Školní rok začne záběry a fotografiemi prezidenta a ministryně školství žoviálně rozprávějících s prvňáčky. Více než o kloudnou informaci jde o opakování rituálu, jenž ohlašuje významnou sezonní změnu v životě postmoderní společnosti. Ten obraz je, řečeno s Umbertem Ecem, utěšitelský: vůdci kmene symbolicky předstoupí před nastupující generaci a pokynou jí: „Pojď sem, dítě, uč se moudrým býti.“ Přivolávají déšť a zapuzují zlé duchy. Nechť déšť zalévá naše plody a ochrání je před zkázou.
Z komentáře Boba Kartouse v Lidových novinách/EDUin.cz vybíráme:
V prvé řadě se ukáže, jak vážně to společnost myslí s podporou přístupu dětí znevýhodněných životní situací ke vzdělávání. Podle platné novely zákona je třeba vyčerpat všechna možná podpůrná opatření, než děti pošleme na dříve zvláštní, dnes praktické školy. To reálně znamená, že nebude stačit okamžité rozhodnutí, které odsoudí dítě k „zisku“ ochuzeného vzdělávání, ale bude třeba zjistit, jestli jde v jeho případě o takové bariéry, které nemůže v rámci běžného, neochuzeného vzdělávání překonat. To je přesně ta cesta, kterou sleduje například finské školství. Ano, to je ten ďábelsky proinkluzivní systém, který zároveň dlouhodobě vykazuje jedny z nejlepších akademických výsledků svých žáků v mezinárodních srovnáních.
Jenže zákon je jedna věc, jeho aplikace úplně jiná. České školství bude čekat na prováděcí vyhlášku a reakci škol. Stejně jako v případě všech reforem za posledních 25 let hrozí, že se nic podstatného nezmění. Nová ministryně má ale určitě podmínky i předpoklady k tomu, aby se pokusila ideu zákona zhmotnit. Příští rok sice Finsko nedoženeme, ale možná pochopíme, že je třeba 20 let koncepčně, cílevědomě pracovat, aby byly vidět výsledky.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Z mentálně postiženého dítěte se nepostižené nestane ani ve Finsku.
Stejně jako v případě všech reforem za posledních 25 let...
A kolik jich už bylo?
V žádné diskusi nikdy nikdo z proinkluzivních aktivistů nevyvrátil věcné argumenty oponentů. Ony totiž vyvrátit nejdou, proto je ignorují s nadutostí vlastní všem sociálním inženýrům, propagandistickým ohlupovačům, manipulátorům a fanatikům. Máloco je v naší společnosti tak ukázkovým příkladem ryzí, krystalické falešnosti. Chce-li mít společnost inkluzivní školství, musí TAKÉ okamžitě zrušit všechny školy pro elity, víceletými gymnázii počínaje. To se evidentně neděje a ti samí lidé, kteří halucinují o přínosech inkluze, jedním dechem horují pro kdejakou elitářskou či sektářskou alternativu. Proto je to všechno jen obludná, gigantická lež, jejímž (možná z hlouposti nezamýšleným či nedohlédnutým) cílem je ušetřit na vzdělávání chudých, postižených a všech těch, kteří se jen těžko mohou bránit únikem do nějaké soukromé či "lepší" školy.
Máloco je v naší společnosti tak ukázkovým příkladem ryzí, krystalické falešnosti.
Jen pro úplnost ještě pár synonym:
pokrytectví, farizejství, licoměrnost, neupřímnost... á pitomost všeobjímající.
....To reálně znamená, že nebude stačit okamžité rozhodnutí, které odsoudí dítě k „zisku“ ochuzeného vzdělávání, ale bude třeba zjistit, jestli jde v jeho případě o takové bariéry, které nemůže v rámci běžného, neochuzeného vzdělávání překonat....
Toto je klasická ukázka toho ,jak Bob Kartous vůbec není seznámen s legislativou a dalšími dokumenty ohledně inkluze. Definujte Kartousi ochuzené vzdělání - je to snad vzdělání podle upraveného plánu pro žáky s LMP. Jestli tedy vůbec tušíte, o co jde. Takže při té vaší úžasné inkluzi se stejně všem těm mentálně postiženým bude psát individuální plán IVP, který bude stejně ochuzený nebo ještě ochuzenější, než ten stávající na praktických školách. Ale bude podstatné, že ty děti hačají v normální škole, že. Budou tam pěkně hačat, poslouchat a přemýšlet, jakou řečí na ně paní učitelka mluví, občas se projeví, čímž pravděpodobně spustí lavinu smíchu ostatních. On za to nebude moci, je prostě mentálně postižený, to znamená, že takový bude až do smrti. To se nedá léčit jako neštovice nebo angína.Děti budou ze základky vycházet se stejnými nebo i horšími znalostmi, než by vyšly z té praktické. Ale bůh žehnej inkluzivistům, budou mít na vysvědčení razítko s nápisem ZÁKLADNÍ ŠKOLA. A to je přece nejdůležitější. Všichni budou mít pocit, jak to mooooc hezky zvládli. Tedy kromě většiny rodičů a datí mentálně postižených.
Zatímco nás Kartouz zase srovnává s inkluzívním Finskem, čteme zprávy o novém rozšíření exkluzívní školy Da Vinci. 95 000 KČ školného. Kdy tohle konečně dojde mudrlantům z EDUinu?
Pane Sotoláři, oni to vědí už dávno, privatizace základního školství je pravým smyslem inkluzivního šílenství.
Na škole s 600ti žáky mají ve Finsku 18 asistentů pedagoga a 5 speciálních pedagogů. Inkluze mentálně postižených neprobíhá v běžných třídách, ale ve speciálních třídách s 8 až 10 žáky, které jsou přímo v dané škole. Pokud je to u jednotlivých dětí možné, absolvují určitou část výuky méně náročných předmětů společně s ostatními žáky. Tož tak si tu inkluzi vcelku dovedu představit. Ovšem naši inkluzisté o Finsku rádi melou, ale vůbec netuší, jak finský systém funguje. Finsko vychvalují, ale zřejmě vůbec netuší nakolik se jejich představa české rádoby inkluze od finského modelu liší.
Paní kolegyně Karvaiová,
B. Kartous nikdy neučil, neni pedagog. Nemůžete po něm chtít znalost legislativy. Je zvyklý psát tendenčně, vzdyť nemá žádnou zodpovědnost za výuku ani za výchovu, za nic .
Okomentovat