Česká školní inspekce závěrečnou konferencí uzavírá projekt NIQES

pondělí 5. října 2015 ·

Více než sto hostů z řad zástupců škol a školských zařízení, profesních školských asociací, obecních, městských i krajských úřadů, školských odborů, akademických pracovišť, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, jeho rezortních organizací a dalších orgánů veřejné správy se ve čtvrtek 1. 10. 2015 zúčastnilo závěrečné konference České školní inspekce v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES). Cílem konference bylo prezentovat klíčové metody, postupy a nástroje pro zjišťování a hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání a také nové informační systémy vyvinuté Českou školní inspekcí pro potřeby hodnocení vzdělávání a využitelné také dalšími aktéry.


Po úvodním slovu ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala zhodnotil přínosy České školní inspekce při inovaci hodnoticích nástrojů náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Václav Velčovský, který potvrdil úspěšnost projektu NIQES a pozitivní přínos vytvořených nástrojů pro hodnocení kvality ve vzdělávání. Následovala prezentace stěžejních kvalitativních výstupů projektu NIQES, kterými jsou model tzv. kvalitní školy a na něj navázaná kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a metody, postupy a nástroje pro sledování a hodnocení míry podpory a dosažené úrovně ve vybraných gramotnostech. Po představení kvalitativních výstupů Česká školní inspekce účastníky konference seznámila s novými informačními systémy. Šlo o systém InspIS DATA (systém pro sběr a vyhodnocování inspekčních dat), InspIS ŠVP (systém pro práci se školními vzdělávacími programy), InspIS SET (systém pro elektronické zjišťování výsledků žáků), InspIS PORTÁL (systém pro prezentaci škol a školských zařízení a sdílení informací s veřejností) a systém InspIS E-LEARNING (platforma pro distanční vzdělávání). V závěru Česká školní inspekce naznačila další směry inovačních aktivit, které budou na výstupy projektu NIQES navazovat a díky kterým bude dotvořen komplexní systém pro hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání.

Ke stažení:



1 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
5. října 2015 v 21:37  

V horizontu kolika let můžeme tedy očekávat prokazatelný nárust vzdělanosti v čr?
Dalo by se dopočítat na kolik peněz vychází jeden procentní bod zlepšení stavu?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.