Podle šéfredaktora serveru Česká škola Janka Wagnera je však navýšení finančních prostředků pro školství nedostatečné. „Je to slabá záplata. Samozřejmě jsme vděční za to, že do rozpočtu školství přijdou další peníze, ale je to strašně málo,“ uvedl Wagner, který má výhrady i k navýšení platu učitelů. „Pokud bude víc peněz v tarifech, znamená to, že bude méně peněz do odměn, a to si myslím, že není správně,“ vysvětlil.
Studio ČT24: Ministryně školství Valachová k zahájení nového školního roku (brífink)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Pokud bude víc peněz v tarifech, znamená to, že bude méně peněz do odměn
Bude méně peněz do odměn. Odměn komu? Kamarádíčkům, řiťolizům a projekčním bublinářům. Loni jsem skrzevá všechny možné inovativní aktivity některé skupíny žáků neviděl v učebně celý měsíc. Souvislý měsíc, zdůrazňuji.
Nebo už se doopravdy ví, jaké parametry má ten tak žádaný dobrý učitel? A kdo to posoudí? Kamarádíček kamarádíčka? A jak to, že jsou v systému pořád ještě špatní učitelé?
Pokud bude méně peněz v tarifech, znamená to, že se jich více cestou odkloní.
Pokud bychom byli důstojně placeni v tarifech a bylo by jasně pojmenováno, kde začínají, ale také kde KONČÍ naše povinnosti, nemusel by ani vznikat nesmyslný kariérní řád.
Co si kdo urve, to má. Dělit něco spravedlivě = plošně opravdu není in.
Důstojné tarifové platy plus další odměny těm, kteří si to opravdu zaslouží. Není to myslím buď anebo. Mělo by být obojí. Chce to ale příslušné navýšení rozpočtu MŠMT na skutečně systémová opatření. Z tohoto hlediska vidím zlidštění RVP, změnu financování regionálního školství přídělem na učitele i odklad nástupu KS jako důvodné věci. Uvidíme, zda se to tentokrát MŠMT, vládě a Parlamentu povede. Méně systémově to myslím kdysi zkoušel ministr Dobeš, který pak odešel, když ty rozpočtové peníze ve vládě nedostal. Uvidíme, jak s tím MŠMT dopadne ve vládě a Parlamentu tentokrát. Záležet bude i na krajích a obcích a na jejich školách, zda a jak ta která mnohdy ještě nevydiskutovaná a nedospecifikovaná opatření přijmou a podpoří. Metoda Drbu vrbu je přitom myslím celkem na místě.
odměny těm, kteří si to opravdu zaslouží
Nu ovšem. Pořád a všude se hovoří o těch dobrých učitelích. Ale nejsem si jist, jestli se už ví, kteří to jsou. Ti, kteří spíš učí, ti, kteří spíš projektují, ti, kteří spíš rozdávají jedničky, to, jejichž jméno si žáci pamatují ještě po desítkách let, ti, kteří udržují žádoucí oční kontakt...
Tak to zkuste, pane tyrjire, už konečně rozseknout.
Učitel je ten, kdo učí a naučí. I proto jsou myslím důležité důstojné a motivující tarifní složky jeho platu. Tomuto hlavnímu kritériu by měl odpovídat i systém kontroly a hodnocení práce ředitelů škol, uvádění nových učitelů, DVPP atd. Ředitel řídí školu, jejímž prvotním posláním je dobře vyučovat, což obnáší nejen faktografii, ale i rozvoj pojmového myšleni, působeni na rozvoj kritického myšlení a tvořivosti žáků atd.
systém kontroly a hodnocení práce ředitelů škol
Ano. Prásk hřebíček do hlavičky.
Kdo dnes sleduje, jaký servis poskytují ředitelé pedagogickému sboru školy? Jak učitele motivují, podporují, vedou...
"Bude méně peněz do odměn. Odměn komu?"
Kdyz uz se vola po te otevrenosti, bylo by dobre treba videt anonymizovane rozdeleni tech nadtarifu. A to idealne jako zakladni soubor s neanonymizovanymi jmeny skol...
Jaképak anonymizované. Lidé placení s daní nemohou, ne, nesmějí být anonymní!
Docela mne překvapuje, že vynikající pracovníci státní sféry jsou až tak skromní, a úporně lpějí na utajení míry ocenění kvality svojí práce pro obecné blaho.
Okomentovat