Své první žáky přivítalo zbrusu nové detašované pracoviště základní školy Dr. Edvarda Beneše v pražských Čakovicích. Sedm plně vybavených tříd s kapacitou pro 210 žáků bude moderním způsobem poskytovat výuku pomocí digitálních technologií. Prostřednictvím tzv. "future classroom", tedy třídy budoucnosti, se budou děti učit na elektronických tabulích a dotykových stolech. Výstavba nové školy stála 25 milionů korun.
„Otevřením nového detašovaného pracoviště se čakovická škola stala jednou z největších základních škol v celé České republice. Ode dneška ji navštěvuje přes jedenáct set dětí. Zároveň je navíc jedinou obecní základní školou, která nabízí v takovém rozsahu výuku pomocí digitálních technologií," uvedl Alexander Lochman, starosta městské části Praha-Čakovice.
Nová škola dnes přivítala prvních 210 dětí v sedmi třídách. Slavnostního otevření se zúčastnili náměstek ministryně školství Stanislav Štech a Eva Kislingerová, náměstkyně primátorky hlavního města Prahy pro oblast finanční politiky.
Před rekonstrukcí sloužil objekt školy jako družina. V přízemí bylo zázemí pro výuku pracovních činností a nechyběly zde ani výukové kuchyně. Zastaralou budovu nyní nahradily moderní učebny s interaktivními stoly a panely. Jako sjednocující prvek třídy pak fungují interaktivní panely, které umožňují žákům zapojit se do centrálních vzdělávacích aktivit. Učitelům pak nabízejí možnost detailní přípravy výuky. Vzhledem k digitální povaze a dalšímu možnému využití příprav je jejich práce navíc mnohem efektivnější.
Zdroj: MŠMT
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Co je to platné, když školní třída je to nejhorší místo pro učení.
Vyhozené peníze...
Jestlipak přijedou potentáti taky na nějaké zavírání školy...
Určitě bude inkluzivní.
starý cirkusový stan by vyšel levněji a přinesl dětem více nevázané radosti,nemluvě o tom,že by se výrazně posílila kreativní gramotnost
Ještě těžší než něčeho dosáhnout (zde zřídit) je udržet to. Obávám se, aby po jednorázovém nalití peněz jsme se již jen nedívali, jak to všechno chátrá a nejsou finance na opravu.
Supermoderních učeben jsem viděl za svůj život mraky. Tedy supermoderních v době zřízení.
Ale vlastně na tom až tak nezáleží. Kolegové Pytlík a laimes28 to vystihli přesně.
Nechtěl jsem realizátorům kazit radost, ale každá technologie je v okamžiku jejího zavedení beznadějně zastaralá. Tak jakápak budoucnost...
Možná, že by nebylo marné otevřít také nějakou "školu minulosti", kde by se žáci vzdělávali podobně jako v dobách, kdy naši žáci a studenti obsazovali čelná místa světových žebříčků ve znalostech z matematiky a přírodovědných předmětů.
Okomentovat