Zpočátku jsem svoje učitelské působení na základní škole bral pouze jako možnou krátkou zastávku ve svém cévéčku. Někde se to ale zašmodrchalo, protože se chystám na svůj dvanáctý školní rok. Prázdniny jsou sice velkou motivací, aby člověk u učení vydržel delší dobu, ale těch stimulátorů musí být přeci více. Tady jsem pro vás sepsal důvody svého profesního záseku.
Z článku Iva Mikšovského ve Vice.com vybíráme:
Když jsem ještě učil v Ústí nad Labem, nechal jsem se jedním kolegou přemluvit k exkurzi do Senátu. Při vstupu do Valdštejnského paláce mě ostraha nechala projít detektorem jako prvního. Za masivními dveřmi jsem pak čekal, než byla bezpečnostním rámem prověřena celá moje třída. Přiznám se, že jsem občasnému houkání alarmu zpoza dveří nevěnoval zvláštní pozornost.
Po dvouhodinové exkurzi jsme pomalu vycházeli z budovy Senátu. Počítal jsem žáky a seznamoval je s dalším, určitě opět zajímavým programem. V tu chvíli ke mně přišli dva premianti třídy s prosbou, abych jim u ostrahy vyzvedl nějaké věci. Prý jim je nechtějí vydat. Nějak mě ani nenapadlo se jich zeptat, o co se má jednat. Dorazil jsem k přepážce Security a oznámil, že jsem učitel z Ústí nad Labem a chtěl bych vyzvednout předměty, které byly zabaveny mým žákům. Sekuriťák se začal tvářit důležitě a zařval: „Karle, už je tady, přines to." Sekuriťák Karel se za chvíli objevil s igelitkou, kterou mi předal se slovy: „Holt drsnej sever, tohle jsme našli u několika vašich žáků." Uvnitř tašky se ukrývalo jedenáct graffiťáckých sprejů Molotow, dva boxery, tři vyhazováky a jeden pepřák. Jelikož nás v Praze čekal ještě další program a mně bylo líto spreje vyhodit, nosil jsem je žákům celé odpoledne ve svém batohu. Molotowy jsem jim vydal až po příjezdu na nádraží v Ústí nad Labem. Když jsem po víkendu přicházel na Severní Terase ke škole, zaujalo mě na sídlišti několik nových graffiti. Podle nicků jsem poznal, že se jedná o chromy a piece mých žáků. Potěšilo mě, že jsem jim pomohl alespoň svou malou šerpovskou rolí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
stačí jeden: na deset měsíců zase vystaráno
Dříve mohl učitel podle nepsaného pravidla žákovi nebezpečnou nebo nevhodnou věc zabavit a vrátit ji žákovi s náležitým poučením až prostřednictvím rodiče. Dnes by asi i rodiče proti tomu protestovali - chtělo by to právní posouzení. Zavedeme nakonec Dekudlizační rámy nejen v Senátu ale i ve školách? Zdá se, že někteří inovátoři, kteří mnohdy ani neučili, tomu znevažováním práce učitelů nepřímo přispívají. J. Týř
Okomentovat