Přečtěte si: Hurá do škol aneb Co přinese školní rok? – Václav Klaus ml.

úterý 1. září 2015 ·

Komentuju tu už dlouho a k prvnímu září jsem psal pochopitelně i loni. Optimistický úvod, s dovolením, zopakuji: „Většina dětí je od přírody veselých a zvídavých a vůbec touha po vědění je nevykořenitelná. Hodně učitelů má svou (krásnou) práci rádo, dělá ji s chutí a s fortelem. Bez ohledu na panující režim. Většina rodičů považuje vzdělání svého dítěte za důležité a podporuje ho. Stále ještě existují ředitelé, kteří nerezignovali, nejdou jen cestou nejmenšího odporu a snaží se svou školu povznést.“


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Když jsem byl malý, bylo to podobné – místo matiky k nám přijela Gusta Fučíková a povídala nám „o Julkovi“. Pak jsme zaplatili 2 Kčs na solidaritu s Kubou a šli vítat a mávat praporky na projíždějícího soudruha Kim Ir-sena.

Teď přijede Člověk v tísni a bude dětem povídat třeba o právech dítěte a dětském parlamentu, pak zaplatí 20 Kč na „adopci na dálku“ a s mávátky půjdou vítat uprchlíky nebo pochod sexuálně pokrokových občanů s pavími pery v tělních otvorech.

A rodiče budou zase opatrně doma korigovat zhovadilé a zločinné názory, ale „hlavně to neříkej ve škole“.

Budete to maminky a tatínkové ještě umět?

15 komentářů:

Unknown řekl(a)...
1. září 2015 v 13:49  

V. Klaus napsal: „Do školského systému budou pronikat zase nové a nové prvky a „průřezová témata“ a názvosloví Rámcových (i „nerámcových“) vzdělávacích dokumentů, aby se v tom galimatyáši nikdo nevyznal, nikde nedokázal lidskými slovy popsat, „co má umět deváťák“, a systém byl tak složitý a neřiditelný, aby v něm mohli radostně žít parazité celého systému – akreditovaní školitelé, čerpači dotací, spouštěči pilotních projektů, ústavy, úřady, krajská ministerstva, mazané neziskovky, kontroloři operačních programů...“

Sám už dlouhá léta patřím k zmíněným "parazitům". Na jedné straně si všímám, jak se vůči nám, "parazitům", vyhraňuje čím dál tím více lidí - i zde na ČŠ, a na straně druhé jsme systémem potřebováni v takových oblastech jako jsou např. DVPP, metodiky, řízení projektů, organizování akcí, tvorba analýz a strategií, tvorba předpisů a kontrola jejich dodržování... Existoval by vývoj vpřed, kdyby na něj měli vliv především ti, co učí a ti co řídí jednotlivé školy - tj. první linie? Jsme užiteční, nebo brzdíme, nebo je to šul nul? Vnímají nás učitelé, jsme pro ně přínosem? A jsou dotace EU do vzdělávání a škol, které nás v posledních letech do značné míry živí, užitečné, nebo kontraproduktivní? Nebo je to jedno?

tyrjir řekl(a)...
1. září 2015 v 14:46  

Parazitů na školství je myslím mnoho. Počet chapadel projektové chobotnice se myslím zatím nezmenšil. Ministr Chládek myslím neustál následky odhalení více než 3 tis. externích smluv v MŠMT a následky v souboje s projektovou klientelistickou chobotnicí, což myslím i on sám řekl. Udělal přitom několik chyb, kterých bylo využito k jeho odvolání. Novou paní ministryni chápu jako krizovou manažerku, která prozatím myslím docela vnitřně poctivě přijala úkol využít svých manažerských i právních schopností ke zjednání nápravy mnoha zapeklitých věcí. To je myslím v tom dosavadním nepořádku vcelku správný postup. Přeju vzdělávání v Česku i paní ministryni osobně, aby se to dařilo.

Proteče velká část prostředků OP VVV, aniž by zanechaly pozitivní stopu? Souhlasím s touto otázkou jako s jednou z kardinálních otázek. O tom, jak to v tomto směru bude, nám myslím něco málo napoví např. jmenování a nástup nového ředitele NÚV. NÚV má za sebou tuším už víc než 8 měsíců jakéhosi očekávání. Tohle jsou myslím věci, do kterých asi paní ministryně vidí především prostřednictvím svých poradců apod. Moje poznatky jsou, že dosavadní vývoj, který by měl směřovat k efektivnímu využívání EU dotací, není moc příznivý.

Jiří Týř






poste.restante řekl(a)...
1. září 2015 v 15:14  

Měli jsme externí firmu jako koordinátora jednoho projektu OPVK. Na úvodní sezení tehdy přišel mladíček, se sotva oschlým diplomem. Což bych mu zase tak nezazlíval. Kdyby měl o projektovém řízení aspoň trochu povědomí a neplácal úplné pitomosti. Přijel služebním bavorákem, jaký si já ze svého platu jaktěživo nedopřeju.
Tak mi, pane Veleto, odpovězte. Byl ten človíček přínosem, nebo parazitem?

