Otázka inkluze dětí, žáků a studentů v rámci hlavního vzdělávacího proudu je jednou z priorit Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Záměrem ministerstva je, aby byly děti vzdělávané společně všude tam, kde to je v jejich nejlepším zájmu. Vhodným řešením je možnost úpravy vzdělávacích výstupů a obsahů vzdělávání ve shodě se skutečnými individuálními potřebami žáků.
Společné vzdělávání v žádném případě neznamená jakékoliv rušení škol. Poslední novela školského zákona, která s účinností od 1. září 2016 garantuje právo dětí na tzv. podpůrná opatření, pomůže překonávat jejich znevýhodnění. Současně dojde k zrušení přílohy rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (RVP ZV - LMP), čímž MŠMT uvede výuku do souladu s platným právním řádem.
Ve všech běžných základních školách se tak bude vzdělávat podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy, podle Individuálního vzdělávacího plánu se budou žáci vzdělávat na základě doporučení poradenského zařízení.
Prováděcí vyhláška k zákonu pak bude řešit konkrétní výčet a účel podpůrných opatření a jejich členění do stupňů, pravidla pro jejich použití školou a školským zařízením a postup při jejich poskytování tak, aby nebylo narušováno vzdělávání všech dětí.
Záznam tiskové konference v MP3
MŠMT: Společné vzdělávání neznamená rušení škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Pardon ,asi jsem blbá. Takže ještě jednou.
Vyučování podle RVP ZV - LMP bylo (a vlastně ještě je a bude ) PROTIPRÁVNÍ?
Proti jakému zákonu to je?
Kdo to víte?
Tak jsem to paní Jano Karvaiová pochopil. Chtějí zrušit RVP ZV s přílohou LMP jako nějakou dvojkolejnost a implantovat přílohu do nového RVP ZV s cílem "odstranit xenofobii a rasismus". Tedy nová tvorba ŠVP před námi. Chtějí tak zřejmě vytvořit úplnou propustnost mezi školami hlavního vzdělávacího proudu a školami praktickými. Určitě tam potom dojde ke změně zřizovatele z kraje na obec. Tedy horký brambor se přesune na nového zřizovatele, kterému tak naroste další příspěvková organizace. Odtud je už jen krůček ke zrušení a sjednocení s jinou ZŠ hlavního vzdělávacího proudu.
My nic, to všechno zastupitelstvo. Jak mazané.
Kanály školského rádia Jerevan
Po přečtení hlášení iDnesového a EDUinského kanálu rádia Jerevan jsem si dnes bohužel jen poslechl ústní zprávu z ministerského kanálu rádia Jerevan. Ta zpráva z ministerského kanálu mohu myslím nějakou logiku má, i když v ní je několik otazníků.
Škoda je myslím, že paní ministryně přišla až nakonec s vysvětlením toho, co myslím mohlo a mělo být srozumitelně řečeno mnohem dřív. Nikoli jí, ale jí řízenými útvary, které myslím mnohdy pracují metodou sebeuspořádávajícího se chaosu zahrávajícího si s trpělivostí školské veřejnosti.
Nechme prosím teď paní ministryni trochu klidu, aby v tom mohla udělat pořádek, a po čase uvidíme.
Jiří Týř
"Nechme prosím teď paní ministryni trochu klidu, aby v tom mohla udělat pořádek, a po čase uvidíme."
Bojím se, že nám polezou oči z důlků...
Matka přivedla dceru k lékaři: "Pane doktore, prohlédněte prosím moji dceru. Podívejte, jak má pořád vytřeštěné oči!" Lékař dívku prohlédl a po chvíli řekl: "Tak už je to v pořádku, maminko. Jen jí příště nenechte tolik utahovat tu gumičku ve vlasech."
Paní ministryně už toho myslím ví dost, aby mohla konat, jak má, a abychom mohli vidět.
J. Týř
Sami uvěřili svým lžím.
Jeden nemůže být tak blbej, musí jich být vždycky povícero.
Ani ženy politiku nezachrání.
Paní ministryně v tom asi moc jasno nemá, protože označuje základní školy praktické jako praktické školy, což je něco dost podstatně jiného.
Také se v poslední době začíná mluvit o LMP jako o lehké mentální poruše a nikoliv mentálním postižení.
se v poslední době začíná mluvit o LMP jako o lehké mentální poruše a nikoliv mentálním postižení
Ono to má svoji logiku a výpovědní hloubku, vpravdě historickou. Takový jinotaj.
Porucha, totiž, zpravidla nebývá na vašem přijímači.
Terminologii označování škol mělo řešit MŠMT, viz zákon 561/2004 Sb., školský zákon, §7, odst3 Druhy škol jsou mateřská škola, základní škola, střední škola (gymnázium, střední odborná škola a střední odborné učiliště), konzervatoř, vyšší odborná škola, základní umělecká škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky. Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem typy škol podle jejich zaměření pro účely jejich označování. Zná někdo prováděcí předpis, kterým by to MŠMT stanovilo? Prosím o citaci toho předpisu.
Ústa plná slov, slibů a přání, přitom mají holou zadnici. Nejsou schopni poslat všechny peníze na asistentku, co u nás nastoupila teď. Když nemám peníze, tak držím hubu!
Typy speciálních škol určuje vyhláška č. 73/2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů s SVP v §5. Pod písmenem f) je mezi školami pro žáky s mentálním postižením přímo jmenovaná "základní škola praktická".
Pane Zemko, díky. A jak že je to s tou protiprávností přílohy RVP ZV pro žáky s LMP?
Okomentovat