nedají. Nalijte do litrového hrnku dva litry vody. Prostě to není možné.
Pane Moudrý, omlouvám se Vám, že jsem svůj příspěvek smazala zrovna v době, kdy jste mi na něj odpovídal.
Moje představa dalšího vývoje základního školství, kterou jsem v něm nastínila, mi při druhém přečtení připadla přiliš děsivá. Na základě Vaší odpovědi však soudím, že asi neměla daleko k realitě.
Pane Soukale, obávám se, že žádné snížení počtu žáků ve třídě nemůže problém vzdělávání žáků se zdravotním postižením vyřešit.
Hlavní problém spočívá v pedagogické kvalifikaci. Speciální pedagogika je věda velmi složitá, a i když se jí zabývám už několik desetiletí, nikdy jsem ještě nepřišla na kloub např. tajům surdopedie. Dosáhnout toho, aby prelingválně neslyšící žák, který neslyší vůbec nic, nakonec srozumitelně promluvil, pokládám za velký zázrak. Dosáhnout toho, aby žák, který byl ve starších klasifikacích označován jako debilní, úspěšně zvládl učivo základní školy praktické a mohl pokračovat ve svém vzdělávání na OU nebo dokonce SOU je také něco jako zázrak. Jeden slavný psycholog napsal, že speciální pedgogika je "pedagogika obchvatů". Když to nejde tudy, půjde to jinudy a jinak, ale nakonec to půjde.
Ale to musí dělat odborník a navíc ještě zkušený.
fando buď kreativní! udělej do hrnku díru a dáš i tři litry!
vrátím vás trošku do blízké reality,aneb co přinese nové-revoluční financování na učitele.
1.snížení počtu tříd a zvýšení počtu žáků ve třídě=propouštění nadbytečných
2.část bude placena tarifně (oblíbenci a věrní), ostatní na smlouvu (jako na soukromých)
3.část učitelů bude pendlovat na dvou školách a stejně nebude mít ani celý úvazek
4.mnohým se sníží odpracované roky na důchod
Vážená paní kolegyně,
vím to, v příspěvku na to nepřímo narážím v závěru. Stačí naslouchat lidem - jako teď při setkání UPS kolegyním vyučujícím zrakově postižené. Moc rád bych viděl jejich TV diskusi s kýmkoli, kdo propaguje inkluzi bez omezení.
Mně by zase zajímala ta prosincová schůze Sněmovny k rozpočtu. Bude to zřejmě v ČT24. Server ale bývá přetížený a diskuse bude dlouhá a pestrá. Nemohla by Česká škola pomocí? Třeba následným se sestřihem - výběrem z diskuse o školství? J. Týř
Diskuse speciálních pedagogů s fanatickými inkluzisty je prakticky nemožná. Inkluzisté ty odborníky většinou nepustí ke slovu. Mají široký repertoár naučených frází a melou a melou a melou........
tarjir: nejdůležitější informace ohledně rozpočtu: výdaje mpsv se krátí o jednu mld. ze sedmi na šest
laimes28
Dlouho jsem přemýšlel nad tou dírou v hrnku a těmi 3 litry. Asi bude nejvýhodnější cedník. A vidíte , inkluzi jsme "vyřešili okamžitě". Opravdu je tak nutné lézti úředníkům EU až tak hluboko do prd...?
Pánové, oceňuji vaši snahu hledat řešení neřešitelné situace, nicméně je to pro mne přece jenom trochu moc černý humor.
Celé Česko si, myslím, musí teď důkladně rozmyslet, zda při vzdělávání podpoří Pedagogiku nebo Antipedagogiku. Podpora Pedagogiky znamená podporu Pedagogů a veřejných škol. Podpora Antipedagogiky znamená nástup tzv. antiautoritativní výchovy, oslabení sítě veřejných škol a větší privatizaci školství. Myslím stále, že učitelé by měli dostat ten důstojnější plat, lepší podmínky pro práci a vrátit nám to v lepší vzdělanosti populace. Ta je mj. i nutnou podmínkou budoucí prosperity Česka, Budoucnosti nás všech. J. Týř
CatCatherine25
Bohužel, máte plnou pravdu. Vidím to černě od 1.9. 2016.
Antipedagogické prvky jsou v současnosti nejen v aktivitách některých tzv. neziskovek. Jsou, myslím, i v praktických činech státu, MŠMT a jím řízených organizací. Vzdělávání se čím dál víc stává byznysem. Došlo ke zbožštění peněz a praktické humanistické hodnoty, včetně vzdělání lidí, pláčou. Zaměstnavatelé přitom postrádají doopravdy vzdělané a pracovně motivované lidi. To se bez slušného rozpočtu pro školy a učitele neobejde.
Peněz se našemu školství nedostává. Tečou mnohdy zbytečně jinam a mizerně placení učitelé jsou přitom nuceni strpět i mnohé nesmysly a rány pod pás.
Učitel má být Pedagog a ne fackovací panák. Mají-li být učitelé Pedagogy, je nutné je adekvátně zaplatit. J. Týř
Okomentovat