"Nesouhlasím s tím, že střední školy mají odrážet momentální výkyvy na pracovním trhu nebo připravovat studenty pro konkrétní firmy," říká poradce ministryně školství Petr Pavlík. Další změny plánuje ministerstvo u státních maturit, 20 procent propadlíků se mu zdá příliš. Pár let chce ale nechat maturity být, aby se současný systém zavedl a usadil.
Z článku Markéty Hronové v Hospodářských novinách vybíráme:
Podpory technického vzdělávání se ministerstvo nevzdává, ale připomíná problém, na který ukazuje hned několik průzkumů mezi firmami. Ty si mimo jiné často stěžují, že absolventi technických oborů neumí cizí jazyk nebo pracovat v týmu. Čím dál více firem si podle něj začíná uvědomovat, že potřebují pracovníky, kteří budou schopni třeba pětkrát za život změnit zaměstnání.
"Vědí, že nemůžeme vychovávat fachidioty za mašinami, kteří nezvládnou jinou práci, až se mašina změní," uvádí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Genderovy specialista se neobtezoval si nastudovat SKUTECNOU neuspesnost za maturitni rocnik. Plete hrusky s pomeranci, protoze jablka do jeho konceptu vize nezapadaji. V maturitnim rocniku, pane poradče, je vzdy jarni a podzimni termin. A o tom, jaky ten ktery rocnik byl z hlediska neuspesnosti zaku, o tom muzete mluvit az po skonceni podzimniho terminu. A zkusenost mi rika, ze v neuspesnosti celkove bude na prvnim platnem miste zleva jednicka. Povime si to na podzim
No ono, kdyby školy vychovávaly pracovníky pro konkrétní firmy a absolventi v nich skutečně měli práci nebylo by to zas až tak špatné. Zkusme si totiž uvědomit, jak to v současné době s mnoha absolventy je. Děcko dodělá školu, je vcelku jedno jestli SŠ nebo VŠ, v určitém oboru, nenajde odpovídající práci a nedostane ani možnost se ve vystudovaném oboru v praxi zorientovat, tedy uplatnit to, co se doposud naučilo. Ale zrovna se po něm chce, aby bylo flexibilní, rekvalifikovalo se a bylo téměř z placu schopné uplatnit se v oboru jiném. Mám obavy, že takto to fungovat nemůže a nebude.
Ale už jenom názor poradce, že zedník by se neměl učit postavit zeď, ale zato by měl mít široký přehled o používaných materiálech je úsměvný a svědčící o poradcově erudovanosti. Zajímalo by mne, co asi udělá stavbyvedoucí se zedňasem, který mu nepostaví zeď, ale udělá mu přednášku o vhodnosti použitého materiálu. Sama si odpovím. Vyrazí ho. Navíc doby, kdy na zedníky chodili trojkaři, jsou nenávratně pryč. Dnes na učební obor zedník míří v podstatě samí nepoužitelní propadlíci. Proč si myslíte, že na našich stavbách pracují vysokoškoláci z Ukrajiny? Zřejmě jsou schopni na rozdíl od našich vyučených zedníků zeď skutečně postavit a nevykřikují, že až si dodělají maturu, tak už je na stavbě nikdo neuvidí.
Okomentovat