Katastrofa. Tak hodnotí ředitelé jihomoravských škol, vedení kraje i Česká školní inspekce letošní výsledky maturit z matematiky, které zajišťuje organizace Cermat. Zároveň řeší, jak situaci příští rok předejít. Počítají s dalším vzděláváním učitelů, ale také třeba s dohlížením inspektorů ve školách. Hlavně v těch, které pravidelně dopadají nejhůře.
Z článku Veroniky Gecové v Deník.cz vybíráme:
Naspodu žebříčku se například ocitla Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví v Bzenci na Hodonínsku, kde neuspělo v řádném termínu z matematiky dvaadvacet z třiadvaceti studentů. Přitom předmět je nepovinný, místo něj můžou zkoušku skládat z cizího jazyka. „Jde o žáky, kteří moc v oblibě matematiku nemají. Chodí k nám na hotelovou školu, kde spíše využívají právě jazyk. Přesto si raději zvolí maturitní zkoušku z matematiky, byť na to nemají. V žádném případě se nejedná o komplexní problém výuky," hájí se ředitel školy Libor Marčík.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
1) Titulek článku neodpovídá. Ředitelé říkají, že musí něco udělat s přípravou učitelů ("jinak klást otázky"), s přístupem studentů ("doufají, že to nějak dopadne").
2) Počet hodin matematiky si může každá střední škola do určité míry zvolit - my máme systém 4-3-3-2 (plus procvičování jako volitelný předmět ve 3. a 4. ročníku).
3) Když se student nepřipravuje, tak nemůže dopadnout dobře. Matematika se dá připravovat jen počítáním příkladů.
Vzpomínám na studium na gymnáziu. Zvlášť mně utkvělo ve třetím ročníku 5 hodin matematiky + 2 hodiny volitelné matematiky a hodina nepovinné matematiky. Ze 4 paralelních tříd (120 studentů) jsme se bili právě o účast ve dvouhodinovce volitelné matematiky. K dispozici bylo 40 míst. Samozřejmě rozděleno na dvě skupiny po 20. Jednak tuto výuku vedl výborný matikář. Jeho hodiny jsme milovali a přímo hltali. Nebyl ani moc přísný a nerad dával špatné známky. Všichni jsme zvládli maturitu z matematiky s nejhorší známkou 2.
Nyní učím na průmyslovce, zde je dotace v učebním plánu 4-3-2-3. Mám obavy, že je to hodně málo a ztotožňuji se s názorem krtka:"Matematika se dá připravovat jen počítáním příkladů." Jinak to prostě nejde.
Jinak to prostě nejde.
Jako že Moudrého metoda? Už žádná schemata a prostředí?
17. září 2015 0:32
Tak, tak,... "Krev, slzy a pot". Každá personifikace potěší. Hned lépe usnu.
Okomentovat