Pokud se Vás osobně týče, nejlíp si asi odpovíte Vy sám. Když se ráno na sebe podíváte do zrcadla, nebo když odcházíte z jednání, či večer při čištění zubů hodnotíte uplynulý den, zvedá se Vám z toho, co děláte, nebo musíte dělat, žaludek?
Nebo si s čistým srdcem pohlédnete do očí a máte pocit, že jste školství jako celku, nebo aspoň pár učitelům pomohl?

Dle mého skromného názoru, by na EU fondy a projekty nemělo býti pohlíženo, jako na podnikatelský záměr. Pokud je systém nastaven tak, že vyžaduje profesionální koordinátory a metodiky, pak by měli býti zaměstnáni ve veřejném sektoru a placeni tabulkovým platem a nikoliv "vývarem" z projektu.
Vyžírkové a paraziti ovšem existují i tam. Dodnes nechápu, proč má být "konference" k projektu organizována jako žranice v trojhvězdičkovém hotelu.
Dodnes mi nikdo nevysvětlil, jaký smysl měly reklamní maturitní televizní spoty, které zadal ministr Dobeš. O tom, jak se novinářům doma hromadí propagační předměty z různých seminářů a brífingů by se ještě dal dohledat příslušný článek.

Když si to dám do kontextu s faktem, že jsem si minulý týden vyfasoval balík jednou potištěného papíru, abychom snížili náklady na tisk, když si vzpomenu, že spadl pod stůl návrh matikářky, aby se nakoupily kalkulačky pro všechny maturanty, abychom si ušetřili každoroční komedii s jejich kontrolou při maturitách, protože by to stálo moc peněz, je mi smutno.

Pak se nedivte, že běžný učitel, žijící ze svého podprůměrného platu, jen obtížně hledá slušná slova při pohledu na ty, kteří vysávají prostředky, které mohly a měly být využity někde jinde a líp.

Jana Karvaiová řekl(a)...
1. září 2015 v 17:03  

Jedno vím jistě. Do kanceláře, která rozhoduje o rozdělení peněz na projekty, nastoupila dcera mé známé těsně po absolutoriu přírodovědecké fakulty. Kdyby tedy byla alespoň ekonomka, to by jeden rozdejchal. Takhle šlo o zajištěného fleka, známost. Ona o školství ví houby, ale rozděluje. A řeknu to tkahle, jemi jedno, jestli někdo jezdí v bavoráku a má dvojnásobný či trojnásobný plat než já. Ale ať neplká kydy, když o školství starou bačkoru.
Co tu v republice máme - vyrábíme falešné statistiky, za výzkum vydáváme něco, co výzkum nepřipomíná ani omylem. Přesto jsou toho plné Eduiny a další média a těmi čísly ještě po letech někdo operuje jako desaterem.Na základě těchto neprůzkumů a nestatistik se vyhodnocují fakta a píší nesmyslné projekty.Jen aby ty prachy z EU nepřišly vniveč. Že jsou jen často vyhozené oknem,to nebudeme řešit, že.
Příkladem může být mentorský kurz - kristova noho, dříve učili nováčky ve školách zkušení učitelé s praxí, bez kurzů a šlo to. Teď se z toho bude dělat věda?
Další prachy vyhozené oknem - školení koordinátorů ŠVP ,aby dosáhli tito na příplatek 2000,-. A co je jako školí? A co ti koordinátoři dělají? Já teda neví, ale koordinátorka naší školy se mě za celou dobu existence ŠVP nezeptala, jestli něco nepotřebuju, nechci pomoci.Pokud je změna v ŠVP, psala jsem to zatím vždy já a potom p.uč. přes počítače.
A mohla bych pokračovat,ale nějak mi to zvedá žluč.

krtek řekl(a)...
1. září 2015 v 21:08  

Pane Veleto, když se podívám na Váš životopis, musím se zeptat s kolegou poste.restante: co je Vaším životním cílem?

Nowak řekl(a)...
1. září 2015 v 21:49  

Pan Veleta si neuváženě řekl o to, co si učitelé myslí o profesionálních školitelích žijících z peněz EU. Tím se ale ztratily všechny ostatní názory p. Klause. Ty shrnuje v závěru: "A rodiče budou zase opatrně doma korigovat zhovadilé a zločinné názory...".
Doufám, že souhlasíte: V současné škole neprezentujeme zhovadilé a zločinné názory. Spíš mám pocit, že tak lze charakterizovat názory pana Klause. A co se týče parazitů, pak jedním z nich je V.K.ml. Vždyť proč zrovna on po léta řediteloval velkému soukromému gymnáziu, jistě je inteligentní, rozhodný, ale takových je hodně. Proč jeho texty čteme skoro každý týden? Zveřejní Novinky.cz můj geniální text nebo text pana Velety? Asi ne. My nejsme Někdo mladší.Mohlo by se stát, že V.K. ml. nám bude jednou ministrovat. Chraň nás Pámbu, nemyslíte?

