Společnost se mění, čemuž je třeba přizpůsobit vzdělávání. Digitální věk staví před vzdělávací instituce obtížný úkol. Nechtějí-li se školy stát pouhými skořápkovými institucemi, musejí se adaptovat na současné potřeby. Pokud se to nestane, může to mít negativní dopad nejen na vzdělanost, ale i vzdělávací systémy.
Z článku Eduarda Petišky v České pozici vybíráme:
Dnešní společnost se radikálně mění, čemuž je třeba přizpůsobit vzdělávání. Digitální věk staví před vzdělávací instituce obtížný úkol. Nechtějí-li se školy stát pouhými skořápkovými institucemi, musejí se adaptovat na současné potřeby a začít se učit, jak učit. Pokud se to nestane, může to mít negativní důsledky nejen pro vzdělanost, ale i pro vzdělávací systémy, které ji nedokážou zprostředkovat.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Na školách nám vyloženě chybějí instituciovaní digitální lídři.
Nejlépe v pátém kariérním stupni.
Plný souhlas. Ještě by to chtělo státní zakázku na doplnění moderních ipadů, telefonů pro učitele nejlépe jednou za dva roky, aby byli v obraze plus zaplacení školení a to se panečku pohne ekonomika.
Co na tom, že žák neumí pořádně číst, nevytvoří víc ja tříslovnou smysluplnou větu a není schopemn poznat logický rozpor v propagačním článku či klipu. Hlavně že maká palci na ploše, konzumuje. Práci obstarají uprchlíci z východu (možná).
digitální věk ,přesněji kapitalismus ve své vrcholné fázi přerozdělování výroby, pracovní síly a kapitálu, nás bude nutit učit, jak se naučit přežít,bez práce,peněz,jídla,lékařské péče,to jest reálný aktuální úkol pro soudobé školství...
laimes- naprosty souhlas.Jak je mozne ze to nevedi experti na skolstvi?
Přeji dobrý den. Před časem jsem musel podniknout asi dvoudenní sledování videí o možnostech digitální výuky. Jak už to bývá na youtube, nikdy nevíte, co uvidíte - bral jsem videa, jak mi je internet nabídl. Dospěl jsem postupně k názoru, že díky novým technologiím je možné násobně zlepšit vyučování ve třídách a v kurzech. Řekl bych ale, že je podmínkou, aby učitel zachoval dominanci lidské stránky, využíval obratně digitálních dovedností dětí a naučil se sám co nejvíce vyždímat z možností technologií ve prospěch dětí. Digitální technologie jsou velkým pomocníkem dnešního učitele. Vždy však zůstane prostor pro učitele, kteří se rozhodnou zůstat nedigitální - to však platí pouze pro skutečné osobnosti. Digi se určitě jednou přežije, ale zatím je to v nedohlednu.
digitální technologie nejsou pomocníkem učitele ani nezlepší proces vzdělávání,tento proces stojí již od nepaměti na třech pilířích : 1.naučit žáka myslet 2.nacpat do něj základní encyklopedickou sumu vědomostí 3.pomocí osvojeného myšlení a nabytých znalostí naučit ho s těmito znalostmi pracovat...jak teoreticky jednoduché a zároveň jak prakticky strašně obtížné,únavné,vysilující,jak pro žáka,tak i pro učitele
...a tak si to ulehčíme,k čemu zbytečná námaha: 1. k čemu se učit myslet, když mám chytrý telefon,mohu klidně zůstat blbcem,stačí se naučit ovládat ten telefon 2.k čemu se biflovat nějaké nepotřebné nesmysly, když mám internet (wikiplii), kde si chytrým telefonem najdu, co potřebuji 3.k čemu se učit pracovat,když o úspěchu rozhoduje poiuze kreativní prezentace "znalostí" získaných chytrým telefonem z internetu....
Okomentovat