Ministerstvo zemědělství chce zavést do školek a škol takzvané medové snídaně. Děti během nich navštíví i včelař, který jim vysvětlí, jak se med zpracovává. První vybrané školy si novinku, která má děti naučit zdravě snídat, pilotně vyzkouší už v listopadu. Česko se inspirovalo ve Slovinsku, kde akci pořádají každoročně už osm let. Opozice projekt považuje za bezvýznamný.
Český rozhlas: Ministerstvo zemědělství chce učit děti zdravě jíst. Do škol zavádí medové snídaně
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Dneska je 1. dubna?
No, kromě toho, že už teď je ovoce vyházené v koších a kolem školy, tak všechno ještě bude ulepené od medu.
Opravdu nevím, které ministerstvo vymýšlí větší koniny....
Medové snídaně
Myslím, že je to velmi dobrá osvěta dobré věci. Oceňuji, že peníze tu jdou na užitečnou věc přímo k dětem. Med je čistá přírodní potravina s blahodárnými účinky. Bez včel by nebyla úroda mnoha plodin. To vše věděl už Karel IV, který proto nařídil včely chovat. Včely choval i Komenský a napsal o tom, že při jejich chovu se naučil a pochopil o přírodě mnoho. Doufám že to vědí i čeští učitelé v 21. století a že nebudou z důvodu své oprávněné naštvanosti jiným nepořádkem ve školství bránit této dobré věci.
Jsou, myslím, mnohé bezúčelnější a dokonce i škodlivé projekty, o kterých se radši moc nemluví. Proč paní poslankyně Putnová nemluví o zpackaných projektech a namísto toho sama myšlenkově ulétá k, myslím, neférové argumentaci? Proč nám třeba neřekne, co ona v poslední době udělala pro to, aby české školství mělo alespoň těch 6 % z HDP, jak je to jinde obvyklé?
Učitelé by, myslím, měli dostat důstojnější platy a lepší pracovní podmínky, aby se mohli efektivněji věnovat své náročné a užitečné práci jako celku. Pak by možná nefňukali nad každou další maličkostí, myslím, jen proto, že s ní možná budou mít práci o trochu komplikovanější, i když je to užitečná věc.
J. Týř
prodžek " med nám dá sílu ku zdárnému dílu!"
1.nejprve vysvětlíme,že med se nevyrábí v továrně,ale pracovitými včelkami
2.ukážeme obrázek včely jako ž i vosy a sršně a názorně charakterizujeme (včelka-pracovitá jako vaše babička.vosa.lemra lína co akorát otravuje jako vy parchanti,sršeň -nebezpečný a záludnáý jako putin
3.na digitabuli promítneme etiketu na sklenici s medem a provedeme stručný rozbor přiměřený ročníku,v šesté stačí vasvětlit nápis "český med-vyrobeno v eu-obsahuje nez z tropických krajů,zde zdůzazníme význam eu a jaké jest blaho že čr jest v eu,tropické kraje vysvětlíme pracovitostí včelek které přinášejí mez až z afriky (naši přírodu zasvinili komunisti,proto mnohé včelky musí až do gabunu.zden podotkneme že i žáci až vystudují budou muset za prací do dalekých krajů).v 9. roč rozebereme co znamená e110.e234 a význam a nepostradatelnost všech éček
4.hodinu může zpestřit včelař důchodce,kterému pomůžeme vylézt na lavici kde se svlékne a ukáže nám místa kam všude ho za posledních 50 let bodly včely...
p.s. nezapomenout na inkluzi,takže žákům supernadaným napíšeme na tabuli chemické složení éček včetně několika rovnic a uvedem příslušnou odbornou literaturu z nakladatelství "chemistry london" a doporučíme tři tituly k nastudování do příští hodiny,s žáky nenadanými nacvičíme zvuky jež vydává včelka "bzzzzzz" a odlišíme od zvuků "hafhaf" pejska,pokud se bude ozývat "mňau mňau " obrátíme se na specialistu,který bude dále pracovati jak s žákem tak jeho asistentem,aby oběmy bal do příští hodiny jasný rozdíl mezo oběma zvuky
no a do třetice nezapomene na spoluúčast rodičovské a prarodičovské veřejnosti,jelikož rodičovská veřejnost si povetšinou nepřeje býti obtěžována školou (za co ti líní kantoři berou koneckonců ty prachy) soustředíme se na prarodiče neboli seniory, s dětmi vyrobíme pozvánky na prodejní akci superzdravého medu,která se bude konat odpoledne v jídelně školy,jakmile se senioři shromáždí provede kreativní prodejce medu kreativní přednášku během níž uzavřeme okna a zamkneme dveře (nezapomeňte spustit a zarýglovat okénka do kuchaně) poté si senioři zakoupí sklenici medu a několik farmaceutických přípravků na bázi medu,navíc podepíší smlouvu kde se zavazují k měsíčnímu odběru medových výrobků po dobu jednoho ve výši 30 000 kč (škole 5%,řediteli 10%)teprve poté je z jídelny vypustíme...
