Klavír, balet, dramaťák a k tomu třikrát týdně doučování. V případě stále většího počtu dětí běžná dávka týdenních povinností. „V dnešní době bych ani nechtěla být dítětem, když vidím, co všechno musejí zvládnout. Rodiče se ve výběru kroužků předhánějí a tlak na co nejlepší školní výsledky je obrovský,“ říká psychiatrička Petra Dočkalová.
Z článku Barbory Cihelkové v Lidovky.cz vybíráme:
Zatímco generace dnešních otců a matek si ve školce jenom hrála a v první třídě se učila poznávat písmena a číslice, dnešní děti toho musí zvládnout mnohem víc. Školky pro ně ve snaze zavděčit se rodičům a České školní inspekci vytvářejí pestrý program s mnoha poznávacími výlety, předškoláci mívají pracovní sešity s úkoly podobnými těm, které jejich rodiče řešili v první a druhé třídě základní školy. Leckde se přidává i výuka jazyků, dříve volná odpoledne vyplňují kurzy tance, keramiky nebo angličtiny. Současné školkové děti bývají ostatně na pestrý program s pečlivě rozplánovaným rozvrhem zvyklé od narození. Většina tříletých už má s nějakou formou organizovaných aktivit zkušenost. Stačí zadat do internetového vyhledávače heslo kroužky pro batolata. Vypadne 225 tisíc odkazů. Ještě větší dril nastane po nástupu do první třídy.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
tlak na co nejlepší školní výsledky je obrovský
Ale depku z něj mají především učitelé.
Pravda je, že dnes nechat ve školce dítě jen tak si hrát vlastně ani nejde. Neustále musí být plněn nějaký vzdělávací cíl. Úplně mne dojale třeba taková předmatematická gramotnost. To může iniciovat jen naprosté trdlo. Výsledkem pak je, že malé děti si neumějí hrát, neumějí se zabavit samy.
Pak jsou rozstrkávány do všech možných organizavaných činností z části i proto, aby to nedejbože nepadlo na rodiče. Odvést, nebo nechat odvést do kroužku, a šup na kafčo a cigárko.
Na druhou stranu, kdo někdy zavítal do dětského pokoje, tuší, odkud psycho vane. Ztlumený zvuk od televize, odněkud nějaká vypalovačka, jedna ruka paří na pécé hru, přepínanou s fejzbúkem, a druhá palcuje esemesku. No to by zmagořil leckdo.
A na stranu třetí, by to mohlo také znamenat, že jen každý desátý školák se pokouší dělat něco smysluplného. Ono, jak se to pojme, že?
Také jsem měli ve školním věku dost povinností: hudebka 3x týdně, nějaký sport, nepovinná němčina. Ale neměli jsme ani televizi, natož počítač nebo mobil. Večer, když se naškrábaly úkoly, bylo dost času na čtení.
Okomentovat