Převládne v českém vzdělávání opět průmyslová lobby?
Ministerstvo školství šíří zcela protichůdné informace o záměru přijímacích zkoušek na SŠ. Média v posledním týdnu informovala o tom, že MŠMT údajně neplánuje nastavit minimální hranici pro přijetí do maturitních oborů. Podle doposud nepotvrzených zpráv je však záměr MŠMT přesně opačný.
O jednotných přijímacích zkouškách, jež by měly vstoupit v platnost v roce 2016/17, EDUin informoval v tiskové zprávě před několika dny. Podle dostupných informací mělo zůstat na ředitelích škol, jakou hranici pro přijetí nastaví.
Podle zatím nepotvrzených informací z MŠMT však záměr naopak počítá s nastavením relativně přísné hranice, při jejímž nesplnění nebude uchazeč mít možnost studovat maturitní obor.
Možné nastavení minimální hranice pro přijetí na SŠ je zdaleka nejdůležitějším aspektem přijímacích zkoušek na SŠ. Takové opatření může výrazně ovlivnit přístup ke vzdělávání v ČR. Snaha omezit přístup k maturitnímu vzdělávání a zajistit větší počet učňů se jeví být s ohledem na kvalitu učňovského školství v ČR jen těžko obhajitelná.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: "Ministerstvo školství se chová krajně nezodpovědně, pokud není schopno jasně sdělit, zda minimální hranice pro přijetí do maturitních oborů bude či nebude. Není nic důležitějšího než právě tato okolnost. Pokud skutečně platí, že hranice oproti původním prohlášením ministryně nastavena bude, signalizuje to, že na ministerstvu, které má řídit české vzdělávání, opět převládl vliv průmyslové lobby, která se opomíjí kvalitu učňovského vzdělávání v ČR a upřednostňuje své krátkozraké zájmy."
EDUin: MŠMT musí jednoznačně sdělit, jaký je záměr přijímacích zkoušek na SŠ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Myslím, že přijímací zkoušky na SŠ mají svůj smysl. Rozhodnutí o přijetí by myslím mělo být v kompetenci a zodpovědnosti dané SŠ a to nikoli jen podle jejich výsledku. J. Týř
Problém je, že MŠMT není zřizovatelem, tudíž nemůže rozhodovat o všem. Je zajímavé, že EDUIn nepožaduje po krajích, aby zdůvodňovaly svou politiku. Přijímací zkoušky jsou jen nástrojem daným středním školám a jejich zřizovatelům, který říká, jak při této zkoušce žák uspěl. Nic víc, nic míň.
Okomentovat