Po úvodním slovu ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala zhodnotil přínosy České školní inspekce při inovaci hodnoticích nástrojů náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Václav Velčovský, který potvrdil úspěšnost projektu NIQES a pozitivní přínos vytvořených nástrojů pro hodnocení kvality ve vzdělávání. Následovala prezentace stěžejních kvalitativních výstupů projektu NIQES, kterými jsou model tzv. kvalitní školy a na něj navázaná kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a metody, postupy a nástroje pro sledování a hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. Po představení kvalitativních výstupů Česká školní inspekce účastníky konference seznámila s novými informačními systémy. Šlo o systém InspIS DATA (systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat), InspIS ŠVP (systém pro práci se školními vzdělávacími programy), InspIS SET (systém pro elektronické zjišťování výsledků žáků), InspIS PORTÁL (systém pro prezentaci škol a školských zařízení a sdílení informací s veřejností) a systém InspIS E-LEARNING (platforma pro distanční vzdělávání). V závěru Česká školní inspekce naznačila další směry inovačních aktivit, které budou na výstupy projektu NIQES navazovat a díky kterým bude dotvořen komplexní systém pro hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání.
Ke stažení:
- Pozvánka s programem
- Prezentace České školní inspekce
- Prezentace PhDr. Davida Gregera, Ph.D.
- Prezentace RNDr. Jany Strakové, Ph.D.
1 komentářů:
V horizontu kolika let můžeme tedy očekávat prokazatelný nárust vzdělanosti v čr?
Dalo by se dopočítat na kolik peněz vychází jeden procentní bod zlepšení stavu?
Okomentovat