Internet postupně proniká i do relativně technologicky rezistentního prostředí českých škol. Přes 80 % českých škol umožňuje rodičům svých žáků on-line komunikaci. Alespoň těch, které jsou on-line i v „mrtvém“ prázdninovém období. Právě tyto školy udržují svůj web při životě tím, že častěji aktualizují jeho obsah. Tyto a další výsledky ukázal průzkum provedený na vzorku 275 škol v srpnu 2015. Průzkum, který uspořádali EDUin a Webnode, předchází nové soutěži sCOOL web, v níž budou oceněny nejpovedenější webové prezentace škol.
Nejvíce zajímavá zjištění:
- Přes 80 % škol umožňuje rodičům online komunikaci.
- Klasifikaci sdílí přes intranet už 75 % škol.
- Školy se velmi zlepšily v četnosti aktualizací.
- Mnoho škol dnes využívá intranet, kde na zabezpečené části sdílí se svými žáky a jejich rodiči cenné informace (suplování, docházku, studijní materiály apod.).
Kde by měly školy ještě přidat:
- Školy sice deklarují komunikaci s rodiči online, ve většině ale nemají stanoveny standardy (např. kdo a v jaké lhůtě musí rodiči odpovědět).
- Na školní weby dosud přispívá málo dětí, na mnoha školách je to na bedrech ředitele nebo webmastera.
- Většina škol stále pravidelně nemonitoruje návštěvnost svého webu, mnohé ani netuší, jak to lze provádět.
Podpořit dobrou praxi škol v jejich aktivitách na internetu si bere za cíl soutěž sCOOL web, která na průzkum navazuje. Soutěže se mohou zúčastnit všechny ZŠ a SŠ v ČR. Jde o jedinou celostátní soutěž svého druhu. Její první ročník právě započal, školy se mohou registrovat na webu soutěže. Partnery soutěže jsou Unicorn, Webnode, CZ.NIC a Global Vision.
Vít Vrba, zakladatel společnosti Webnode, uvedl: „Online komunikace mezi školou a rodiči se v Česku stává pravidlem, a ne výjimkou. Z naší zkušenosti jde však často o komunikaci jednosměrnou, kdy web školy slouží spíš jako nástěnka než plnohodnotný nástroj pro interakci. Přitom dnešní technologie nabízejí úžasné a často bezplatné možnosti, jak rodiče vtáhnout do školního dění. Těším se, že díky soutěži objevíme školy, které toto pochopily, a budou moci inspirovat ostatní.“
Mirek Hřebecký, koordinátor soutěže sCOOL web, EDUin, uvedl: „Naším cílem je pomoci zlepšit web každé škole. Není proto nejdůležitější, kdo soutěž sCOOL web vyhraje, ale kolik škol využije našich kritérií dobrého školního webu k posunu vpřed.“
3 komentářů:
Nemohl by EDUIn školám sponzorovat webmastera? Myslel jsem si, že úkolem školy je vzdělávat (a vychovávat) a ono ne - komunikovat na internetu.
Ještě mohla být zmíněna prezentace na FB, Google Plus, Twitter, ...
Vaše starosti a Rotschildovy peníze ...
cožpak školy,ale komunikace samotných žáků jest zoufalá,logika výpovědi chybí,jimi vydávané zvuky nemají často žádnou logickou souvislost či návaznost,vinnen jest učitel,který s tímto nadaným dítětem neumí kvalifikovaně pracovat a připravit jej na harvard či oxford
škola musí zajistit podmínky individuální výuky ,aby se tomuto nadanému dítěti,co umí obsluhovat chytrý telefon,dostalo kvalitního vzdělání
Okomentovat