Pořádný humbuk vyvolala zpráva o rušení praktických (zvláštních) škol. Všichni odborníci, pedagogové i rodiče, které Blesk.cz oslovil, vyjádřili s rušením nesouhlas. Václav Klaus mladší tento záměr dokonce nazval plivnutím na dlouholetou těžkou práci pedagogů na speciálních školách. Věc je však složitější, než jak to popsala MF Dnes. Školy jako takové se rušit nebudou, změní se v nich ale výuka.
Z článku kle v Blesk.cz vybíráme:
Zničení speciálních či praktických škol znamená „plivnutí na dlouholetou těžkou práci pedagogů na speciálních školách a zničení základního školství, tedy vzdělávání drtivé většiny nadaných dětí, tak jak ho známe dnes,“ okomentoval Václav Klaus mladší, bývalý ředitel soukromého gymnázia PORG, zprávy o rušení praktických škol. Podle Klause jde o pochybný projekt naoktrojovaný z EU, kde nebude vítězů, jen poražených. „Vítězem budou začleňovací a jiné agentury, orgány a paraziti školského systému,“ dodal doslova.(...)
Speciální školy si chválí i paní Jarka. „Syna - není Rom ani cikán - jsem držela zuby nehty na základní škole až do 5. třídy. Pak měl propadnout, a proto jsem ho radši umístila do speciální školy. Ulevilo se nejenom mně, ale i synovi. Speciální školu zvládnul bez potíží, a poté se i vyučil. Učivo základní školy by nezvládl a propadal by,“ napsala Blesku. „Jsem přesvědčena, že tak to bude i s dětmi, které budou muset přejít do základní školy. Učitelé je nebudou mít rádi pro jejich pomalost a horší chápavost. Bylo to tak i u mého syna na základní škole. Podle mně by se měly předělat i učební osnovy, aby to stíhali i žáci ze speciálních škol. A ty chytré děti se budou nudit,“ připojila a vysekla speciálním školám poklonu.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/vic-znevyhodnenych-deti-ve-tride-nevadi-ucitel-je-pak-citliv/r~a713b4c461fb11e5974b0025900fea04/
1) Nemáme na to, vždyť i tato hrůza je financována z EU fondů. Co bude potom, až projekt skončí, z čeho se to bude platit, to už nikoho nezajímá.
2) Nebude už platit, že při 30 žácích bude mít učitel teoreticky na každého 1/30 hodiny času a nutně tedy na tom bude někdo hůř než teď.
3) Asistenti se po skončení projektu asi půjdou pást.
4) Celý to půjde do kopru.
5) Nemáme na to peníze (pro méně chápavé).
Se zájmem jsem si článek na konci Vašeho odkazu, pane Anonymní, přečetl. Mimo jiného mne zaujaly ony tři aspekty akademického optimismu. Nemám potíž se s nimi, s možná pár drobnými připomínkami, ztotožnit. Až na tu součást třetího, to jest 'neochota spokojit se s nedbalou prací'. Už někdo ze zdejších kolegů zkusil poslední dobou něco podobného?
Vám se dobře ztotožňuje neboť většinu těch znevýhodněných "zpracujeme" my na základních školách a Vy si o nich tak leda přečtete na internetu, podobně jako paní Straková :-).
Prvotně mi doopravdy nečiní potíže se ztotožnit s vírou ve školu jako instituci, s důvěrou v děti a jejich rodiče a s očekáváním vysokých výsledků u všech dětí. To, že to v tom mém elitním prostředí druhotně nedopadá mnohdy ani uspokojivě, je věc druhá. Třeba mi to nebudete věřit, ale mnozí elitní rodiče mají onačejší možnosti, jak to 'neochotnému' učitýlkovi zasolit. Ale to je věc třetí. Každý má případně možnost nějaké přijatelnější volby.
Pokud si ovšem vzpomenete, vždycky jsem tu psal něco v tom smyslu, že čím nižší stupeň školy, tím má mít učitel vyšší pedagogické vzdělání a odpovídajícím způsobem vyšší plat.
Souhlasím s Vámi beze zbytku. A je mi víceméně stydno, že si v těch gymnaziálních duchnách lebedím. Než na základce, tak to radši ve sněmovně...
Odnesou to hlavně učitelé na 1. stupni.Už teď jich začíná být nedostatek.
Okomentovat