Hodnocení učitelů je příliš mírné a známkování z jednotlivých základních škol se nedá srovnat. Poukázal na to Cermat, který porovnal klasifikaci žáků devátých tříd s jejich výsledky v přijímacích testech na střední školy. V průměru by z nich dostali o jeden a půl stupně horší známku, než měli na vysvědčení.
Článek s videem na webu České televize
12 komentářů:
Á tady se nám objevuje Amerika.
Jasně, že jsou mírní, většina chce přežít a mít práci. Kdo JE UČITELEM toho to nepřekvapí.
Zjištění je nádhernou ukázkou, jak moc mimo jsou "instituce a ústavy" a málo toho ví o běžných školách.
Pak se diví, že učitelé jen kroutí hlavou nad pitomostma, které se na ně z nebeských sfér snášejí.
Výsledkem jednoho testu měřit celou klasifikaci může jen blbec. A Cermat.
Ale oni mají IMHO pravdu s tím "nadhodnocením".
Každý žák, zdůrazňuji že každý má právo na úspěch. Tak jim ho neberme.
Co když je to jejich poslední úspěch v životě? Koukám třeba, jak to ti čtyři hrdlořezové rubou v Superstár, a úplně mi buší srdce a slzy se derou do očí. Kolika nebohým a zneuctěným interpretům doma říkali, že zpívají hezky a líp než u sousedů.
Pokud jde o tu Superstár, obhroublost vždycky patřila k jejím průvodním jevům, možná, že to tak mají ve scénáři, podobně jako Polreich v těch hospodách...
Spíš mě překvapilo, že tam prakticky nezazní česká písnička a předpokládá se, že všichny ty děti a mladí lidé budou umět zpívat anglicky.
Také mne napadlo, jestli ten nesoulad klasifikace a výsledků testů není způsoben důslednou implementací autoevaluace do školního života. Myslím, že by problém vyřešilo sebehodnocení testovaných žáků.
Já bych doporučovala zavést u přijímaček slovní hodnocení, někteří žáci jsou na to zvyklí.
VŠICHNI, kteří se ve školství reálně pohybujeme delší dobu VÍME, ŽE REÁLNÉ ZNALOSTI ŽÁKŮ NESNESOU SROVNÁNÍ SE ZNALOSTMI PŘED 10, nebo 20 lety.
Otázka je, zda to v některých případech není i dobře.
Celkově je ale hodnocení žáků na základních i středních školách nadsazováno.
Obzvláště v posledních ročnících základních škol je to přímo markantní.
Citovaný výzkum jen na datech prokázal to, co prostě dávno víme.
Mimochodem je to jen další plusový bod pro zavedení jednotných přijímaček.
Podobně jako u státních maturit odpadá důvod, lhát si do vlastní kapsy. Nadsazené hodnocení z některé základky se prostě jen ukáže v plné nahotě.
Spíš se nabízí otázka, proč si konečně nepřiznat, že nahý je nejen král, ale i polovina dvořanstva, které si servilně nechalo ušít šaty ze stejné látky.
Ano. Ke dvoru se dostavuji nahý. V chalupě se však stále oblékám.
Nelžu si do vlastní kapsy, ale do kapsy rodičů svých žáků. Nestěžují si... už.
Ostatně zajímavý výraz, to 'ser vilně'.
když vám jde o fleka, nejenže pozdvihnete klasifikaci na základce i o dva stupně, ale podepíšete panu řediteli i nové vysvědčení maturanta propadlíka na trojkaře ....
inkluze bude úžasné povzbuzení pro rodiče mající doma "nadaná" dítka ,která stěží umí na druhém stupni číst a psát,vedle těch "inkluzivních" to budou rození géniové a tudíž kolegové , kdo z vás si dovolí dát takovému "nadanému" čtyřkaři dvojku?
podepíšete panu řediteli i nové vysvědčení maturanta
Prý to mají taky těžké... Říkal pan Týř.
Okomentovat