Více než tisíc rodičů předškoláků a žáků prvního stupně ZŠ odpovídalo v červnu na otázky, jak hodnotí důležitost vzdělání jejich dítěte, kolik toho základní škola do života dala, dává a mohla by dát, i jak podle nich vypadá ideální škola pro jejich dítě.
Z průzkumu např. vyplývá, že 30 % rodičů považuje systém školství za špatný a požaduje změny i že celá polovina rodičů nezná alternativy ke klasické škole a neumí se v případné nabídce dobře zorientovat. Téměř polovina rodičů by preferovala věkově smíšené třídy, kde by žáci byli rozděleni podle zájmu a znalostí, nikoli podle věku. Průzkum také ukazuje velké odhodlání rodičů se finančně zapojit - více než polovina rodičů je ochotna platit tisíc a více korun měsíčně za lepší vzdělání pro své dítě. Rodiče se také vyjadřovali i k otázkám, zda dnešní škola umí připravit děti na život, který je čeká za 20 let, nebo nakolik by měly mít děti v budoucím povolání prostor rozvinout svůj specifický talent a dělat, co je baví.
Detailní výsledky průzkumu budou představeny na tiskové konferenci, kde budou také připraveni odpovídat na otázky zástupci organizací, které se na přípravě průzkumu se podílely a dlouhodobě se zabývají vzděláváním v České republice: EDUin, Scio, Společnost Montessori, Unie center pro rodinu a komunitu a neformální sdružení pro individualizaci vzdělávacího procesu Vysněná škola.
Zveme na tiskovou konferenci pořádanou u příležitosti zveřejnění průzkumu zaměřeného na postoje rodičů ke vzdělání jejich dětí, která se koná v pondělí 31. srpna 2015 v 11:00, Skautský institut, Staroměstské nám. 4, Praha 1 (podloubí vlevo od Staroměstské radnice).
Výsledky průzkumu zaměřeného na postoje rodičů ke vzdělání jejich dětí: "Třetina rodičů není spokojena s českým školstvím a požaduje zásadní změny"
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
No nevim, spousta lidi neni spokojena se svoji hmotnosti... Ne vzdycky to znamena, ze by chteli pribrat.
Doufam, ze vedle obvykleho "co je spatne a co si o tom mame myslet" bude vystupem z te tiskove konference i popis anketnich otazek a metodika vyberu dotazovanych rodicu.
PS: Co jsem opustil zakladni skolu, celkem plavu v mluvnici (omlouvam to tim, ze se menila pravidla a tak je to vicemene jedno). Nicmene veta "...jak hodnotí důležitost vzdělání jejich dítěte" mi tak nejak nesedi. Mohl by mi nekdo z cestinaru poradit, jestli je svuj/jeho dneska jedno pripadne proc ma byt to, co ma byt? (idealne v rozsahu jednioho tweetu, aby se procvicily kompetence pro 22. stoleti...)
Takže 300 rodičů je nespokojeno a 500 rodičů chce platit. Co jiného je 30 % z 1000 a polovina z 1000.
Abychom zas nedělali z komára velblouda!
Pro mne zatim tech 300 rodicu nechce nic jineho nez vyhazet koberce a zatrit okna vapnem, aby podnety z okolniho sveta nerusily frontalni vyuku...
----
Taky mne celkem zaujala veta:
"Téměř polovina rodičů by preferovala věkově smíšené třídy, kde by žáci byli rozděleni podle zájmu a znalostí, nikoli podle věku."
A to ani ne tak tim, ze je to zase volani po segregaci, na to uz jsme si zvykli. Nicmene jedna z mala veci, ktere jsem v psychologii a pedagogice pochopil (a uchoval do dnesnich dnu) je rozdil mezi znalostmi, vedomostmi a dovednostmi (no, vedomosti jsem teda nepochopil, ale to neni pro tento komentar dulezite)...
A uz v tech devadesatych letech (kdy nebyla wikipedie) bylo tak nejak obecne akceptovano, ze ty znalosti jsou spis jako nater baraku a ne jeho zaklady. V clancich Eduinu kupodivu casto se se znalostmi operuje jako s nejakou trvalou hodnotou (napr. v rozhovoru s Moravcem)... Coz je vlastne taky docela vtipne...
Věkově smíšené třídy mohou hrát tak akorát vybíjenou. I tak se budou hádat, že nechtějí Pepu, který se klidně nechá schválně vybít a ještě po třech letech nechápe pravidla.
Jinak, věkově smíšené třídy jsou klasické malotřídky. Jjenže ani tam se děti neučí podle svých zájmů apod. To by byl asi opravdu židovský kostel, kdyby si ve smíšené třídě cca 25 dětí každý dělal co ho baví apod. A někdo by taky nedělal nic, protože mnoho dnešních dětí má jako nejlepší zábavu nicnedělání a čučení do monitoru.
A jakou roli hrají v nespokojenosti rodičů eduinské masáže veřejnosti?
Většina rodičů chce, aby jejich dítě bylo šťastné. To štěstí si bohužel (nebo bohudík?) každý představuje trochu jinak. A taky se liší pojetí štěstí rodičů a pojetí štěstí jejich dětí. Zbožšťování dětí začíná být neúnosné. To, že dítě k něčemu občas donutím, že má povinnosti nebo že musí překonávat nepříjemnosti ze mně nedělá špatného rodiče. Naopak. Stejně tak i učitel. Jen ten, kdo dítěti ve všem vyhoví, umetá mu nepříjemnosti je naprostý hlupák. Rodič i učitel.
Obávám se, že rodiče většinou nevědí, co chtějí a každý z nich chce něco trochu jiného. Podobné ankety jsou pro kočku.
"Téměř polovina rodičů by preferovala věkově smíšené třídy, kde by žáci byli rozděleni podle zájmu a znalostí, nikoli podle věku."
Tak podle znalostí vážení rodiče? Ale to vám může naše školství snadno splnit. Stačilo by, kdy propadali všichni, kteří propadat mají.
Paní Adamová, to je moc dobrý nápad.
Pokud se se mnou kdy některý z rodičů uvolil bavit se o nějaké změně, pak to byla v drtivé většině případů změna závěrečné klasifikace jeho potomka.
No tak by ještě stálo za to se zeptat, kolik procent HDP má být standardně vyčleněno na financování školství a o kolik je třeba ještě navýšit na financování oněch rodiči tak vehementně požadovaných změn.
Vždycky když mne nějaká zájmová, potažmo nátlaková skupina seznamuje s výsledky průzkumu veřejného mínění, vzpomenu si na nádhernou skeč o průzkumech veřejného mínění ze seriálu Jistě, pane ministře.
Např. zde:
http://video.idnes.cz/?idvideo=V150721_175942_webtv_sha
Mnohé věci lze realizovat bez významně vyšších nákladů. Namátkou práce svým vlastním tempem.
Už nějakou dobu si provádím pilotáž. Tak třeba nedělní oběd jsem vařil tak, že jsme jej jedli až ve středu. Ale nic nového pod sluncem. Běžná praxe. Ku příkladu jednotné maturity, kariérní řád, tunel Blanka, schvalování zákonů...
Okomentovat