Společně se školním rokem 2014/2015 skončily i aktivity projektu Škola bez hranic. Jaké byly zkušenosti učitelů s výukou metodou CLIL? Vyučovat metodou CLIL za pomoci speciálně vytvořených učebnic Labyrinth byla pro zapojené pedagogy obrovská zkušenost i výzva.
Do pilotní výuky s učebnicemi Labyrinth se pustilo více než 80 učitelů. Metoda CLIL není jednoduchá, proto je potřeba ocenit odvahu a chuť učitelů se do pilotního projektu zapojit.
Učitelům ,,jazykářům‘‘ výuku metodou CLIL usnadnila dobrá znalost cizího jazyka. Mohli se tedy lépe soustředit na odborný předmět.
Paní učitelka Doležalová ze ZŠ Smetanova Vimperk k projektu dodala: ,,Škola bez hranic bylo opravdu výstižné pojmenování projektu, který byl v letošním školním roce realizován na naší škole. Hranice byly „zbořeny“ v několika rovinách. První – pro mě nejzásadnější – bylo odstranění jazykové bariéry. Naši žáci ve škole dostávají velice dobrý základ anglického jazyka, ale bohužel stále cítíme potřebu rozvíjet jejich komunikativní schopnosti.
Další hranicí, kterou se nám daří odstraňovat, je vyučování jednotlivých předmětů pouze v českém jazyce. Díky metodě CLIL nám cizí jazyky – anglický a německý – vstupovaly na druhém stupni do hodin matematiky, dějepisu a občanské nauky.‘‘ (celý článek si můžete přečíst na: zsvimperk.cz/skola-bez-hranic/).
Obtížnější podmínky výuky metodou CLIL měli učitelé ,,nejazykáři‘‘. Ti se museli soustředit nejen na využívání metody, ale i na výuku svého odborného předmětu v cizím jazyce. Právě jim byly určeny jazykové kurzy angličtiny nebo němčiny, na kterých se zdokonalovali v cizím jazyce a zároveň se učili, jak aplikovat metodu CLIL právě na jejich předmět.
Projekt Škola bez hranic je financován z ESF a státního rozpočtu ČR prostřednictvím OPVK (Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání).
Veškeré informace k projektu naleznete na www.openschool.cz.
Zkušenosti vyučujících s využitím metody CLIL
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
No nezlobte se na mne, ale mnohá děcka neumí odpovědět celou větou česky, neumí stvořit otázku česky, neumí diskutovat o problému česky, neumí vyjádřit myšlenku česky, neumí myslet a nerozumí látce, když na ně wir šprechen česky, natožpak, kdy na ně budeme šprechen anglicky. Víte, čeho dosáhneme? Budou možná umět lépe anglicky, ale z ostatních předmětů budou umět h.... .
Okomentovat