V základní škole Karla Herforta na pražské Malé straně najdete kromě učeben také několik kuchyněk, dílny či šicí místnost. Cílem školy je vštípit dětem s lehkým mentálním postižením především praktické dovednosti a dovést je na pomocné učiliště. Změny vyplývající z inkluzivní novely školského zákona místní pedagožky příliš nevítají.
Z článku Zdeňky Trachtové v iDNES.cz vybíráme:
České praktické školy jsou podle Čapkové na velmi vysoké úrovni. „Každé dítě je jiné a potřebuje něco jiného. Nejde všechny vzdělávat stejně,“ říká. Zároveň připouští, že některé základní školy s běžným výukovým programem již dnes úspěšně integrují děti s mentálním handicapem, jelikož jsou na to zaměřené.
„Neumím si ale představit většinu základních škol, které mají šestadvacet dětí ve třídě, a mají integrovat dítě s mentálním handicapem. Museli by tam být tři lidi, aby se to zvládlo. Jednoho asistenta u pedagoga a asistenta u toho mentálně postiženého, který třeba vykřikuje a narušuje hodinu,“ říká Čapková.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Článek je přes snahu hájit základní školy praktické zavádějící.
Takže: Autor míchá "hrušky s jablkama" - Škola Karla Herforta se skládá ze dvou typů škol základní školy praktické a praktické školy dvouleté.
Základní škola praktická je základní školou pro děti s lehkým mentálním postižením. Těžiště výuky je stejně jako v jakékoli běžné základní škole v českém jazyce, matematice a ostatních běžných předmětech, byť výuky pracovního vyučování je více (cca 3 hodiny týdně na prvním stupni a cca 6 hodin na druhém)
Praktická škola dvouletá je střední škola, která většinou vzdělává žáky se středně těžkým mentálním postižení, těžkým mentálním postižením a kombinovanými vadami.Zde jsou praktické předměty opravdu dominantní částí učebního plánu.
Shrnutí: V základní škole praktické žáci především získávají základní vzdělávání, byť v míře přiměřené jejich možnostem, v praktické škole dvouleté se výuka soustředí na praktické dovednosti.
Proč si novináři nikdy neprostudují téma o kterém píší, nebo alespoň neposlouchají, co jim ti co vědí oč jde říkají :-(
zřejmě inkluze dorazila již i na žurnalistiku
Nehledal jsem to, ale určitě mi pane Kaprálku odpovíte.
Mají tam stejně "jako v jakékoli běžné základní škole" i němčinu s angličtinou ve stejném počtu hodin?
Děkuji
Odpovím za pana Kaprálka.Určitě mají jeden cizí jazyk.Většinou se učí angličtina.Na úrovni asi tak 3 - 5 ročníku základní školy.Většina škol má 1 hodinu týdně,pokud se učí od šestky nebo 2 hodiny týdně, pokud se učí od vyššího ročníku. Některé děti mají dost problémy tuto výuku zvládat. Výuka druhého jazyka by byla totálně kontraproduktivní.
Já jsem si to myslel :-)
Ono, když jeden nařkne druhého z míchání hrušek a jablek a pak napíše, že je to více méně stejná škola jako normální základka, což se mi moc nepozdává.
Snažil jsem se jen dovysvětlit, jaký je rozdíl mezi dvěma typy škol, které sdružuje Základní škola praktická a Praktická škola Karla Herforta a o nichž dle mého názoru pojednával článek zmatečně bez rozlišení. Nic více. Pokud se podívám na svůj příspěvek zpětně, to z čeho mne obviňuje anonymní pán nebo paní tam nevidím.
27. září 2015 18:37
Pane Kaprálku, vy chcete tvrdit, že tato škola má v učebním plánu více hodin než běžné ZŠ? Spíše ne, nejspíše dochází k tomu, že je "ošulena" dotace v jiných předmětech. A nemá cenu obviňovat učitele z anonymity, je to podlé.
Pane Kaprálku, dotace v učebním plánu pro AJ jsou v Modré škole 2-2-3-3. Kde máte NJ, CH?
Váš ŠVP je zpracovaný podle přílohy RVP ZV LMP. O té se právě uvažuje, že bude zrušena, což je opravdu špatně.
Vážený pane Moudrý
Skladba předmětů v učebním plánu dle RVP - přílohy LMP má opravdu navíc několik hodin PV na úkor jiných předmětů. Zda je to dobře, či ne je diskutabilní. Osobně jsem to nevymyslel ani na tom osobně nelpím. Nicméně učební plán stavím v souladu s platnými dokumenty, což byla v době tvorby ŠVP a dosud je "příloha".
Učivo chemie je součástí předmětu nauka o přírodě. Učit druhý cizí jazyk žáky s mentálním postižením pokládám na základě osobní zkušenosti za nesmyslné a kontraproduktivní.
Od příštího školního roku nicméně i žáky s mentálním postižením budeme učit dle ŠVP ZŠ včetně druhého cizího jazyka. Problém nebude v tom že by to nezvládla škola učit, problém budou mít žáci s mentálním postižením, protože jim to udělá v hlavě totální "paseku".
Do diskuse píšu pod svým jménem, které lze jak jste prokázal lehce dohledat. Jestli je přispěvatel "Anonymní" učitel nebo není nevím.
Na závěr bych rád znovu uvedl, že jsem pouze reagoval na jistou nepřesnost v článku, který směšoval učební programy základní školy praktické a praktické školy dvouleté.
Hezký den :-)
Já jsem reagoval na Vaše tvrzení, že se "tam" učí jako v každé jiné základní (normální) škole a tak to není.
Nic víc.
Učitel jsem, ale to tady nemá význam.
Okomentovat