Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje o jednáních ve věci studentů UJAK v Praze, studijního programu Speciální pedagogika, oborů Speciální pedagogika – učitelství a Speciální pedagogika, kterým dnešním dnem končí v návaznosti na rozhodnutí Akreditační komise akreditace, kterým se snaží zajistit podmínky pro jejich dostudování.
Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová se zítra, dne 1. října 2015, setká se studenty UJAK, které chce o hledání řešení nastalé situace informovat. Bude také jednat s rektory českých vysokých škol o dosavadních výsledcích jednání s děkany pedagogických fakult a požádá je o vstřícnost při řešení nastalé situace.
Právní analýza situace s děkany pedagogických fakult ukázala, že okamžitý přechod studentů na veřejné vysoké školy je z hlediska zákonných předpisů i organizace celého procesu prakticky nemožný a týkal by se jen malého počtu studentů UJAK v neučitelském studijním oboru.
Společně jsme proto dospěli ke kompromisnímu řešení, které spočívá ve vyhlášení přijímacího řízení tak, aby se do něj studenti mohli přihlásit během měsíce října, případně listopadu a po jeho úspěšném absolvování nastoupit ke studiu v letním semestru probíhajícího akademického roku. Současně se počítá s navýšením kapacity příslušných studijních programů v jejich kombinované formě, fakulty také v případě potřeby předloží žádost o akreditaci kombinované formy studijního oboru Speciální pedagogika – učitelství. Na některých fakultách již jejich vedení tento předběžný návrh projednala s orgány fakulty v souladu se zákonem o vysokých školách. Přijímací řízení by mělo zohlednit specifika studentů přicházejících z UJAK (např. uznání dosavadních výsledků studia a dosažený počet kreditů), včetně následné možnosti individuálních studijních plánů.
Další studenti, kteří nevyužijí ani možnosti dostudování v některém ze studijních programů akreditovaných na UJAK ani možnosti nastoupit k dokončení studia v LS 2015/2016, se budou moci přihlásit ke studiu v řádném termínu na akademický rok 2016/2017.
Tento postup chtějí děkani pedagogických fakult projednat na svém výjezdním zasedání ve dnech 1. 10 - 2. 10. 2015. Poté bude zahájeny kroky k vypsání přijímacích řízení.
Harmonogram následných kroků je tedy následující:
- 1. 10. jednání ministryně školství, mládeže a tělovýchovy se studenty UJAK a s předsednictvem České konference rektorů
- 1. 10. - 2. 10. jednání Asociace děkanů pedagogických fakult
- říjen – vyhlášení přijímacího řízení ke studiu od LS 2015/2016 a do konce října jeho vyhlášení
- následně podávání přihlášek podle podmínek jednotlivých fakult
- Případný nástup ke studiu – únor 2016
5 komentářů:
"Přijímací řízení by mělo zohlednit specifika studentů přicházejících z UJAK"
A to jako proč? Já si naopak myslím, že toto mimořádné přijímací řízení by mělo být otevřeno i dalším uchazečům, kteří se na studium v minulosti nedostali kvůli nedostatečné kapacitě oboru na veřejných školách, která se teď kvůli studentům UJAK navyšuje. Když rovný přístup ke vzdělávání, tak rovný přístup ke vzdělávání.
Navíc mám pocit, že ani tak není potřeba navyšovat kapacitu dálkového studia speciální pedagogiky, ale studia učitelství pro 1. stupeň. Vždyť většina studentů UJAK oboru speciální pedagogika jsou kantoři na 1. stupni běžných škol, což vyplývá z toho, kde konali svou praxi, a to také jaksi způsobilo, že jim praxe nebyla akreditační komisí uznána.
Fakt nevím, co pořád proti tomu Ujaku mají. Prý mezi absolventy jsou i dva bývalí ministři školství i s částí svého fraucimosru. To přeci nemůže být jen taková ledajaká škola.
Zajímalo by mě, jestli studentům, kteří nemohli ne vlastní vinou dostudovat, bude vráceno školné a zda někdo bude za tuto situaci postižen.
jestli studentům... bude vráceno školné a zda někdo bude za tuto situaci postižen
V dobách ranného školního kapitalismu si na jedné střední škole menežment té školy zrealizoval svoji školu soukromou. Učitelé té střední učili žáky té soukromé v učebnách té střední. Všechno se dělo a zůstávalo na té střední, až patrně na vybrané školné.
Mšmt se posléze vyslovilo v tom smyslu, že do toho nebude vstupovat, protože by se zřejmě musela zrušit platnost získaných certifikátů, a absolventi by byli škodní, neboť 'vynaložili peníze, čas a nemalé úsilí'. Nebo tak nějak podobně. Aktéři té štrapáce v klidu dosloužili ve svých fukcích, popřípadě povýšili i zářně, a nebo doposud slouží. Po-ho-da.
jestli studentům... bude vráceno školné a zda někdo bude za tuto situaci postižen...
H-UJAK
Okomentovat