O tom, že každá škola potřebuje dnes webové stránky, které jsou pro ni důležitým informačním a komunikačním prostředkem, nemusíme asi nikoho přesvědčovat. Školy to v budování a provozu stránek nemají zrovna jednoduché, mnohdy narážejí na personální, technické a finanční limity, někdy nevědí, co by webové stránky měly obsahovat a jak je pojmout. Přitom jde o oblast, která se velmi bouřlivě vyvíjí, má ale své pevné principy a zásady. Které to jsou? Jak a kde se je školy, jejichž hlavním úkolem je především vychovávat a vzdělávat, mají dozvědět? A která škola má vlastně nejpovedenější web, kdo může být ostatním vzorem k následování? Co je dobře a co špatně? Co je nejdůležitější pro informační potřeby školy a co pro zákazníky – rodiče, žáky, uchazeče, veřejnost?
Kvůli odpovědím na všechny tyto otázky se EDUin rozhodl založit tradici celostátní soutěže webů škol pro všechny základní a střední školy. Naším cílem však není na prvním místě závodit, předhánět se, bojovat a stavět někoho na piedestal. Chceme především pomáhat všem školám zlepšovat jejich web a nabídnout jim inspiraci prostřednictvím vítězných nejpovedenějších webů českého školství.
Sestavili jsme s odborníky kritéria dobrého školního webu. Parametry jsou rozděleny do čtyř celků, každé kritérium má transparentně popsány tři kvalitativní úrovně, které jsou pro přehlednost zvýrazněny barvami semaforu. V soutěži chceme akcentovat otevřenost školy, použitelnost webu v každodenním provozu i aktuální témata jako kyberbezpečnost, či podporu moderních technologií.
Jsme si vědomi toho, že všechny školy již z principu nemají stejné podmínky, proto se snažíme to alespoň částečně kompenzovat rozdělením škol do třech kategoriích:
Kategorie A
ZŠ neúplně organizované (škola tvořena pouze třídami prvního stupně, jednostupňová škola, neúplná škola, malotřídka).Kategorie B
ZŠ plně organizované (první i druhý stupeň).Kategorie C
Střední školy.Takto velká soutěž, jejíž organizace je poměrně náročná, by nemohla proběhnout bez podpory partnerů. Jsme velmi rádi, že se podařilo najít takové, které nezajímá na prvním místě marketing a sebeprezentace, ale jde jim o věc, jsou tam nadšení lidé, kteří vymýšlejí, jak soutěži a školám maximálně pomoci. Jsou jimi Unicorn, Webnode, správce národní domény CZ.Nic a Global Vision. Vítěze sCOOL web se rozhodla podpořit svými knihami společnost Albatros Media a vydavatel časopisu Řízení školy společnost Wolters Kluwer. Soutěž se koná pod záštitou pražské radní pro školství Ing. Mgr. Ireny Ropkové.
Ve sCOOL web vyhrává v podstatě každý. Jednak možností hledat inspiraci ke zlepšení svého webu v semaforových kritériích, navíc bude pro přihlášené uspořádána 20. listopadu 2015 v Praze odborná konference na téma trendů ve školních webech, v jejímž rámci budou vyhlášeny výsledky soutěže. Účast v soutěži i na konferenci bude pro přihlášené díky podpoře partnerů zdarma.
Přihlásit se mohou školy do 30. 9. 2015.
Všechny informace o soutěži najdete na www.scoolweb.cz
0 komentářů:
Okomentovat