Unknown řekl(a)...
1. září 2015 v 22:15  

"školení koordinátorů ŠVP ,aby dosáhli tito na příplatek 2000,-"

Asi máte kolegyně špatné informace. Nevzpomínám si na situaci o odměnách za tuto práci. Zřejmě jste bohatá škola nebo je pan ředitel s dotyčnou osobou kamarád. Na MŠMT je všeobecně známá věc, že evropské peníze z horních pater vysýchají, vysýchají a v korýtku pro tvůrce vskutku nic nezbývá, jen hromada práce.

krtek řekl(a)...
2. září 2015 v 5:45  

Pane Nowaku, máte blog na idnes nebo novinkách? Publikujete každý týden o školství? Pokud ano, pak Vás pan Wagner jistě rád bude přetiskovat. Pana V.K.ml. nečtu, jeho názory znám, přestávají být pro mne inspirativní. Reagoval jsem jen na diskusi.
Proč by měl být V.K.ml. parazitem? Nebo myslíte, že parazitem je celé soukromé školství?

Nowak řekl(a)...
2. září 2015 v 12:07  

Pane Krtku,
já chápu, že pan Wagner přebírá texty VKml, když jsou pravidelně na Novinkách.cz a vyskočí na nás při každém otevření Seznamu. Ale proč Novinky cz berou VK ml za svého pravidelného kmenového autora, kterým se pyšní? Kvůli obsahu textů? Nikdo tak agresivní a arogantní tam jinak není. Takové texty bývají někde v blogu nebo komentářích. Proč byl VK ml. ředitelem velké soukromé školy? Protože to přece dobře vypadalo, když škola měla za ředitele syna prezidenta a člověka, který z velké části vytvořil naši novou neoliberální společnost a tím i naše neoliberální školství.Pokud byl k dispozici na post ředitele stejně dobrý uchazeč s obyčejným, anynymním jménem, tak neměl šanci. Nebo si myslíte, že ano? Proč je VK ml. stínovým min.školství ODS? To ODS nemá jiného člověka, který trochu rozumí školství a není přitom tak agresivní a nesnášenslivý? Jde přece o jméno - zavedenou značku.

krtek řekl(a)...
2. září 2015 v 13:13  

VK ml. předkládá názory, keré má velká část společnosti. Že je jeho jméno spojeno s více, je jaksi navíc. Jako učitel matematiky se odvažuji tipovat, že nebyl špatný. Nevím, proč očekáváte, že si soukromá škola vezme za ředitele neznámého anonyma.

poste.restante řekl(a)...
2. září 2015 v 13:36  

Co bylo dřív? Slepice, nebo vejce?

Řekněme to takhle. Na serveru Novinky a titulce seznamu se občas objevují také komentáře Alexandra Mitrofanova, nebo Jiřího Pehe. Oba tito pánové si fakt, že mainstreamová média zveřejňují jejich názory museli zasloužit a odpracovat.
Tím co a jak psali, si udělali jméno.

V případě Václava Klause mladšího stačilo jen to jméno.
Netvrdím, že jeho komentáře nejsou trefné. Občas s nimi souhlasím a občas ne.
Ale takových autorů jsou na webu stovky.
Novinky si jistě nedávají na titulku články tohoto autora jen proto, že někdo jiný by nedokázal totéž napsat jinak a líp.
V tomto případě jméno předcházelo tomu, aby někoho zaujal obsah.

Jana Karvaiová řekl(a)...
2. září 2015 v 15:40  

Tak tedy : k placení koordinátorů
http://www.ctenarska-gramotnost.cz/projektove-vyucovani/studium-pro-koordinatory-tvorby-svp
-Studium pro koordinátory tvorby ŠVP k získání specializačního příplatku 1.000 až 2.000 korun měsíčně
-Akreditace MŠMT v rámci DVPP: Č.j.: MSMT-2113/2013-201-1

STačí tyto informace pane Fando Moudrý? Většinou tu píšu o něčem, o čem vím, ne dohady. Pokud by to dohady byly, dávám vědět.

Nicka Pytlik řekl(a)...
2. září 2015 v 15:50  

Proto se také pro výkon této řehole zpavidla obětují vedoucí pracovníci.

Unknown řekl(a)...
4. září 2015 v 2:26  

2. září 2015 15:40

Milá kolegyně, mám 2 roky studia koordinátora na NIDV + ještě asi 50 hodin, které předcházely. Tyto peníze 1000,- až 2000,- nejsou nárokové. Je to pouze na rozhodnutí ředitele. Tak tedy paní ředitelka v mém případě porušuje zákon? Pro Vaše uklidnění beru pouze 600,- Kč za třídnictví. Nadtarifní složky jsem viděl naposledy před šesti lety.

Jana Karvaiová řekl(a)...
4. září 2015 v 6:33  

Pane kolego, jsme na tom stejně. To byly pouze informace z mé strany, nikomu nezávidím jeho plat. Byly to informace o úžasných školeních a další akcích, které ubírají školství peníze na něco rozumného.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.