Pět syndromů postupného úpadku koncepce a praxe českého školství
MŠMT zodpovídá podle Kompetenčního zákona za vzdělávání v Česku. Nemyslím, že by se učitelé měli bránit užitečné věci (viz výše). Myslím že tu jsou mnohem důležitější a pro české školství zásadně důležité věci:
- Antipedagogické trendy ve vzdělávání (tzv. pedagogický kontruktivismus projevující se v požadavku na tzv. svobodné učení, které popírá základní výchovné a didaktické zásady; možná sem tak trochu patří i divně připravovaná a prosazovaná inkluze postižených dětí do běžných tříd)
- Falešný multikulturalismus vedoucí myslím k naplnění smutné pointy (ne)vtipu Seděli Indiáni v rezervaci a hořekovali "Tak jsme asi tu imigraci nějak podcenili" (viz a slyš C. Höschel ve včerejších Událostech, 31.10.2015 ve 22.00 na ČT24)
- Falešný genderismus, který vedl v českých ZŠ a SŠ ke ztrátě práva dítěte být řádně vychováno i mužským vzorem, když podíl mužů v ZŠ a SŠ je dlouhodobě mnohem menší, než genderisty proklamovaných 40%)
- Hrubé rozpočtové podfinancování - Česko nedává obvyklých 6 % z HDP na vzdělávání
- Neefektivní využívání EU dotací - značná část dotací nejde přímo do vztahu učitel-žák a jde i do projektů podporujících výše uvedené trendy a také do kapes soukromých osob (fyzických i právnických).
To vše myslím vede k postupnému úpadku českého veřejného školství a k jeho postupné privatizaci. Učitelé, namísto toho, aby těmto trendům účinně čelili, fňukají neorganizovaně nad jednotlivostmi. Ti, kteří ten úpadek, někdy myslím i dost cíleně, způsobují si, myslím, přitom mnou ruce.
J. Týř
Kdyby se radši starali o řepku a kukuřici.
Tak ovoce do škol jsem docela chápal.
Ale že by byly sklady plné medu, o který už nemá nikdo zájem?
My na to máme kolegyni. Ale medu je nedostatek a objednávat se musí rok dopředu. Takže medové snídaně vítám. Jenom bych preferoval donášku do domu, do školy přijíždím nasnídám a vytráven, abych kafem dokončil psychickou a fyzickou přípravu k úspěšnému zvládnutí pracovních úkolů.
Mám včeličky a o prospěšnosti medu jsem hluboce přesvědčená.
Ale proč bychom si ho měli mazat kolem úst ve školách, to nechápu.
Teď, právě teď mi to cvaklo. Ono se počítá s tím, totiž, že děti budou ve škole i spát. To jsou obědy zadarmo, teď snídaně. Už chybí jen ty večeře, a je to tady. To se zase provaří peněz z projektů. Zdenda Pohlreichů i Láďa Hruška půjdou na dračku.
Některým dětem by to snad i prospělo, ale těch je nevelké procento. Proč by se to mělo dělat plošně jako ty mateřinky?
v sovětském svazu kdysi byly nejen školy celodenní, ale i celotýdenní a tam žáci dostávali i tu kaši s medem....
vzpomněl jsem si, jak jsem za studií bulnul po flámu pedagogiku,když se rozdávaly seminárky,holky se popraly o montesiňory, waldorfy,budče a ústavy šlechtičen a na mě zbyl opovrhovaný makarenko,i vypůjčil jsem si bichli pedagogická poéma a rozhodl se pročíst úvod,závěr a pak vlastní tvorba,ale ta kniha mne uchvátila a přečetl jsem ji celou,a dodnes si pamatuji ten obraz, jak podal sekeru několikanásobnému dvanáctiletému vrahovi,aby naštípal dříví,jak stál za ním a v kapse svého dlouhého pláště svíral odjištěný mauser,pro případ, že se zlobivé dítko otočí a tu sekeru po něm hodí,vzrušující četba,přímo trajler
v kapse svého dlouhého pláště svíral odjištěný mauser
No, a teď jste prozradil čtvrtou, neveřejnou zásadu mého pedagogického působení.
Okomentovat