Následující dopis poslankyně za ČSSD Vlasty Bohdalové byl rozeslán všem ředitelům škol.
Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,
oba dobře víme, že v této zemí má v podstatě na každém začátku školního roku projev jiný ministr. Je to smutný osud jedné z nejpodstatnějších oblastí. Možná ještě smutnější je, že časté změny ministrů zdravotnictví či dopravy sdělovací prostředky i veřejnost vnímají jako vážný problém. Ve školství je to bráno trochu jako národní tradice.
Jsem si naprosto přesně vědoma, jak moc tento stav frustruje všechny lidi, kterým jde o výchovu a vzdělávání budoucích generací. Konec konců jsem – přes svoje nynější angažmá v zákonodárném sboru – stále především učitelka. Frustrovaná jsem tedy minimálně stejně.
Hledání opravdové stability našeho školství bude asi ještě chvíli trvat, ale jsou zde úkoly, které nepočkají, které je nutné splnit rychle a velmi přesně. V roce 2015/2016 to bude příprava na inkluzi. Osobně jsem si dala jako domácí závazek přispět k tomuto procesu nejvíce, jak budu schopná. Zákon je hotový a schválený, je ale třeba vytvořit prováděcí vyhlášku a k tomu jsou potřebné všechny odborné podněty. Já osobně budu vděčná za každou připomínku, která se ke mně dostane. Tedy pokud se k této věci chcete vyjádřit a něco navrhnout, jsem připravena vaše podněty probrat a pracovat s nimi při přípravách oné vyhlášky.
V příštích měsících budeme pracovat také na reformě financování regionálního školství. Podobně podstatným tématem je kariérní řád. Bez vašich poznatků a zkušeností se nepohneme. A pokud se pohneme, mám vážné obavy, zda to bude vpřed. Neumím si představit, že by obě tato témata mohla být bez aktivní účasti ředitelů škol a učitelů vyřešená dobře a způsobem, jaký přečká delší dobu než jeden volební cyklus. Budu proto vděčná, když se s vámi nad těmito tématy budu moci setkávat a naslouchat vaším každodenním poznatkům. Jsem připravena za vámi přijet nebo vás přivítat v mé kanceláři.
Ráda bych Vás také ujistila, že i při blížícím se jednání o státním rozpočtu a jeho kapitole 333, tedy rozpočtu MŠMT, budu dělat vše pro jeho navýšení zvláště v těch bodech, které se týkají přímo odměňování pedagogických pracovníků.
S pozdravy
Vlasta Bohdalová
Vlasta Bohdalová: Dopis ředitelům škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Tradice, neblahá událost a divný zvyk
...v této zemi má v podstatě na každém začátku školního roku projev jiný ministr. Je to smutný osud jedné z nejpodstatnějších oblastí. Možná ještě smutnější je, že časté změny ministrů zdravotnictví či dopravy sdělovací prostředky i veřejnost vnímají jako vážný problém. Ve školství je to bráno trochu jako národní tradice.
Slovník synonym praví:
tradice = dohoda, úmluva, ujednání, dojednání, smlouva, seskupení (mezinárodní), narovnání, kompromis, pakt, konvence, smlouva, dohoda, úmluva, pakt, konvence, zvyklost, obyčej, zvyk, úzus, uzance, pravidlo, zákon, předpis, řád, norma, normativ, zákonitost, poučka, zásada ...
viz: http://synonymus.cz/tradice/
Pro školství neblahou politickou praxi bych možná ani za tzv. národní tradici neprohlašoval. K tomu si dovolím ještě drobné upozornění a otázku nejen pro paní poslankyni: Často slýcháme od našich politiků, že o NAŠÍ zemi, jejímiž jsou volenými představiteli, mluví jako o TÉTO zemi. Jsou snad odjinud, že tak o naší i jejich zemi mluví? Považuji to za docela divný zvyk a možná i za určitý projev jakési nadřazenosti, která našim politikům myslím moc nesluší.
Omlouvám se, že dnes tak trochu supluju češtináře, kteří mají podobné vysvětlování žákům jako svůj každodenní chleba.
Jiří Týř
Hledání opravdové stability našeho školství bude asi ještě chvíli trvat, ale jsou zde úkoly, které nepočkají, které je nutné splnit rychle a velmi přesně. V roce 2015/2016 to bude příprava na inkluzi. Osobně jsem si dala jako domácí závazek přispět k tomuto procesu nejvíce, jak budu schopná.
Pánbůh s námi a zlé pryč!
Vážená paní poslankyně, žádný dopis jsem sice nedostal, ale snad nevadí, budu-li reagovat alespoň takto. Časté změny ministrů školství jsou jen důsledkem absence konzistentní, jasné a sdílené vzdělávací politiky. Ale kdo jiný než vy, poslanci vládních stran, má vzdělávací politiku garantovat? Uvedu jen jeden příklad za všechny. Dvacet pět let posloucháme prázdné fráze o školství jako prioritě, zatímco se ČR potácí na konci žebříčku veřejných výdajů na vzdělání. Nikdy nikdo z politiků nepřišel s jednoznačným cílem a s harmonogramem pro jeho dosažení, např. do 5 let ČR zvýší veřejné výdaje na vzdělávání na průměr podílu HDP v zemích OECD, tedy ze 4 na 6 %. V těchto podmínkách chce politická reprezentace výrazně posilovat inkluzivní vzdělávání, což se neděje systematickým vytvářením podmínek, ale formou jakýchsi veřejných apelů na učitele. Silně to připomíná éru normalizace, kdy učitelé byli TAKÉ placeni hůře než řidiči autobusů, ale o to více byli krmeni ideologickými žvásty o jakémsi poslání. Přímým důsledkem této politiky je rezignace, apatie a lhostejnost velké části učitelů, ztráta nejen jejich entuziasmu, ale i elementární loajality k těm, kteří mají formovat vzdělávací politiku státu. Pro získání učitelů pro cíle vzdělávací politiky budete muset udělat mnohem více než napsat otevřený dopis ředitelům škol.
Okomentovat